hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. április 23. hétfö 
Béla

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Tuning, fejlesztés -
Gyári elektronikus index relé 12V-os Jawahoz
(Pool - 2005-09-04)

Ha szocimotor tulajdonos vagy és téged is idegesít, hogy az indexed a fordulatszám függvényében hol lassú, hol pedig gyors ütemben villog, akkor ezt egy biztos és olcsó megoldással elháríthatod. Szerezz be egy gyári elektronikus index relét, ami alig drágább őskori bimetálos társánál. A bekötése nagyon egyszerű, mindössze egy újabb kábelre lesz szükséged.

Itt a szocimotoros oldalon olvastam az otthon készíthető elektronikus index reléről. Mivel korábban sohasem volt sikerélményem az otthon tákolt áramkörökkel, így ezt sem építettem meg, inkább a bimetálos index relé maradt a helyén. A türelmem akkor fogyott el, mikor az alig fél éves index relé beadta a kulcsot. Mint utólag kiderült, beázott. A Jawamon a tank hátsó része szépen bevezeti a vizet az ülés alá a kis műanyag rekeszbe, ahol helyet foglalt a szerkezet. Akkor elhatároztam magam, hogy ilyen bimetálos kütyüt a motoromba többet nem teszek. Helyette egy elektronikus index relét szereztem be.

A bekötésnél azonban gondok adódtak, mert nem akart működni az index. Az elektronikus index relének három lába van, a Jawanál ide pedig csak két kábel jön. Kipróbáltam minden variációt, de semmi. Így aztán egy az elektronikához értő barátomat kérdeztem meg, hogy mit lehetne tenni, mi lehet a gond. Ő azt mondta, hogy valószínűleg külön kell földet húzni a harmadik lábra, de most azt így fejből meg nem mondja, hogy melyikre mit kell kötni és azért nem biztos teljesen a dolgában. Gondoltam a szocimotoros oldal elektronika fórumába is felteszem a kérdést, hátha tud valaki segíteni. Gyorsan jött is a válasz, hogy melyik lábra mit kell kötni. Így aztán már aggodalom nélkül húztam egy föld kábelt, ami a mechanikus index relékhez nem kell. Nagy örömömre kifogástalanul működik és fordulatszámtól függetlenül azonos ütemben villog az indexem. Ha a hátsó index égő kiég, akkor az első gyorsabban villog, tehát időben tudomást szerzünk a műszaki hibáról.

Az index reléhez a Jawán két kábel jön. Egy barna és egy kék. Eredetileg a kék a + jelre, a barna a Z jelre kapcsolódik. Az elektronikus index relének három lába van 49, 49a és 31 jelöléssel. Így aztán a kék kábelt a 49 lábra, a barnát pedig a 49a lábra kell szúrni. Ezek után kell egy föld kábelt gyártani, amit a 31 jelű lábra kell bekötni és kész is vagyunk.

Úgy vettem észre, hogy az égő egy kicsit erősebben ég, feltehetően ez azért van, mert az elektronikus szerkezetnek kisebb a fogyasztása, mint a bimetálos testvérének. Az elektronikus relé 195 Sk -ba (szlovák korona) került, ami 1200-1300 Ft -nak megfelelő összeg. Skoda Felíciához kértem, de gondolom több autótípusban is hasonló vagy ugyanilyen van. Szerintetek ennyi pénzért érdemes otthon forrasztgatni? Szerintem nem! Végezetül néhány kép a gyári elektronikus index reléről.

indexindex
indexindex
indexindex

A cikkben leírt dolgokat csak saját felelösségedre próbáld ki, semmiféle felelösséget nem vállalok az esetleges károkért.

:: Fórumok ::
Jawa (27008)
MZ (48852)
Motoros túra (17501)
Pannónia (6538)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Izs (606)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu