hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 19. kedd 
József, Bánk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Vezetéstechnika -
Vezetéstechnika 6. rész - perec
(Kéri Laci - 2005-10-10)

Vezetni tudunk, a forgalom veszélyeit is ismerjük. Anyuci alvászavarai is kezdenek enyhülni. Mi jöhet még? Bizony! Mi magunk is hibázhatunk!

Gyakori hiba a féktáv be nem tartása nálunk is. Ezzel vigyázzunk, mert nagyon könnyű felkenődni egy autó lökhárítójára. A hivatalos források a 3 másodperces követési távolságot javasolják, de a rutinos vezetők is erre szoktak beállni ösztönösen. Ez annyit tesz, hogy követési távolság esetén nem közvetlenül a távolságra kell ügyelnünk, hanem a lemaradásunk idejére.
 
Amikor nem vagyunk biztosak a helyes követési távolságban, szúrjunk ki egy pontot az úton, mondjuk a felfestés egyik elemét. Amikor az előttünk haladó elhagyja ezt a pontot, kezdjük el számolni a másodperceket. Nagyjából 3 másodperc múlva kell elérnünk ideális esetben a kinézett pontot. Ezzel a módszerrel bármilyen sebesség mellett meghatározhatjuk a helyes távolságot. Ez néha nagy távolságot ad, de kényelmes és biztonságos, tapasztalatom szerint. Amikor biztosan figyelünk, nem vagyunk fáradtak, lassúak, akkor 2 másodperces lemaradás még jól kezelhető, de azért ne szokjunk rá. 1 másodperces lemaradás, akármilyen jók a reflexeink már veszélyes és előnytelen!
 
Előzéskor sem célszerű rövid távolságot hagyni. Amikor gyenge motorral megyünk, gyorsíthatjuk az előzést azzal, ha lemaradunk, kinézzük mikor lesz lehetőség előzésre, és úgy kezdünk, gyorsítani, hogy az előzési lehetőséggel egy időben érjük utol, ekkor már jelentős sebességkülönbséggel tudjuk megelőzni gyenge gépünk ellenére. A lemaradás másik előnye, hogy sokkal jobban lehet látni a szembe jövő forgalmat, ezért előbb vesszük észre az előzési lehetőséget.

Másik jellegzetes hiba, finoman szólva a túl lendületes vezetési stílusunk. Az autósok egy ártatlan manővert is veszélyesnek ítélhetnek meg, vagy csak megijeszti őket. A béke kedviért célszerű ezeket a manővereket lehetőséghez mérten kerülni. A túl közeli nagy sebességű elhúzás nem szerencsés. Bár attól nem kell félnünk, hogy ijedtében ránk rántja a kormányt, mert a reflexidőn belül biztonságos távolságba érünk, de nem etikus művelet. Normál sávváltással sem kell arra számítanunk, hogy nagy meglepetést tudna nekünk okozni az autós, de egy kátyú, hirtelen kikerülése már okozhat némi ijedtséget. Autó mellet elhaladáskor ne bömböltessük jobban a motort mint szükséges, ne közelítsük meg túlzottan. Nekünk nem nagy dolog ez a figyelmesség, az autós pedig nem fogja még jobban megutálni a motorosokat. Kocsisorok között ugyanebből a megfontolásból ne száguldozzunk. Ha nem férünk el, ne türelmetlenkedjünk, majd ha lehetőség lesz rá tovább megyünk, túl nagy hátrány nem fog minket érni.

A türelmetlenség bár egyénektől függő, gyakran előfordul. Ne előzzünk, ha szembe is jönnek. El lehet férni két autó között, de felesleges kockázat, és túlságosan megrémítheti az autósokat. Az sem szerencsés, ha túl közel van akármelyik autós az előzés befejezésekor. Mi tudjuk, hogy elférünk, de ő feleslegesen fog infarktust kapni. Amikor beérünk egy autót, ne az utolsó métereken fékezzünk intenzíven, mert szintén megrémíti az autóst, de ha fékezni is kezd, okozhat nekünk kellemetlen pillanatokat. Fokozatosan lassítva közelítsük meg, és türelmesen várjunk az előzés lehetőségére. Természetesen, ha már messziről látható, hogy tiszta az út, lendületből a legjobb előzni, de a kellő oldaltávolságot tartsuk meg így is.

Mégegy rossz szokásunk a gyorshajtás. Mint korábban írtam, egy enyhe gyorshajtás bizonyos helyzetekben célszerű lehet, de a folyamatos száguldozás öncélú és veszélyes dolog. Lakott területen belül 10-30%-al nagyobb sebességgel még kivédhetők a váratlan események, de ennél nagyobb sebességnél tökéletes reflexekkel is jóval nagyobb féktávolsággal kell számolnunk. Ott, ahol gyalogosok is előfordulhatnak, tartsuk be a sebességhatárokat. Nem fog fájni, ha betartjuk a törvényt. Nyílt, jól belátható úton, ésszerű határok között, jelentős gyorshajtás sem feltétlen jelent nagyobb kockázatot, de itt is az észen van a hangsúly! Az úton átrohanó állatokkal mindig kell számolni, de ezek a megengedett sebesség mellett épen annyira veszélyesek, mint a duplája mellet.
 
Fontos dolog, hogy ha elestünk mielőtt felállunk, többször győződjünk meg róla, hogy már megálltunk, nem csúszunk nem hempergőzünk még. Ilyenkor nem tudja az ember hirtelen eldöntei, hogy mozog e még, ezért miközben még csúszik hajlamos felállni és ismét elesni, amiből még csúnyább sérülés is lehet mint magából az esésből. Az esés dolog benne van a pakliban ha motorra ülsz, ha egyszer megtörtént veled akkor a legjobban teszed ha vissza ülsz a motorra amint tudsz, hogy le tudd győzni a félelmed.
 
A cikkben foglaltakat mindenki csak a saját felelőségére próbálja ki! Sem a cikk szerzője, sem az oldal készítői, szerkesztői semmi féle felelőséget nem vállalnak a cikkben foglaltakért, vagy az esetlegesen ebből eredő károkért, sérülésekért.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17972)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu