:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hell. Nincs túl nagy mozgás itt:(
Űdv annak, aki még nézi! Mindenki átment a facebok Jawa felületre?
Azért mindenkinek Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!
Sziasztok! 634-es kuplungot keresek, ha valaki tud segíteni kérem segítsen! Köszönöm előre is!
Minden Jawa tulajdonosnak és veteránosnak sokkal jobb és Boldogabb Új Esztendőt kívánok, találkozókkal és túrákkal!
Reg jartam arra,es mostanaban nem is fogok. A verdat szivesen megneznem eloben. Jovore hatha osszefutunk egy szocitalin. Gyujtassal kapcsolatban itt is vagy a dcsepel@gmail.com cimen is kerdezhetsz. Udv.
Nyíregyházán is jársz,ha igen megkereshetnél ha az időd engedi megmutatnám az én Czémet és lenne pár kérdésem a cdi gyújtással kapcsolatban !
Szevasztok.
Van egy 16-os Jawa kerekem 8! törött küllővel, gumi nélkül. Aki lat benne lehetőséget, ingyen elviheti.
Sokfele jarok az országban, adott esetben szívesen el is viszem, ha útba esik.
Akarom mondani.. *kuplungkosár
Üdvözletem!
Jawa 638 lánckerék kompatibilis 634-es blokkba?
Szasz. Ketto is van:) Csak a masik fogat nagyobb. Óriasi feeling az oldalas. Teljesen mas vilag. Jelenleg nincsen szabadidom,de amint van eredmeny beszamolok. Udv
Az eredményre kíváncsi leszek,bírja a sok lámpát,igaz a ledesek állítólag nem sokat fogyasztanak,nem is gondoltam hogy oldalkocsid is van,egyszer kicsit vezettem oldalkocsist nagy élmény volt!
Sima ,hagyományos 12 voltos izzókat használok. De már beszereztem kiegészítő lámpákat is mekkéjük. Egy ledes fényvetőt az oldalkocsira,és két kicsi,jelzőfényt (led) a tükrök szárához. Valamint terveztem két led projektort is a villaszárakhoz,és egy kiegészítő mini pótféklámpát a motorra és az oldalkocsira is. Hogy észre/komolyan vegyen a sok paraszt. Nyilván felszerelés előtt tartok majd egy próbát,mennyire bírja rendszer ezt a fogyasztó mennyiséget. Az eredménytől függően lesz avagy nem fölszerelve ez a sok pótlámpa.
Örülök neki hogy bevált az (orosz-ukrán) gyújtás,az égőket mire cserélted (led-stb) köszönöm a jókívánságot !
Hello. Azota,hogy bekerult a gepbe ez a cucc,eltelt majd egy ev. Sokat hasznalom a jawat. Majd napi szinten. Azzal jarok dolgozni,ami 60 km oda-vissza. Szoval mennek bele a km-terek bar az óra nem mer:) A lenyeg ,hogy eddig nem volt semmi gind a gyujtassal. Gyonyoru szepen jar a motor,vilagitanak a lampak. Elso rugasra indul a motor,nincsen kinlodas az inditassal. Szoval bevalt. Irj,ha beszerelesre kerult,es hasznalod. Es jobbulast. Udv.
Dobfék tuning tipp:
Puha, gyorsan kopó fékbetétet használj.
Takarítsad ki a dobfék mechanikáját, és zsírozd be a súrlódó részeket. Agip TOP2000 zsírt használok erre. Szintetikus, víz, és hőálló, nagyon finoman mozog tőle minden.
Fékbetétből az alu öntvény jó, mert merev. Acélból csak a vastag anyagú.
A fék kulcsal érintkező rész azonban acél legyen. Ha nem az, akkor csavarozz rá egy acéllemezt.
Fékkulcsot is esetleg érdemes bereszelni, vagy az előbb említett acéllemez vastagságát variálva beállítani, hogy egyenletesen emeljen a dobbal való érintkezés után.
Fékbowden is legyen jó. Annak a rugalmassága és szorulása a fék kezelhetőségének a legnagyobb ellensége.
Jawa gyári bowden jó volt nekem, de MZ-nél az utángyártott 6mm-es nem ért semmit. Én 10mm-es rozsdamentes, teflonos bowdent csináltattam. Azzal még az egy kulcsos MZ TS fék is olyan lett mintha hidraulikus fék lenne.
Instant bukás vizsgán. Nem fogadnak el semmilyen átalakítást vázon, és a féken.
Főleg nem ha MZ elejét teszed bele.
Az eredeti Jawa-t talán nem tudja hogy nem gyári, de azért többnyire ők sem hülyék, szóval vagy okosban vizsgáztatod, vagy visszarakod a dobféket.
A Jawa 2 kulcsos dobféke amúgy atom jó, harap úgy mint egy tárcsafék, csak normálisan rendbe kell tenni, és beállítani.
Örülök neki hogy Te már beszerelted és kipróbáltad,az enyém még mindig a dobozában van,sok minden közbejött (egészség stb ) írjál a későbbiekben is a tapasztaltakról !
A kép lemaradt:
https://imgur.com/a/ivXdEO6
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni. Feladatom egy 250 559-es eléggé sérült hátsó burkolati elemének felújítása. A csatolt képen bekeretezett kivágásról szeretnék érdeklődni. Mennyire fontos ennek a résznek a pontossága (csak egy kábel megy át rajta, vagy fel kell feküdnie valahova)?
Esetleg-ha nem nagy kérés-megtenné valamelyikőtök, hogy lefényképez egyet elölnézetből, amelyen jól látszik az alakja? (Vagy egy linket küld, én nemigen találtam róla)
Köszönöm előre is!
http://users.atw.hu/peti74/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html
A tárcsaféket senki nem nézi. Lényeg, hogy működjön. Mondd, hogy ez már az újabb verziójú 638-as, legutolsó széria bla bla.
Szia! Érdemes a leendő vizsgahelyen megnézetni a dolgot, mivel a fék alapvető kérdés az öreg vasaknál is (én három 30 év felettit vizsgáztatok)
Hell. Szart se neznek az ilyen regi gepeken a kotelezon kivűl. Fek,vilagitas,kurt,gumik. Azt ennyi. Anno volt egy atalkitott hatso villas pannoniam. Nem a gyari tokozott volt,hanem nyitott volt mindket oldalt. Azert nem engedett at a vizsgabizos,merthogy az utas nadragszarat a szabadon/takaras nelkul futo lanc bekaphatja. Vettem egy biciki lancfedelet. Kicsit modositottam rajta es szinre fujtam. Igy visszamentem. Ugyanaz a foszer volt ott. Igy mar meg volt elegedve es atengedte. Szoval nem hinnem,hogy belekotnek. De kerdezz ra tobb helyen. Udv.
Sziasztok! Szeretném átalakítani a 638-asomat tárcsafékesre. Lehetséges ezt legálisan? Sok magyar Jawa-t láttam már a neten az ETZ vagy a 639-es elejével. Ők át tudták vizsgáztatni a kpm-nél vagy mikor jön a műszaki vizsga addig vissza teszik a dobféket? Esetleg úgy ahogy van mennek a vizsgára és ott rá se bagóznak? Kérlek segítsetek, mert nagyon szeretnék rá tárcsaféket, párommal külföldi túrákra használjuk és megpakolva nagyon veszélyesnek érzem a gyári féket.
Szevasztok. Kicsereltem a jawa komplett gyujtast. Ukrajnabol hozattam a 11 tekercses 200 wattos verziót. Összesen 35.000 Ft szállítással együtt. Pofonegyszeru a beépítése. Egy indikator orat nem art beszerezni. Probalgatom két hete. Esőben,nappal,ejjel. Hozzaraktam egy 12 ah -as Akksit. Gyönyörűen jár a motor,eddig nem adódott gond. 2000-es fordulaton szépen egyenletesen vilagit minden fogyasztó. Hallottam Innen-onnan,hogy ez az ukrán cucc nem jó. Igazából nem volt hirtelen 130.000-rem a VAPE rendszerre. Gondoltam bevallalom ennyiért ezt az ukrán holmit. Össze is volt kötve az egész rendszer. Nekem csak elhelyezni kellett a kábeleket. Nagyon kellemesen csalódtam. En Egyelore meg járatom a motort amíg az idő engedni fogja. Így az üzemi teszt folytatódik.Itt is megköszönném a segítséget Laci bácsinak szegedrol es Attilának Gyermelyrol. Jovore mindenképpen megyünk legalább egy szociturara a kis családdal:) Üdv:Andris
Ha beszerelted irjal milyen lett!
Koszi. Kereslek majd. Üdv:Andris
volna nekem egy maganm altal felujitott cz175-om, ami tok jol ment egeszen addig, mig egyszercsak nem.
A generator-oldali felcsavarozos szimmeringhaz feluletet ez elozo tulaj agyonverte kalapaccsal es meg csak osszerakaskor vettem eszre, mikor mar rahuztam az uj fotengelyre mindent.
--- ne is kerdezzetek, azota is verem a fejem a falba ---
Minden esetre 1000kmutan szarul indult, feher gyertya, falsot sziv... Atszereltem azt a kornyeket egy rendes nagy szimmeringre, tehat szerintem ott mar nem sziv falsot.
Viszont igy sem indul. A gyartan alig latni, hogy nedves lenne, es a kompressziomero (hidegen, nyitott karbi) csak 5BAR-t mutat.
Hogyan talalja meg az ember, hogy hol szivhat meg falsot, ha falsot sziv...? Merre menjek innen?
Idokozben szereztem egy 477-es blokkot, abba gondoltam telen attenni az uj fotengelyt, hengert, de megiscsak szeretnek meg motorozni oktoberben...
Én már megvettem az orosz kivitelt,12 v 200 W de még nincs beépítve a cz 350-esbe,aszt mondják tökéletesen működik vele !
Szervusz!
szalontailaszlonegyvenkilenckukacgmailpontcom
Részletesen válaszolok privátban, linket adok tájékozódni. Nem ördöngösség.
ÜdvLaci
Szevasz.
Nem az ára miatt választottam volna a 6 voltot,hanem azert,mert annyira nem vágom ezt a témát,mint ugye te. Tudom ,hogy megbízhatóbb a 12 Voltos rendszer,csak igazából itt egyedul mókolni már nem szeretnék.De ha így tavban tudsz segíteni (akar privatban is ),annak nagyon örülnék. Tehát akkor ezek szerint az izzokat( ez egyértelmű volt eddig us:) ) ,transzformatorokat es az indexrelet kell csak cserelnem? A vezetékek maradhatnak ugyanazok? A 638-asbol ezek a holmik akkor kompatibilisek 12 volthoz? Nagyobb akksinak van hely,vagy csinálok:) Szóval a kerdeseim banálisak annak aki benne van,de en most kezdek visszatérni a motorozashoz a gyerek/haz/iskola/japan negyutem után. Így azt is mondhatjuk ,hogy elölről kezdem:( De legalább mostmár kezd idom lenni újra arra,amire tizenéve magától értetődően volt. Néztem a YouTubeon vape beszerelest. As egyik inas a gyujtasbeallitasoz használ egy órát,ami a hengerbe van betekerve. Annak mi is a neve? Hol lehet ilyet kapni? Illetve ami a legfontosabb,hogyan kell a gyujtast beállítani az új vape rendszerrel? Adnak kapcsolási rajzot,segedletet ezekhez a szettekhez? Te hol vetted? Ja es 1:30 vagy 1:40-es keverék kell a 634-esbe?
Köszi a válaszokat.
Üdv:Andris
Szervusz!
Az ára szinte ugyanaz. A 12V-os teljesítménye alighanem több mint 100 W. 55/60 W-os izzóval már látsz is valamit és létezik kalapos kivitelben is. Az izzókat, a transzformátorokat valamint az irányjelző relét kell cserélni. A duda maradhat. Nem tudom mennyi hely van az akkumulátornak, befér-e egy 12 V 7,2 Ah-ás akku vagy 2 db 6 V 4,5 Ah akku sorba kötve. Minden kiegészítő kütyü 12 V-os.(telefon, navigáció töltő, villany pumpa, matrac felfúvó) A 638, 639, 640-es Jawák már 12 V-osak. 6 V-on az idő átlépett. A 175 CZ motoromban Zasztava 1100-as generátor üzemel, a most készülőben pedig Vespa vastag főtengelyes alternátor lesz (150W) Ennyit a 12 V-ról.
Üdv.Laci
Szevasztok.
