:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Sziasztok!
Igazság az, hogy amit most szeretnék kérdezni nem motorral kapcsolatos.
Laci fiamnak van egy sétáló gépe (Kinetic Sport FW5000 https://www.amazon.de/-/en/Kinetic-Treadmill-Bluetooth-Programmes-Training/dp/B07ZJKSGL9) amiben tönkre ment az elektronika valamelyik eleme. A kérdésem az, van e a csapatban olyan ember aki ért ezekhez a vezérlésekhez, vagy tudna újat készíteni. képeket tudok róla küldeni hogy hogy-néz ki ha valaki ad egy email címet.
Segítségeteket előre is köszönöm
Üdv papa!
Szia. Tudnál erről a kapcsolásról bővebb infót adni? Kapcsolási rajz, nyák terv esetleg.
Szervusz. Nekem már ment tönkre Hall elem a Tabant 2T jeladóban.Új alaplapot készítettem TLE 4905 HALL elemmel bipoláros kapcsolással amely évek óta jól működik. CZ-ben használom Trabant 4T fekete dobozzal 12V on
Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Vissza a tetejére
Igen, első körben én is azt gyanítottam, de sajnos az új trafóval is megmaradt a hiba.
üdv! Annó nekem is volt ilyen gondom. Nekem a megoldás a trafó csere volt, mégpedig a 4T Wartburgé.
Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
4 izzót kötöttél egy 2 izzós villógtató relére.
Kell egy kiegészítő relé az oldalkocsi index izzóira, hogy ne terhelje, vagy simán vedd ki az oldalkocsi oldalán a motorból az index izzót, így megmarad a szükséges teljesítmény.
Sziasztok !
Oldalkocsira szeretnék indexet bekötni .
A bal hátsó indexről kötöttem át , de folyamatosan ég és berreg a relé . Tuna valaki tanácsot adni ?
Van időm. Tervezek összeszerelni egy CZ 175.1-et. Erre szánok egy alternátort a dinamó helyett. Legnagyobb gondom a festés.
Igen, sajnos az elketreszek alapjan en sem birtam beazonositani, de ide a rozsdas bokot, hogy valami kinai honda koppintasbol ered. Az alapjan siman lehetne gyujtasmodult, fesszabalyzot, erzekelot, trafot es alloreszt szerezni hozza. Ha van idod, hamarosan szet akarom boritani a gepet, mert teljes felujitas lesz, de az valamikor decemberben. Akkor tudok kepeket csinalni. Aztan tobb szem tobbet lat. ;)
A forgoreszt szerintem felesztergaltak, mert ugyan ezt arulja tobb motorra is.
Es igen, ez egy sima hirdetes.
Van a webaruhazon is, a lengyelek kedvenc boszmenagy bevasarlohelye:
allegro.pl
Ott szartol a repuloig minden van. A Multkor lattam egy raketaszallito kocsit is. :P
Valami 2M forint volt. Hahahhaha
Csak epp IZ 49-bol nincs sok, pedig azt megszagolgatnek egyet.
Megnéztem, tetszik és nem egy ökör ára. Úgy látom ez nem veb áruház hanem hirdetés, így csak egy telefonszám van amely mindenféle szertartás nélkül elérhető. Sajnos a képen nem láttam a forgó mágnes típus számát, mert ez alapján nagy valószínűséggel valahonnan beszerezhető.
BElinkelem, mert van a hirdetesben youtube link meg minden. Kerlek fordittasd le a google-lal. Mert ugyebar lengyel)
https://www.olx.pl/oferta/zaplon-cdi-jawa-cz-175-250-350-vape-bezawaryjny-elektroniczny-CID5-IDf45az.html#56f2532c23;promoted
A teljesitmenyt nem irja le, de nalam a CZ478-ban egy eve hibatlanul tolja, 40/55-os izzoval dugoban, mindenben, pedig javareszt varosban hasznaltam. (sokat mentem a CZvel dolgozni a nyaron Krakkoban, szep nagy varos, 700.000 lakos, jo kis dugok... )
Eddig nem volt vele gond, mostanaban szivatott meg, de az akksi kivetele utan derult ki, hogy keves volt a sav az akkuban illetve valszeg cellazarlatos. (frissen toltve is csak 11.8V) Azt nem tudom, hogy a toltes kulturalaltlansaga miatt doglott-e meg az akksi.
Az en motoromban ledes szinte minden ami lehet, (fek, helyzet, index, muszerfal) Szerintem eppen elviszi az 55W-ot, en valahol (talan a hozza adott leirasban) 80W-ot olvastam, ami azert elmarad a VAPE 120W-ajtol (asszem annyi volt abban)
Eddig jo volt, most meg asszem uj akksi kell es megint jo lesz.
Mellesleg a motor csodas lett vele, rugod, megy. Indul es nem kell levenni a deklit. ;)
Ismert-e a 3 fázisú állandó mágneses generátor teljesítménye? Győzi energiával az 55/60 W os világítást város forgalomban (50 km/ó) 3-masban ami megközelítőleg 3300 ford/perc? (CZ477.1)
Es az en kerdesem: lejjebb esett az elektrolit szint 1 cellaban kb 3/4-re, es masik 3 ban is a szint alatt volt. Okozhatja-e ez, hogy az akksi nem tartja a toltest, illetve, hogy leesik a feszultseg?
feltoltottem desztvizzel es feltoltottem... vette a toltest, 14V-volt rajta reggel. Majd meglatom raadott terhelessel.
kicsit regi kerdes, de a fene tudja, hatha meg olvasod: Nalunk arulnak gyujtast, generatort mindenfele oreg motorhoz, kozte Jawakhoz is.
ranezesre egz kinai robogo CDI-je es 12Vos 3 fazisu generatorja. Kapod hozza a dinamo helyere meno alaplapot, az elektronikat es a lendkereket.
Nekem plug&play volt, egz 487-es CZ-be tettem bele, aminek ugyan olyan 6V dinamoja volt, mint a 632-es Jawanak.
Azota is remek-l megy, tobb, mint egy eve nyustolom es gyakorlatilag napi hasznalatban van. Ez egy otlet.
Terveztem, hogy kideritem, mely kinai stator, meg ilyesmi van a csomagban, mert gondolom potalkatreszt igy konnyebben lehet szerezni. Sejtem, hogy a lendkereket megesztergalta a mester, hogy passzoljon a fotengely vegere.
Üdv, érdeklődnék hogy jawa 250/559-be belehet-e épiteni az MZ-k 6v vagy 12v-os komplett dinamóját (álló+forgó rész) ha átlehet valaki tudna mondani pontos tipust?
Esetleg a jawa 250/559 gyujtás más motor gyujtásával helyetesithető? ha igen milyen motoréval? válaszokat előre is köszonöm.
Képek a gyujtásról:
https://www.flickr.com/photos/140401372@N08/
Sziasztok!
Gyártattam Nyemi kolega álltal belinkelt gyujtás tervhez nyákot.
Mivel a minimális nyák méretre 12 db fért belőle és nekem csak 3 kell így gyártás árban eladnám őket!
1000 ft / db
Ha kellenek hozzá az alkatrészek akkor 2000 ft / db!
Ha össze szerelve élesztve kell az is megoldható, de úgy 5000 ft/ db!
Én gyári etz 251 jeladóval hajtom, és nagyon szépen müködik.
A nyákok furatgalvánosak, lötstoposak, és pozíció rajzosak.
Emailben képet tudok küldeni!
Email: peti.janka@gmail.com
Peti
Elég csak az akku direktben a gyújtásra, fesszab csak a dinamóhoz kell.
Köszönöm a választ. Csak akkuról szeretném üzemeltetni a gépet a dinamó kihagyásával. Ebben az esetben be kell - e kötni a feszültségszabályozót vagy elég direkt az akkuról bekötni a gyújtást?
Ha meg arra gondoltál hogy akku nélkül szeretnéd, akkor simán elfordítod ellenkező irányba ütközésig a gyújtáskapcsolót, és olyankor akku mentes üzemmódban van....viszont a dinamó gyenge, ilyenkor tolásra indul csak, és nincs alapjárat, mert ott nem termel eleget a dinamó.
És mi adja a villanyt a gyújtásnak?
Ha akku, akkor simán leveszed a dinamót és megy amíg van villany az akkuban.
Sziasztok!
Kérdés: van egy TS 150 -esem, most építem át. Szeretném dinamó nélkül üzemeltetni, hogyan kössem be a gyújtást?
Ime a kepek a kinai elektronos gyujtasrol a CZ-re epitve. (csak fel kellcsavarozni.)
A gyujtas tesztelve, mukodik. Beallitasa kerdeses. A toltes meg nincs tesztelve. Kifogytam sarubol. :D
Én ezt ajánlom:http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2050134.html#2050134
Szia Peti74-nek keresem az elérhetőségét Jawa gyújtás miatt!Köszönöm.gyimesi72@gmail.com
Szia Peti74 az elérhetőségedet elkérhetném Jáwa gyújtás ügyében?gyimesi72@gmail.com
Majdhogynem ugyanennyiből jött ki nekem is. A képeket kíváncsian várom.
Zastava generator? Trabant gyujtassal? Wow, az en megoldasom ennel azert egyszeubb. :D
Itt lengyelben akadnak emberek, akik gyartanak ilyesmit. A lengyel forumokbol kibogaraszva arra jutottam, hogy valami robogo alkatresz, gondolom kicsit megesztergalva, hogy passzoljon.
Allitolag jo. Ha megjott csinalok kepeket es belinkelem.
Szalitassal egutt 300PLN, ami kb 21000HUF.
Milyet, hol? Az enyémbe Zastava generátort tetem Trabant mágnessel és elektronikával.
Rendeltem CDI gyujtast - generatort a CZhez. Van valakinek tapasztalata ilyesmivel?
Kis szerencsevel olyan lehet, mint az RG Gamman volt anno: zero problema a gyujtassal, toltessel. Nem? :D
Emlekszem, azon a motoron egyszer kellett belenyulni a gyujtasba... mikor tizenparezer km utan elfogyott a gyertya. :D
Köszönöm, megoldódott a dolog, az új kapcsoló volt a ludas, kiiktattam, és meggyógyult a rendszer, kapott egy másik kapcsolót.
Hol a megszakító?
Pozitív biztosítékot nem vágja ki?
Akkor az erősebb vagy szerencséje van.
Lehetséges ok, hogy Pl. gyújtás kapcsoló kapcsol a testre amikor ráadod a gyújtást. Lehet hogy csak egy pillanatra amikor átforgatod.
Vagy valahol a vezeték testelődik le a gyújtáskapcsoló után.
Vagy a trafó zárlatos.
Mérj egy szakadást a test és trafó 15-ös pontja között.
Próbaképen szigeteld el a fém házát a testtől, ha azzal van a gond akkor ettől megszűnik a zárlat.
Vedd le az akkut és mérj a levett vezeték és test között is egy szakadást kikapcsolva és rákapcsolva is.
Megszakítóról lehúzhatod a vezetéket nehogy az befolyásoljon.
Vedd le az akkiu
Sziasztok! Érdekelne, hogy adott egy MZ Ts 250. Kábeleznem kellene, de csak a gyújtás rész, ami megszakítós. Se töltés, se villany, csak akkuról gyújtás.
Eljutottam odáig saját kútfőből, hogy akku + biztin keresztül gyújtás kapcsoló, trafó1 kondira, trafó 15 gyújtás kapcsoló. Akku- biztin keresztül testpont. Kondi test, testpont. Gyújtás kapcsoló negatív testpont.
Így ha ráadom a gyújtást a negatív biztijét egyből kiveri.
Elnézést az amatőr leírásért, és a segítséget.
Szia Atilla és Keri! Köszönöm a tanácsokat,sokat segítettek.Atilla írása alapján ,egy kicsit megértettem a működést is.Ez adott bátorságot elkezdeni a méréseket.Az állórészem nem add egyértelmű méréseket,ezért beszerzek egy komolyabb műszert,ami jól jöhet a családban másnak is.A tanácsaitokra elkezdtem a sarukat egyenként kézzel rendbe tenni,ami hozott is javulást.Terhelés nélkül jól működik a gép.
Ha meglesz a műszer és az új állórész mérés,beszámolok!
Sziasztok!
Sokan hiszik azt, hogy a szigetelőszalag egy időjárásálló valami és a 20cm-es darabkákból összetoldott vezeték pont olyan jó, mint a gyári.
De ez nem baj, az út szélén is kell valakinek ácsorogni az esőben... :-)
Nem is kell átadni a teljes tudásod, csak egy lökést adni.
Sok olyan ismerősöm van aki anno vett egy motort és megkért, hogy segítsek rendbe tenni. Majd pár év után jobban ért hozzá mint én.
Ha van időm mindig segítek. És ha sikerül, az ember meg ráérez, hogy ez nem is sci-fi, akkor továbbgondolja.
Ezért érdemes átadni a tudást.
