:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Simson - új hozzászólás Összesen: 69 oldal
Lefele megakad a valtokar?
Sziasztok!
A nyáron volt felújítva a motorblokkom. Én csináltam, ez már a negyedik ilyen blokk. Raktam rá hetvenes hengert és egy négyes váltót is kapott, új csapágyakkal és szimeringekkel. A négyes váltó gyári, nem utángyártott. A leírások, szerelési kézikönyvek megvannak robbantott ábrákkal együtt.
Jó minőségű váltó olajat raktam bele.
Mostanában felfelé jól lehet váltani, de lefelé hiába nyomom a pedált, nem vált sebességet. A kis állító csavart a blokk tetején hiába állítgatom, nem javul meg.
Mi okozhatja ezt? Mit nézzek meg, ha leveszem az oldaldeknit?
Előre is köszönöm!
Sziasztok Egy olyan kérdésem lenne hogy mit lehet kezdeni egy 70/4 felömlős erősebb simsonnal aminek csúszik a kuplungja? Gondolok itt arra hogy gyenge a rugótányér,ha veszek bele egy utángyártottat ami lehet hogy el sem éri még a gyári erősséget lehet hogy csúszni fog.Van valami praktika amivel egy erősebb nyomatékosabb Simson kuplung csúszása orvosolható?Köszönöm szépen a tippeket segítséget!!!
Sziasztok! S51 motorblokknál mennyi lehet a főtenely axiális lógása hidegen? Mennyire kell hézagolni? Előre is köszönöm!
Üdvözletem mindenkinek!
Segítségeteket kérem mégpedig abban,hogy ha valaki tudja hol lehet találni S51 B 6V-os megszakítós Simson komplett kábelezési rajzot letölteni megszerezni,bármi,Stb...!Az kérem linkelje be vagy csak írja le hol tudom elérni!
Köszönöm:SimsonSokk
hall elemes gyújtás utángyártott alkatrészeinél és gyújtótekercs, világítótekercs cseréjekor figyelembe kell venni, hogy a tirisztort az előforduló feltehetően nagyobb menetszámú tekercs kiütheti. Ilyenkor cserés a tirisztor és érdemes a régi tekerccsel használni.. Ez egy szép történet vége, mert a sokáig köhécselő motor ismét róhatja az utakat :)
Az a csavar nem a szivató áramlását változtatja, hanem az alapjáratot. A ledugózott csavar az alapárati keveréket állitja. Az alapjárati (rejtett fúvóka) 35-ös, a főfúvóka 68-as eredetileg. Ezek az N3-as karburátok elég trükkösen beállithatók és az alapjárati rendszer rejtett dugulása sem ritka. Viszont,ha kihagyogat, akkor én a gyújtásra gondolnék első körben, vagy a gyertyapipa hibájára.
és a gép folyamatosan rossz azóta is...
harmadszori nekifutásra egy újbóli tisztítás látszólag megjavította, meg egy harmadik gyertya..
kis köhécselés után a beállító-csavarok is megtalálták a helyüket.
Kíváncsi vagyok meddig lesz jó :)
találtam egy jó oldalt, de e szerint még a fúvókák se azonos méretűek. alapjárat 60-as, főfúvóka 70-es.. igaz korábban ilyen mértetekkel volt egy jáwám, az nem dugult le annyiszor, és elég jól is ment.
az régi típusú karbival volt. http://www.simsonosok.hu/content.page;jsessionid=A3AFEE16408394CCEC137F967F1F496F?cid=1741
egy ismerősömnek van alapjárati hibája simsonon, gyakran kihagy, hallelemes gyújtással van, nem segít a gyertyacsere sem, szét lett döntve a karbi is (16N3-4)
alig tudtuk beindítani. van egy csavar a szivató mellett, a szivató áramlás mennyiségét korlátolja, ha jól látom, rejtett alapjárati fúvókás, a leömlő irányában látni egy állítócsavar gumidugóját és rugóját az ülésen..
Na az nem lett kiszedve, mert nem szeretnénk elállítani semmit rajta.
esetleg lenne ötlet?
Köszönöm!
2981est ír, mondjuk olyat még a világon nem hallottam...
http://ostmotorrad.de
Sziasztok!
Sr2E-nek milyen méretű csapágyak és szimeringek vannak a blokkjában?
A választ előre is köszönöm!
Ha már egyszer szétszeded, akkor a szakszerű módszer az, hogy a csapágyakat is cseréled. Ne amiatt a pár ezer forint (talán 8eFt FAG csapágyakkal) spórolás miatt kelljen rövid időn belül újból megbontani.
Egyébként a legkönnyebb módszer a szétszedésre a melegítés. Gázlánggal 100°C környékére melegített blokk szinte kézzel is szétjön. Legfeljebb óvatos gumikalapácsos noszogatás kell neki, semmi több.
Üdvözlet!
Egy simson S50ben kell kicserélnem a szimmeringeket, még bontatlan darabról van szó, nagyon jól össze van gyógyulva. Az lenne a kérdésem hogy valakinek van-e vmi KÍMÉLETES házi praktikája a széthúzásra, mivel a csapágyakat úgy láttam nem kell cserélni, és így félek az eddig bevált gumikalapácsos bontómódszert alkalmazni.
Vagy egyáltalán a csapágyakat mennyire könnyű úgy gumikalapáccsal hazavágni?
Üdv mindenkinek,
Én egy abszolút egyedi motort építek,
Jawa, Simson, Babetta, és egyéb cuccokból
egy Neuzer Leopard chopper és egy Dongó+ lánchajtásos blokk segítségével.Az a kérdésem, hogy 6v-os Simson feszültségszabályzóból melyiket javasoljátok inkább? Az ELBA jobb vagy a régi tekercses?Köszi a segítséget. András
Kopott tengely és/vagy seeger gyűrű hornya, vagy silány, túlfeszitett, esetleg méretben nem oda illő seeger gyűrű.
nem érdemes vele kinlódni ilyen hidegben..
Üdv!
S51-es motornál folyton ledobálja a váltódobnál a biztosító seeger gyűrűt, pedig nemrég cseréltem dobbal együtt. Mi okozhatja ezt? El van kopva a tengely, vastag a hézagoló alátét vagy csak simán silány a seeger gyűrű?
Az enyém is ugyanilyen, de a lendület nagyon fontos mindenhez!
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:Van valakinek egy jó állapotban lévő központi teleszkópja simsonra ami esetleg eladóvá vált? Mert ez lenne a tervem csak nem találok sehol, remélem tudtok segíteni...kösz kösz :)
http://www.a-k-f.de/moser/s51-1c1.pdf
Helo,
valaki feltudna tenni egy simson s51 enduro tirisztoros 12V-os bekötési rajzot amit le is lehet olvasni rendesen??
Sziasztok! Olyan problémáim vannak, hogy:
1. S51-esem most azt csinálja hogy fél meleg állapotban nem akar beindulni. Ha rugdosom akkor vagy csak pöffen, vagy beletüsszög a kipuba. Tolásra elindul, és ha már megy akkor minden jó.
2. Ha többet megyek vele, és megállok akkor halk szörcsögő hangja van!:-D Arra gondolok hogy a váltó körül változna a nyomás és valahol beszív vagy kifúj. Találkoztatok már ilyennel?
Szükséged van egy emberre, aki vágja a 2T motorok működését. Ez legtöbbször nem a helyi autószerelő szokott lenni. Évek tapasztalata, 2 mondatban nem lehet leírni, vagy ha gyorsabb gépre vágysz, csináld meg a simson.hu-n fellelhető minituningot, (ha 4sebességes a motorod) de ha nem tudsz karburálni, akkor inkább ne, mert nagyobb kárt csinálhatsz, mint hasznot! Túl sok a ha az én szemszögemből.
és hogy tudnám jól összehangolni?
Valószinű, a te esetedben csak össze kellene hangolni a rendszert, karburátor, gyújtást, kipufogó rezonáns hosszt, gyertya hőérték. A széria vezérlésű Almottól amúgy sem várjál 70-et, 60tól nem szoktak többet tudni, azt is csak 16os lánckerékkel, nagyon alacsony fordulatú.
Gyári primer, 23/32-es 'rövid' 5. sebesség, 17/34 szekunder. 70 ccm, utcai tuningos henger-hengerfej, 19mm BVF,rövidkönyökös gyári B-s kipufogó. 3000 fordulatnál, picivel több, mint 30 km/h-t megy, de ilyen alacsony fordulaton nem erőltetem, mert csak darál, melegszik, zabál.
31-es, a normál Simo 34-es lánckerék.
Hány ccm az 51-esed? Mekkora az 5. áttétele? Mekkora a sebessége 3000/min fordulaton 5-ben?
60-as a hf rajta, mert a csere előtt is 60-as volt a henger. Almot henger van most benne.
Amúgy szerintetek ha a légszűrőt kitakarítom akkor dobhat rajta annyit hogy normális legyen??
Igen, mert az SR, (az S51-től kisebb hátsó lánckereke ellenére) a kicsi kerekei miatt rövidebb áttételen fut, mint az 51-es. Nekem az 51-es megy 17-es lánckerékkel, 5 sebességgel emelkedőnek, ha már nagyot kell mondani :-)
Hengerfej nem maradt az 50-es hengerhez való? Milyen gyártmányú a henger?
Simson SR50-em 17-es lánckerékkel bírja az emelkedőt.
Helo, nekem van egy simson s51 60ccm-es enduro motorom. Új henger lett beletéve bejáratós kb már 300-350km-t mentem már vele. Most húzattam ki rendesen először a motort és megnéztem a végsebességet 55 volt. Utána ideültem a géphez és megnéztem hogy ez normális-e, elkeseredésemre nem.