Vettem egy 350-es Jawat. 6 voltos rendszerrel persze. Szeretném a gyújtást VAPE-ra cserélni,hogy tuti legyen. A kérdés az,hogy mennyivel rosszabb/gyengébb a 6 voltos VAPE rendszer,mint a 12 voltos? Azt hallottam,hogyha nem használom éjjeli motorozásra,akkor elég a 6 voltos VAPE.Ott ugyanis a világítás hasonlóan gyenge marad,mint a gyári. Tulajdonképpen csak azért venném a 6 voltosat,mert ott egy az egybe csak csere. De a 12 voltosnál kellenek valami átkötések is.
Van-e tapasztalata valakinek 6 voltos VAPE rendszerrel?
Köszönettel:Andris.
Köszi megtaláltam. Már vígan pöfög a gép ;) Most már csak annyi probléma van, hogy a töltés visszajelző lámpa nem alszik ki, holott van töltés. Mit hova kell kötni, hogy elaludjon?
Szia!
a https://eshop.vape.cz lapon a kategória oszlop első sorára (soupravy-zapalovani)kattintva megkeresed a te általad rendelt típust,annak az aláhúzott nevére kattintva feljö egy sor, amelyben a dokumenty ablakot megnyitva találsz két pdf fájlt, amelyek a szerelési méreteket tartalmazzák, többek között a jeladó távolságát is.
Figyelj arra, hogy a leállításhiz külön (test) leállító kapcsoló szükséges, ami nem minden tipuson van...
Javítom magam:a leírásban 0,4-0,6mm van megadva a jeladó és a lendkerék között, de lehet, hogy neked van igazad.
Nem 4mm ott a hézag, a leírásban az van.
Mindenesetre meg se nyikkan, azaz nincs szikra, és gőzöm sincs mi a baja. Lehet, hogy akkor az a hézag lesz a hunyó.
Ha jol emlekszem, a VAPE-hoz, (meg barmi mas utangyartott gyujtashoz) eleg jo abrakat adnak. Nalam az erzekelo es a lendkerek kozotti nagy hezag volt gond, de kis mokolassal (kireszeltem az erzekelo furatait) sikerult levinni kb 1mm-re a hezagot es jo.
Nekem olcsobb kinai cucc van. de volt VAPE is. Egyszer beallitod, aztan idonkont ranezel a gyartyara csak mert mar regen volt.... nagy kiralysag a hall-os gyujtas. Es van index. Meg 45W elol. Marmar hasznalhato motor. ;)
Sziasztok, van egy Jawa 250 559-es motorom. Most rendeltem meg a vape gyújtást hozzá. Ilyet még nem csináltam. Nemrég indexet szereltem rá, de a 45 W-os dinamó nem bírja el... Mire figyeljek jobban oda?
Sziasztok..... adott 1 559 panelka restaurálása.A ket oldal deklit szeretném visszaállitani eredeti állapotába.A serulésektol megszabaditottam lecsiszoltam enyhén poirozott most. Viszomt tovább nem szeretném emelni a fényét,söt eltuntetni akarom a fényt rola. patinás legyen azt szeretném....enyhén szurke árnyalatu. Tudnátok valamiféle eljárást ehez? udv dakar
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani melyik BRISK gyertya jó a 638-as JAWA-ba?
Köszi
Uraim kérném a segítségüket,adott egy cz 634 472 tipusú motor,a kormányösszerakásról kellene egy robbantott rajz,lehetőleg magyarul !
Nekem a 632-esem csinalt hasonlot, mikor alacsony volt a benzinszint es folyton eltomitette a benzincsapban a szurot. Ezenfelul volt egy 82-es furgonom, amit jopar ev allas utan inditottak be. Ott valami takony uszkalt a tankban es rendre beszivta a benzincsobe... par perc allas utan a takony odebbuszott es lehetett menni egy ujabb 10 percet. Semmilyen vegyszerrel nem sikerult kiszedni, a tartalyt leszerelni meg orbitalis szivas lett volna (berohadt). Atalakitottam lpg-re es ugy ment, meg egy darabig. :D Ha sokat allt, akkor egesz erdekes dolgok tudnak a tank aljaban osszejonni.
Ezenfelul lehet persze gyujtas, (ahogy bemelegszik a trafo) de akar valami tomites is, ami meleg hatasara puhul.
Amondo volnek, hogy ellenorizni kell a gyujtast.
Allo helyzetben is teszi? Ha csak alapjaraton ketyeg?
ha tudsz szerezni egy uveggyertyat az megmutatja (persze, csak allo helyzetben) hogy a gyujtas marad-e ki vagy a benzinszint tunik-e el.
Ha nem megall, hanem gyengul, akkor en megiscsak a benzinszintre gyanakodom, az meg szerintem tank-csap-szuro kerdese lehet.
Az elektromos gyujtas nem fog eltolt elogyujtast adni, hogy gyenguljon, inkabb csak van-volt, es akkor megall.
Mellesleg szep dolgo az ilyen babetta, gratulalok!
Sziasztok,
Nagyon rég nem írtam semmit, Boldog új évet kívánok Mindenkinek!
Még a télen vettem egy „nagykerekű” babettát 1973-ból. Eredeti Csehszlovák BARUM gumikkal, nyereggel, tranzimóval, nagyon jó kompresszióval a dugattyú fölött és iszonyú nyolcassal a hátsó kerékben- ez meg fog oldódni. A forgattyúsházban már más volt a helyzet. Az egyik henger tőcsavar menete bele volt szakadva a blokkban, ezt felfúrtam, új menetet fúrtam bele. Minden nagyon rendben van. Illetve lenne, ha minden rendben lenne, de mégsincs.
Beindítás után erős, mint a „bika”, majd kb. 300 méter után gyengül a motor, végül lefullad. Kisvártatva megint beindul, majd ugyanez lejátszódik, már rövidebb táv után. A karburátorban a benzinszint megfelelő, tűszelep teszi a dolgát, tehát arra tudok gondolni, hogy az úszóházban rendben mennek a dolgok. Karburátor ki van tisztítva, új fúvókákkal. Lehet gond a Tranzimóval? Kell legyen valami megoldás, elvégre nem egy atomtechnika.
Jószándékú javaslataitokat szívesen veszem.
vegul is, belement.
passzentos, de jar benne. Egyenlore igy nyersen osszerakva eleg nehezen akarnak forogni a dolgok, de talan ez majd javul, mikor feltoltom olajjal es hasonlok.
Egy kerdes:
a fotngely nem tokeletesen kozepan all. egy-ket tizeddel balra kerult, de ezt ugye csak berakas utan latom. Igy a bal oldalon kissebb a hezag a blokkfel es a sonka kozott, mint a jobb oldalon. Okozhat-e ez gondot? A kulonbseg 1-2 tized mm. Maholnap lemerem es megirom mennyi pontosan. Osszerakas utan hogyan lehet ezt orvosolni?
nna, megjott az uj dugattyu, immaron 16-os.
erre 58.50 van irva, ugyhogy erdeklodve varom, hogy sikerul-e betenni... Attol tartok, hogy szamit 5 szazad, nemde?
Sracok, rossz dugattyut kaptam, 18-as csapja van, nem 16 mint ami a hajtokarba megyen.
Szoval venni kell ujat. Ok. De a dugattyura 58.45 van irva es ilyen dugo marpedig nincs.
58.50 van... nnamost nem tudom kideriteni, hogy vajon az a furat-e es akkor a dugo valoban 58.45, vagy mi van.
Valami esztergolyos aki csinalt ilyet / tud errol, homalyositson fel, kerem!
Koszonom!
Osszesegeben orulok, a melo jol elvegezettnek tunik, de azok a pontok melyeket lent leirtam aggasztanak. Igy, ha a hozzaertok tudnanak oszinte velemenyt nyilvanitani, megkoszonnem.
Tehat a szetvert blokkfel kb javitasa, a csapagyak kozotti szimmering esetleges megporkolese, a dinamo oldali csapagy terhelese. Ezek a fajdalmas pontok. Meg szerintem kihagytam egy vekony alatetet, talan a segedtengelye alol... Az egen foldon nem talaltam, hogy hova valo. Illetve nem talalom, hogy milyen nyomatekkal kell meghuzni a primer lanckereket, kupplungtengelyt, szekunder lanckereket.
Tanulsag: Igen, csinaljon az ember lehuzo - behuzoszerszamot, igen, legyen gepkonyv, igen, kell a jo minosegu paszta.
Es ha mar szerez az ember csere blokkot, mondvan, hogy talan jok az alkatreszei... nezze mar meg rendesen, hogy valaki megszakertette-e.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|