Persze a közös szerelés jobb, de nem lakhat mindenki a szomszédban! :-)
Rühellem az olyan fórumokat, ahol beírja valaki a nyűgjét és jönnek a nagyképű, google a barátod, meg a dehülyevagyeztsemtudod szövegek.
Ha 100-ból egy távsegítség bejön és a kérdező ráérez a témára, az is valami!
...ugye láttunk kutyán gatyát.
Amikor ember írta hogy minden jó mégsem működik. Eljött megnéztem. Kapásból 3 helyen toldva volt a vezeték amiből két helyen nem érintkezett a centi vastag szigetelőszalag ellenére :D
Nem kell kibontani a diódát. Ott van az összes dióda vége a csatlakozókon, kimérhetően.
Persze amúgy hibakeresés szempontjából logikus az érvelésed. Én sem sok esélyt adok dióda hibának, de nem vagyok ott hogy a töltés láncot végigmérjem. Sok év szakmai tapasztalatát meg nehéz átadni fórumon :)
Válaszoltam a levélre. Próbáltam nagyon szájbarágósan írni. Bocs, ha kicsit túlzásba vittem, de nem tudom, hogy mennyire vagy otthon a témában. :-)
Szia Atilla!
Elég hiányos a tudásom ebben. Keri már leírta,de nem mertem neki
fogni,mert nem tudom,mit,hol mérjek.
Ha leírod részletesen,akkor megpróbálkozom.Ha írsz ,csak egyet
részletezz,megnézzük bele merek-e vágni.
Írtam e-mailt is, küldtem képeket.
Ha az érintkezők jók. (Biztosíték táblában is van egy üveg biztosíték a gerjesztésnek) Akkor ott elég esélyes, hogy generátor probléma lesz.
A diódák annyira túltervezettek, hogy a 10X ekkora teljesítményű autókban is ugyanez van. (Biztos ilyen volt a polcon.) Persze tudnak szivárogtatni, de elég nehéz kimérni. Úgy tudod pontosan megoldani, ha szétforrasztod az egészet és egyenként vizsgálod. :-(
Ha átnézed a kontaktokat, meg a vezetékeket, akkor jöhet a generátor kimérése. Az aránylag egyszerű. Ha a forgórész rossz, gyenge a mágneses tér és nem tölt rendesen. Ha az állórész rossz, akkor kiesik egy fázis a háromból és ismét nem tölt rendesen. Jó hír, hogy ezeket tök egyszerű mérni. Egy ellenállásmérővel is nagy biztonsággal meg lehet állapítani a hibát. (Bár én meg szoktam küldeni 230V-al. Az a tuti biztos mérés, csak kicsit életveszélyes.)
Ha nem tudod, hogyan kell kimérni, szólj és leírom.
Ha a generátornál minden rendben, csak akkor állnék neki a diódákkal vacakolni.
Szia Atilla!
Az egyik garázs szomszédom csinálta,de ott voltam.Lehúzta a feszültségszabályzóról a vezetéket és úgy lett próbálva,azt láttam ,hogy 3000-ig nem mozdult,utána indult el és nem 14.7 nél állt meg,hanem felment 16 valamennyire.4-5 ezerig lett pörgetve.
Nem. Ez egy vacak 12 voltos generátor. :)
Én már láttam rosszat. Mint már írtam. A szegecselés nem mindig állja ki az idő próbáját. A vezetékek minősége is érdekes lehet majd harminc év után. Tudom, amikor vesz az ember egy ETZ-t, rögtön cseréljen kábelkorbácsot. Meg csapágyak, szimeringeket, láncot, lánckerekeket, abroncsokat, belsőket, izzókat, fesszabot, akkut, meg talán az egész motort.
Az én második etzmnek a generátora volt beteg, a lánc volt kopott. A csatos karbijában volt nem csatos tű. Az abroncsok voltak elöregedettek, a látszatuk ellenére.
Én még rossz ETZ töltést sem láttam :)
Elvégre nem egy vacak 6V-os dinamó ez.
Hát, az sajnos nagyon messze van... :-(
A szabályzó kikerülést hogy érted? Közvetlenül az akkuról adtál neki gerjesztést és ugyanúgy vacakul tölt?
Szia Atilla!
Köszi a hozzá állásodat.
A feszültség szabályozót kikerülve is ez a helyzet.
Békés-megye: Gyula a lakhelyem.
Egyébként hol laksz? Ha nem messze ránézhetek neked.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|