hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Vezetéstechnika -
Vezetéstechnika 1. rész
(Kéri Laci - 2005-07-26)

Mostanában több olyan balesetről hallottam, ami a sofőr rutintalanságából adódott, mert nem ismert egyszerű törvényszerűségeket, technikákat, amivel az adott kanyar bevehető lett volna! Remélem ez a cikksorozat segít tökéletesíteni a tudásunkat.

Mindenki a saját örömére motorozik, és ha tudatosabban gurul, ez az öröm is nagyobb és tisztább, szárazabb érzés lesz.

Köszönet Lacinak a cikkbe fektetett energiájáért!

Édesanyánk legrosszabb rémálma vált valóra mikor haza állítottunk első nagymotorunkkal. A motorozás nagyon veszélyes ez tény, de nem a motor, hanem képességeink hiánya veszélyes. Tegyük meg hát, hogy életben maradásunkat nem szerető anyánk imádságaira bízzuk, hanem kihasználva az emberi elme csodáját megtanuljuk túlméretezett erőgépünk biztonságos irányítását.


cordura kabat

Motort vezetni nem nehezebb, mint egy kerékpárt, de már egy Simson is elég gyors ahhoz, hogy meghaljunk, ezért már egy Simson vezetése is olyan tudást igényel, amire az öreg motorosok csak hosszú évek alatt jöttek rá. Ebben a cikksorozatban megpróbálom átadni azokat a „titkos” vezetéstechnikai trükköket, amikkel már egy kezdő is elkerülheti a jellegzetes baleseteket, nem mellékesen pedig élvezetesebbé válik a motorozás azzal, hogy a vadlovakat nem csak túlélni akarjuk a motor nyergében, hanem könnyedén uraljuk.

Bár nem vezetéstechnika, de a biztonsághoz hozzátartozik, ezért fontos megemlítenem. Első és legfontosabb hiba, amit kezdők, de gyakran öregek is elkövetnek, a megfelelő védőruházat mellőzése. Legfontosabb a sisak, ha más nincs is rajtunk, a sisakot akkor is vegyük fel! Sisaknak pedig újat, de legfeljebb 2-3 éveset szerezzünk be. Nagyapánk tökhéj sisakját, a világháborús rohambiliket felejtsük el, mert a célra tökéletesen alkalmatlanok. Szerencsére nem is kell vagyonokat költeni. Egy alapszintű európai engedéllyel rendelkező polikarbonát sisak olcsó és biztonságos. A drágább sisakok a kivitelezés minőségében, kényelemben és csak kismértékben a biztonság terén jobbak. Pénzünkhöz mérten érdemes a jobb sisakot venni, mert egy zajos kényelmetlen sisak sokat ront az élvezeten, de biztonság szempontjából egy olcsó sisak is elegendő.

bornaciHa tehetjük, akkor vegyünk új sisakunkhoz egy protektorokkal felszerelt speciálisan motorozásra kitalált ruhát. A protektorok az izületeinket védik eséskor, a ruha anyaga lehet vastag bőr, vagy a NASA által űrruhának fejlesztett műszál, azonban ne higgyük, hogy a farmer bármit is véd. Én már estem benne és abban a pillanatban amint hozzáért a betonhoz leszakadt rólam és a saját bőrömet koptattam tovább a recés aszfalton. A motoros ruhák másik előnye, hogy megvéd az izületek és a vesénk megfázásától, ami farmerban törvényszerű akármennyi réteg ruhát aggatunk magunkra. A motoros kesztyűnek és csizmának hasonló előnyös tulajdonságait tudnám felsorolni. Összességében, ha nem is telik motorosruhára, legalább valódi bőrből készült kabátot, kesztyűt, csizmát, cipőt, nadrágot vegyünk fel, mert ezek is sokat védenek az egyéb utcai ruhákhoz képest, de a műbőr beleég a bőrünkbe, mint a napalm, ezért kerülendő.

Alapvetően a motorosruha erős, aszfalton csúszáskor is kopásálló, hőálló, szél ellen erősen zárt, hiszen orkán erejű, 100-200km/h, szélre van méretezve, valamint extra hőszigeteléssel rendelkezik, mert kellemesen meleg időben is át lehet fagyni, ha motoron ülünk.

A cikkben foglaltakat mindenki csak a saját felelőségére próbálja ki! Sem a cikk szerzője, sem az oldal készítői, szerkesztői semmi féle felelőséget nem vállalnak a cikkben foglaltakért, vagy az esetlegesen ebből eredő károkért, sérülésekért.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu