:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Dnepr - új hozzászólás Összesen: 3 oldal
Sziasztok!
Sajnos helyhiány miatt eladásra kerül szeretett motorom, ha esetleg valakit érdekelne egy ritka M72: http://www.hasznaltauto.hu/motor/ural/ural_tourist_sidecar_m72-9784471
az ár irányár :)
Ural Dnepr a legjobbmotor a világon.
Habár speciel engem kifejezetten kizárólag csak a dízel verziók tudnak igazán lázba hozni.Na azokért aztán megveszek.
Kár hogy csak keveset építenek belőlük.Ha már itt tartunk .Dízel Ural Dnepr magyarországi forgalomba helyezése hogyan lehetséges?Megoldható?Külföldön már forgalomba van helyezve le van rendszámozva le van műszakiztatva egyszóval minden oké vele.
Tisztelt Motoros Barátaim!
Szeretettel meghívlak benneteket a 6. alkalommal megrendezésre kerülő Fekete Holló motoros találkozóra Ráckevére. Időpontja: 2010 május 29. 06 órai kezdettel. Helyszíne: Ráckeve autósmozi.
A rendezvény háromnapos, de külön a veteránosoknak a harmadik nap a lényeg / vasárnap/. A rendezvényen veterán motorok kerülnek kiállításra. Így ha gondolod a te motorod is kiállíthatjuk. 29-i program: 06 órától veterán börze, 14 órától veterán motoros felvonulás Ráckeve és környékén, 14 óra 30 perctől veterán motor szépségverseny. Erre a napra a belépés ingyenes! A fenti programok mellett együttesek lépnek fel, vetélkedők és különböző árusok teszik színesebbé a rendezvényt. Ha érdekel a rendezvény akkor e-mailban pontosabb információkat küldök.
Üdv!
Valaki nem tud nekem küldeni Dnepr MT-11 típusú motorkerékpárhoz bekötési rajzot
fontos lenne
Szia mindenkinek !
Szeretnék magamnak egy oldalkocsis motort, jelenleg egy Jawa van, de ezt eladom. Nagyon szimpatikus a Dnyepr, de az utóbbi két hétben egy két ismerősöm nagyon leakar beszélni róla, hogy megbizhatatlan, nincs és drága az alkatrész, stb. Vegyek inkább egy régebbi Izs-t, azzal nincs gond. Veteránozni szeretnék vele, nem mennék vele sokat, néha néha egy kanyart. Mi a véleményetek erről?
Az elmúlt évek sikeres programjai után, engedve a folyamatosan növekvő "rajongótábor" nyomásának is, újra megrendezik a veterán járművek találkozóját dunaújvárosban: a seregszemlére április 18-án, szombaton kerül sor az Interspar Béke-körúti parkolójában.
Eladó két darab Vadonat új Olasz márkájú terepgumi. 250-19 méretű. Ára 4000ft/db. ha elviszedd mindkettőt akkor 7000/2db. Képet tudok küldeni e-mail ban,de meg tudod nézni az izs.hu-n a hirdetések között is.Postázás megoldható. motorsokk@citromail.hu 06307101501
Az élettartamot konkrétan nem tudom, de az biztos, hogy a magas fordulatszámmal hamar meg lehet gyilkolni ezeket a motorokat. Siklócsapágyat könnyen fel lehet újítani, és könnyű hozzá műhelyt találni. Olyan műhelyt nem könnyű találni aki a görgős Ural főtengelyt széthúzza, cseréli, centírozza, összerakja megfizethető áron. Voltak akik egyszerűen nekiugrottak a javításnak csak tapasztalat hiányában nem sikerült jól és hamar meg is szorult nekik.
Igen, mások is azt mondják,illetve én is úgy gondoltam, hogy a Dnepr-ek megbízhatóbbak...talán abból is , hogy a Dnepr kicsit később jött ki és talán már tanultak valamit a tervezők az Ural hibáiból...meg gondolom olyan "apróságok" is számítanak, hogy a Dnepr siklócsapágyas a hajtókarnál, az ural még görgős, ami rövidebb élettartamot is jelent vagy nem?
Attól függ mire akarod használni. Veteránozásra mind a két típus régi szériáji alkalmasak. Motorépítésre,normál motorozásra én a 12V-os Dnepr-t javasolnám.12V esetén megfelelő töltésed van ami a 6V-os típusoknál sokszor hiányzik. Korszerűbb elektronikus gyújtást is tudsz használni, ez szuperül működik, és még pár más előny. A Dnepr főtengelye könnyen felújítható, nem úgy mint az Ural főtengely. Talán az olajszivattyúja is jobb teljesítményű.Valamivel könnyebb alaktrészeket találni hozzá.Gyakori azt hiszem Dnepr esetén a rükis váltó, oldalkocsi esetén ez jól jön. Illetve a hajtott oldalkocsi esetlegesen difizárral is előfordul. Uralhoz is létezik rükis váltó,de nagyon ritka, illetve a 12V-os M67 blokk sem túl gyakori.Kb. ugyan annyi munka van mind a kettő típussal,ha használható motor a cél.
Sziasztok!
Ti mit gondoltok úgy általánosságban véve, a Dnepr-ek vagy az Uralok a megbízhatóbb járgányok? Egyáltalán lehet így különbséget tenni?
Köszi
Köszi, azóta szétszedtem, új tömítés volt alatta, úgyhogy nem volt sérült, azért kérdeztem van-e, mert gondoltam addig nem bontom meg amíg nem szerzek, végülis nem kellett semmi. Elvittem egy tapasztalt esztergályos ismerőshöz, és feljebb fúrta a menetet, és esztergált egy új perselyt ami kicsit kúpos, hogy beleszoruljon az új menetbe. Azóta már mentünk pár napot a nyipróval, tökéletesen működik, szép munka lett, nem fúj ki. Ha kimegy megint, akkor beszerzünk egy új hengerfejet, de szerintem nem lesz rá szükség, a tulajék nagyon nem mennek vele, inkább csak műkedvelők mint motorosok,úgy kért meg a barátom faterja, hogy teletankolja a gépet, motorozzam ki nyugodtan, hadd menjen kicsit a gép.No, de elég a rizsából, köszi a választ!
Hello! a hengerfej alatt egy alulemez szokott lenni tömítés gyanánt az oldal- és felülszelepet Dnepr-nél. Ezt és egy akár használt hengerfejet érdemesebb nézni veterán börzén,mint a menetjavítással bajlódni.Üdv!
sorszám: 113 (106475)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2008-12-29 12:32:56)
Sziasztok!Egy barátom most vett egy oldalkocsis Dnepr-t. Egy év alatt hozták elvileg helyre, de az elhozatal elött dobálták csak össze a gépet, csak gyújtás van rajta, lámpák nincsenek bekötve, ekekulcsokkal húzták meg a csavarokat, volt ami még meg sem volt húzva, és ezért a motorért elkértek 300ezer forintot...nos a probléma a következő, a bal oldali hengerfejen megszakadt a menet, meg is perselyezték, de ez is gány munka volt, ahogy kiszedtem a gyertyát, jött persellyel együtt, elötte is kifújt már a gyertya. Kérdésem, hogy mennyiért csinálnának bele rendes gépműhelybe normális menetet, illetve van e ezeken hengerfejtömítés, vagy pakolás?
Előre is köszi a válaszokat, mindenkinek boldog új évet kívánok!
Meghívó
A Blue Scorpions és a Pannonia MGTSZ álltal szervezett veteránmotorkerékpár bemutatóra, szépség és ügyességi versenyre.
A BSMC és a Pannonia MGTSZ szeretettel meghív mindenveteránost,és veteránmotorozásfelől érdeklődőt,2008.Április 5.Budapest,XIV.ker.Ötvenhatosok terén(volt felvonulási tér)megrendezésre kerülő veteránmotorkerékpár szépség ésügyességi versenyre.A veteránmotrkerékpár bemutató egy szezonnyító balesetmegelőzési rendezvény szerves része,ahova a rendezők minden motorost várnak ,akik a motorozás szépségei mellett tisztában vannak az abban rejlő veszélyekkel is.Az esemény védnöke:dr.Tóth Gábor r.dandártábornok úr,Budapest Rendőrfőkapitánya Díszvendég:Talmácsi Gábor 2007.Moto GP 125 cc. világbajnoka
A rendezvény 2008.április 5.-én 10 órától 14 óráig tartváltozatos programokkal.A rendezvényt egy nagyszabású motoros felvonulás zárja az Ötvenhatosok terétől a Citadellára.
A veteránmotorosok 9 órától gyűlekeznek a Közlekedési Múzeum elött.Ha van 30 évnél ídősebb motorod akkor megjelenésedre feltétlenül számítunk.
Tisztelettel:Fóti Gyula Pannonia MGTSZ (06 20 3 421 373)
Ez az írás másolható,és tovább küldhető minden jóérzésűmotoros részére,akinek fontos lehet a balesetmegelőzés
Itt van cikk a Dnyepr-ről
http://www.motorrevu.hu/cikk/0745/164409/20071107_szeretni_es_szerelni_hasznaltmotorteszt_uraldnyeper_1.htm
sorszám: 110 (91689)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-12-12 21:37:01)
Ez érdekes. pedig a magyar hadseregnél is volt mind a két orosz csodajárgány rendszeresítve.
sorszám: 109 (86916)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-12-12 21:37:01)
Dneper = Ukrán Ural = Orosz BMW
sorszám: 108 (86914)
( előzmény: Kalányos Wendel, 2007-12-12 21:37:01)
Miféle motor az a Dnyepr? Soha nem hallottam róla, pedig lassan 70 éves leszek, és 1958-tól motorozom.
sziasztok! uralhoz van elado kilométerorám kormányom meg egy gardán! ha valakit érdekel irjon ide vagy az e-mail cimemre! staufer@freemail.hu
A Golden KIRIN egy éttern St Antónióban:
Golden Kirin
4400 Fredericksburg Rd Ste 122
San Antonio, TX 78201
De motor?
Zoltán
Kecepuca ha így folytatod megadod a végső döfést a topicnak
adminisztrátor által törölve
Üdvözlet mindenkinek!
A segítségeteket kérem abban, hogy milyen motor az a GOLDEN KIRIN?
Aki tudja hogy hol tudok utána nézni, stb az irhat a vittu@freemail.hu-ra!
Előre is köszönöm!
adminisztrátor által törölve
adminisztrátor által törölve
Hali!
Egy barátom nevében írok, Neki van egy oldalkocsis Dnyepr-je. A gond az a masinával, hogy a hátsó kereke már kétszer megnyekkent, egyesek szerint a rosszul beállított oldalkocsi miatt, de a gép probléma nélkül fut egyenesen elengedett kormánnyal. A kérdésem az, hogy tud-e valaki olyan helyet, ahol lehet kereket vásárolni hozzá? Esetleg valami ötlet, miért történik mindig ez vele?
Előre is köszi!
Üdv.
Grabo
Helló!
Valaki tudna-e küldeni Ural vagy Dnepr kezelési vagy javítási útmutatót??
Előre is kössz!
Cím: bokyy@freemail.hu
Izs Planeta-3 oldalkocsis motorkerékpár ,kítűnő állapotban,6000 km-rel,rendezett papírokkal,második tulajdonosától eladó! Érd:patent@vipmail.hu
Ár:260000
adminisztrátor által törölve
Kulio, nézz szét az http://ural.hu/ oldal apróhirdetései között. Vannak páran, akik árulnak Dnepr-eket és Ural-okat. Csak nagyon figyelj oda, hogy legyen papírja a gépnek.
Üdv!
Eddig JAWA-ztam, de msot szeretnék egy kicsit nagyobb járműre váltani...
Ha van valakinek egy eladó jósága, az dobjon már egy mailt (200e altt érdekelne, diákhitelből nem nagyon futik drágábbra) idővel meg amjd feljavítgatom
köszi
1971-ben már nem gyártottak M72-est.
El kell döntened hogy motorozni akarsz, vagy szerelgetni és legózni...
Nem azt mondom hogy teljesen használhatatlan egy ilyen motor, de rengeteg idő, pénz, munka, törődés. Az enyém már több mint 5 kiloban van, és még nem OK. Az Uralokhoz nagyon pozitivan kell hozzáálni; pl ha folyik az olaj az jó... (annyit jelent hogy van benne még), ugyanez vonatkozik a benzinre is. És ha valaha elkészül, és tökéletes, akkor már kurv@ra nem érdekel hogy mennyit is eszik olajból, benzinből 100-on.
Ha már kinai motor és Dnyepr ilyen jól összejött, ideszúrok néhány linket.
Csangjiangék vagiznak:
http://www.changjiang750.com/images/03-0125-01.jpg
http://www.changjiang750.com/images/03-0221-01.jpg
http://www.changjiang750.com/images/03-0221-03.jpg
ja, 13e km-ig még nekem is nagyjából ennyi volt. ;-)
Tényleg az ural.hu-t kell nézegetni ebben a témában Andris, mert itt soha nem fog összejönni akkora anyag.
Én csak az új uralomról tudok beszámolni, azt olvashatod uralsolo.freeblog.hu címen.
Az öcsém Keeway Viva 125-öse a Zápkörte leírásához képest elég problémamentes. Nem volt kilyukasztva a benzinsapka (öntéshiba), ezért bevákumosodott a tank.
Indexrelé hamar kampec.
Fék sikít. Volt már tárcsa és fékpofa csere gariban, de nem változott. Úgy tudom, ennyi (13e Km).