Szerintetek azért ilyen "gyenge" mert még nincs rendesen bejáratva?
Az észrevételem még az hogy kis emelkedőt a 4-es már nem bírja és vissza kell váltanom 3-asba.
U.i.:A kipufogó sípot és a karburátort nemrég takarítottam.
Igen, elég.
Nekem az MZ-ben is ekkora van.
Simsonban indexhez, dudához világításhoz ugye elég egy 4 Ah-s akksi? Egy haverom kérdezte, szerintem igen mert a gyújtás ott független, de biztos ami biztos megkérdem...
valójában kis odafigyeléssel ugyan, de használható :) igaz nem viszi a 140-et, de az nem is cél annyira, hogy költsek rá. kéne síkolni rajt legalább 5, de akkor már inkább 7 oldalt. Újraszerelés ami gyakorlottan is úgy 8 óra (nekem) és egy fúrás is ráfér.. az van vagy 10-14 ezer meg 10 fúrásra - és akkor még mindíg szívhatok a krbival mert tuti egy se lesz jó. az 30-40 ezer :D inkább így szeretem, de igazad van, ráférne egy komplett felújítás..
eképzelhető, hogy sérült.. próbáltam csiszolópapíron síkolni, meg színesceruzával átütésre finomcsiszolni. Nem tűnt olyan rossznak.
És akkor még milyen lehet a henger alatt. az össze is volt verve :) Amúgy tiszta olaj a hengerfej alatt.. végre kifúj rendesen és van nyoma :D
Amúgy sérült a hengerfejed ha ennyi bajod van vele.
Vidd el gépműhelybe síkoltasd le.
MZ TS esetén gyárilag nincs tömítés, csak össze kell csiszolni pasztával.
Alulemez a legjobb HF tömítés.
Hermetik nem a hengerfejtömítésre való.
Az a blokk felek összerakásakor volt használatos, de van már jobb anyag.
Szerbusztok motorostársak! nem tudjátok, be lehet szerezni még valahol hermetik ömítőanyagot? Azt a kátrányszerű barnás cuccot, ami hengerfejtömítés közé való. Nem bírok a megzsírzott papírlapokkal. 4-500 km és eldurrannak.. az alulemez meg mintha már beszereléskor rossz lenne. Ti mit használtok, ami tutira jó?
lehet nem kifele kell tekerni a melléklevegőt, hanem fulladás után be és kicsit emelni a gáztolattyún. Nekem az alap 250 karbi 40°C on indul szivató nélkül, melegen mégis teljesen betekert melléklevegőcsavar mellett egy második alapjárat kezd magához térni. Ha így van az fals levegőre utalhat, ám ezért semmiképp nem célszerű szétszedni, mert nagyon nehéz jól tömíteni. Mindenképp egyszerűbb elfogadni, hogy pörgetve kicsit többet eszik és egy 10%-ban elmarad az ereje.. vegyél vissza a benzinszintből. azt nem lehet elrontani
jegyezd meg a kiindulási beállításaid.
Nekem etz 250-em van, kölön főfúvókatartós és tűperselyes utángyártott karbival. 25°C-on még 4 literes álomfogyasztással megyek, felette 8-12l. hidegen tudom kompenzálni tűemeléssel, de a meleg ellen nincs orvosságom. Próbáltam higítani a 30-as keveréket, extrém módon is E85-el.. nem segít, csak szétpörgi magát a gép, de erő nincs.
Az eredeti ifa ugyanebből a kivitelből szélesebb spektrumon hangolható, de a hőmérsékleti érzékenység uyancsak adott.
Visszatettem a régi súbertűt az új utángyártott helyett. Ettől kicsit jobb lett. Csökkentettem az úszószinten. Most jó, bár ma nem volt 40 fok.
Igen, lehetséges az is, bár a tű lejebb eresztése kompenzálja egy darabig.
Köszi. Szivató tömítését cseréltem. A tűvel próbáltam a legszegényebb keverékkel is. Alapjárati levegőcsavart is próbáltam kintebb tekerni. Trafót még nem cseréltem. Lehet hogy a karburátor testben lévő sárgaréz persely van kikopva? Amibe a tű belecsúszik. Nem a kicsavarható főfúvóka tartóra gondolok hanem ami fölötte van.
Vagy a trafó melegszik túl mert hibás, vagy sok benzint kap, vagy a melléklevegő csavart kell kijebb tekerni, vagy a szívató tömítését cserélni, vagy az úszószintet beállítani.
Kukactengely, meg a golyó elkopott, esetleg próbáld meg beállítani a pozíciót.
Sajnos az utángyártottak pontatlanok. pl beállítod 1. fokozatra pontosan, és a 4.et nem veszi, vagy fordítva. Be kell olyankor reszelni.
Összesen: 69 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|