Annyit tudok róla, azt is csak hallomásból, hogy jó étvágyú masina, a 6-8 literjét ő is elcsócsálja, hiába 4t. Amúgy a http://www.ural.hu/ -n érdemes érdeklődni... de nem biztos, hogy tudnak nyilatkozni, én legalábbis nem tudok napi használatos uralról. De szerintem készülj fel a legrosszabbakra. Ja, és eszedbe ne jusson "papirok nélkül" tip motort venni százezrekért, mert nem kapsz rája rendszámot soha. (De ha mégis ilyenre van fájásod, a bikeshop.ro oldalon mindig van 100-200 euróért.)
Uralról vagy Dnyeperről nem tudsz ilyen kimerítő tanulságokat írni?Örülnék ha valaki mondana valmit ezzel kapcsolatban!Erősen fontolgatom egy 1971-es kiadású M72-es megvételét,de eddig nem tudott nekem senki a használatukkal kapcsolatos észrevételekről beszámolnni!
Üdv.
helyesebben szólva: a vezérműlánc élettartama 20e km, és a feszítővel együtt kell cserélni. A szelepbeverés meg a duplamunka annak volt a következménye, hogy én ezt akkor még nem tudtam. ;-) A 3 hét állás meg azért volt, mert éppen leltározták az alkatrészraktárat ezek a jóemberek, és semmi szín alatt sem akartak két szelepet meg egy láncot a kezembe nyomni, mielőtt befejezték volna. Mondjuk becsületükre szóljon, hogy mindezt január végére időzítették, amikor -20 fokok voltak, és normális ember nem motorozik.
A vezérműtengelynek nincs középső csapágya ami kikopjon. Hátul egy siklócsapágyban forog. Ha ez kikopik (és kikopik, mert szar az egész konstrukció), akkor ott elszökik az olajnyomás, és a himbák nem kapnak kenést, és lekopnak a bütykök is. Ez a betegség már a Honda XL-ben is megvolt. Tanulság: ha randa csattogó hangja kezd lenni, ki kell cserélni a csapágyat, még mielőtt a helyzet súlyosbodik.
A rezonancia tényleg gáz, és a bovdenek tényleg elpusztultak 25000km után, de én ezt azért nem látom tragikusan korainak. A gyűrűzés az igen, az tényleg kicsit gáz 25e km után, bár gyorsan hozzáteszem, hogy találkoztam olyan futárral, aki pont ugyanerről panaszkodott a malajziai összeszerelésü Hondájával kapcsolatban.
A hátsó központi telóban az előző tulaj által beletett "CSIV" csavar nyíródott el, a teló, vagy a felfogatása nem szakadt ki sehonnan. Raktam bele egy 2mm-el nagyobb átmérőjű
"FIAT-80" lengőkar-csavart a lomtárból, és utána több mint 15e km-et vígan elment. A telóban tényleg elmúlt a csillapítás, 5e-ft-vel drágább, mint egy pár vadiúj jawa teló (amit szintén vennem kellett régebben a hasonló futásteljesítményű jawamba).
Szekunder lánc- és lánckerék cserék valóban voltak, valóban kettő, de az elsőre csak azért került sor, mert gyárilag túlságosan rövidre volt áttételezve (15/56 fog, amit 17/47 fogúra cseréltem), szóval én ezt egynek számítom. ;-)
A hátsó kerékagy tényleg elrepedt, a hátsó lánckereket tartó zégergyűrű hornyánál (feszültségi pont), de emiatt még nem kellett volna feltétlenül kidobni, pl. oda lehetett volna drótozni a lánckereket a küllőkhöz :) vagy meg lehetett volna hegeszteni AWI-val párezerért.
A hátsó lengőkart meg valószínűleg zsírozgatni kellett volna az e célra felszerelt zsírzógombon, más kérdés, hogy nekem volt ennél jobb dolgom is ;-)
Ezen kívül voltak még egyéb apróságok is, indexrelécsere, gumiköpenycsere, fékbetétcsere, hátsó csapágycsere, rendszámtáblakeret-csere, csomagtartóhegesztés, tankforrasztás (a benzincsap menetes csonkjánál) és hasonló "szörnyűségek", de ilyen futásteljesítmény és ilyen intenzív használat mellett én ezt nem tartom különösebben rendellenesnek. És azt se felejtsük el, hogy egy év alatt a benzinmegtakarításon visszahozta a teljes vételárát a jawahoz képest, odaadtam 150e Ft-ért az első jelentkezőnek (és nem kellett hetekig, hónapokig árulni), ha ebből levonom a fent leírt javítások költségeit, még akkor is bőven pluszos vagyok, és azért az sem biztos, hogy az a jawa elment volna 25e km-et hasonló javítgatások nélkül. ;-)
De behalt ez a szegény topik. Na akkor felveszem az elejtett szálat és helyesbítem az alapvető félreértéseket kinaimotor ügyben.
Zapkorte motorját én fikáztam és az is igaz, hogy huszonéves rom MZ nyergéből, viszont ebből az élményből általánosítani megint csak előítéletes gondolkodásra vall, de már az emzé tulajdonosok jellemére vonatkozóan a Zkörte. által.
De álljon itt a Keeway KSM 200 enduro kivitelű mkp. rövidített hibalistája 27e km megtétele után elrettentésképpen azoknak, akik felülnek az olyasféle mendemondáknak, miszerint a kinai motor nem is rossz, csak a konkurrensek és az irigyek fikázzák:
Az olajkályha szag tényleg igaz, ha fúrni nem is, de gyűrűt cserélni mindenképp kell a tetemes 0,3l/100km olajfogyasztás miatt, továbbá elrepedt a hátsó kerékagy (kukaérett jelleggel), kétszer kellett a vezérmű kerekeit és láncot cserélni a hitvány anyagminőség miatt, belevertek a szelepek a dugóba, így azok elgörbültek és kicserélődtek (kb 3 hét állás), a vezérműtengely középső csapágya berágódott, tengellyel együtt cserélendő; az összes műanyagidom megrepedt itt-ott az állandó és idegesítő rezonancia miatt, elszakadt a kuplungbowden és a kilométeróraspirál, kukaérett a hátsó központi teló, ami egyébként egyszer kiszakadt a felfogatási helyéről is, a lengőkar csapágyai is cserések, történt két szekunder lánccsere is a 27e km alatt (ugye nem tokozott szegény).
Sziasztok !
2006.május 1. / Hétfő / : Budapesti szoci-moci találkozó !!!!!!!!!!!!
Lenne kedvetek egy közös kis motorozáshoz,eszmecseréhez ? Semmi komoly,semmi kötöttség és hivatalos szervezés.....csak egy kis közös program,élvezni a gépek és a (remélhetően) jóidő adta lehetőséget és a jó társaságot.
HELYSZÍN : Budapest,Dózsa György út,felvonulási téri szakasza.
Mivel területfoglalási és egyéb engedélyekkel nem rendelkezünk,ez
csak olyan "spontánbuli" lesz.
Pár motoros összejön a parkolóba,dumálnak,megnézik egymás öreg
gépeit és zárásként felvonulás ( Kultúráltan,a kresz szabályait betartva ) az Andrásy úton és vissza a kiindulási ponthoz.
Terveink szerint meghvínánk a hazai szoci kis és nagymotoros klubok tagjait is és ha tudtok,ti is értesítsetek mindenkit aki érintett lehet ebben a témában !!!!!!!
Jöjjön Simsonos,Komáros,MZ-s,Babettás,Panonniás,Ural-os,stb,stb.
És végül mégegyszer a dátum : 2006.május 1. / Hétfő - reggel 8:30-tól/
Lenne hozzá kedvetek ?
Csináltunk egy freemail címet : szoci.moci.tali@freemail.hu - ide várjuk a
résztvevők jelentkezését,kérdéseit,ötleteit,stb a találkozóval kapcsolatba.
Üdv mindenkinek
Kipe és GrafUr
Magyar Riga Motoros Klub
:))
Tán csak nem te is pecás vagy?
Az akkor már rossz ember nem lehet..:)))
Ja, és láttam egy Uralt! A keleti főcsatorna partján pecázott a tulaja.
Na.Elég legyen már...Menjetek inkább motorozni ilyen időben...
Nem, csak szeretem, ha a dolgok a helyükön vannak, és különösen ingerel, amikor egzakt, pontosan definiált kifejezéseket össze-vissza használnak. Ott a Magyar Értelmező Kéziszótár, Idegen Szavak Kéziszótára, Pallas Lexikonja stb. azért írták őket, hogy egységes nevezőre hozzák, ha úgy tetszik, szabványosítsák a nyelvi kifejező eszközöket, és a hozzájuk kapocsolt tudásanyagot. Ne fogjuk már rá a kutyára hogy macska ha "kutyát sétáltatni tilos" táblát látunk, mert ennek se füle, se farka, és józanul gondolkozó ember ettől kiráz a frász.
Na részemről befejeztem a témát.
Nem unjátok még????????Mert én már igen!!!!!!!Valaki legyen már okosabb a másiknál azt fejezze be a hozzászólásait!!!!!Vagy beszéljétek meg privátba!!
Üdv.
Összesen: 3 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|