hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Tuning, fejlesztés -
Üzembiztos féklámpa-kapcsoló, ETZ tárcsafékhez
(Csorba Tamás - 2005-04-29)

Gondolom, nem kell bemutatnom az MZ-khez készülő kiváló minőségű utángyártott alkatrészeket. Mindannyian szívunk velük nap mint nap . Persze erre megoldás lehet az eredeti (aranyáron kapható) cuccok beszerzése. Sajnos, néha ez sem hozza meg a hőn áhított végeredményt. Ilyenkor a szerencsétlen tulajdonos két dolgot tehet: vesz egy új motort, vagy keres valami áthidaló megoldást a problémára. Én az utóbbi híve vagyok.

feklampakapcsolo Kipróbáltam a rosz minőségű magyar kapcsolót (úgy adták oda a boltban, hogy a műszaki idejére jó lesz), két évig bírta. Valszeg bírta volna tovább is, de a szivárgó fékfolyadék kinyírta. Az agyonsztárolt német kapcsoló 2-3 hét alatt széthullott! Újabb magyar termék, ez sem bírta sokáig. Ennél a pontnál fogyott el a türelmem, és kezdtem agyalni valami működőképes hosszú távú megoldáson. Hát nem sziporkáztam. Ekkor felhívott Offner Tamás (tomi1), aki szintén ezzel a gonddal küzdött, és bedobta a NAGY ÖTLETET. Csináljuk meg úgy, hogy a fékfolyadék nyomásváltozása kapcsolja a féklámpát. Lelkesedésem nem ismert határokat! Első lépésként megvettem a kapcsolót. Nem szenvedtem a bőség zavarától, mivel csak ez a típus kapható szakboltban (500ft).

Szükség volt egy közdarabra is (ez nem került semmibe, haver készítette).

feklampakapcsolo Ennek elkészítéséhez, elengedhetetlen egy esztergályos közreműködése. Anyagául 18mm átmérőjű, hatlap keresztmetszetű acélt választottam (ehhez fértem hozzá), melyet hosszában 4mm-es fúróval átfúrtak.

Teljes hossza 55mm, ebből 15mm a menetes csonk. A menet szabványos 10x1mm-es (már ha jól értettem a mestert).

(Ha valaki nincs képben, akkor vigye a fékcsövet is, hogy milyen külső menet kell az egyik végére, és milyen a másikra.) Menetet kell fúrni a közdarab hossztengelyére merőlegesen. Ide csavartam a kapcsolót.
feklampakapcsoloA méreteket igyekszik szemléltetni a következő kép:

feklampakapcsoloAz alkatrészek tömítéséhez teflonszalagot használtam (100ft). Már csak a rendszer feltöltése, légtelenítése, és a szivárgások ellenőrzése volt hátra.


Így néz ki a kész mű:
feklampakapcsoloSajnos ez a rendszer a hagyományossal ellentétben nem kapcsol egyből, ha meghúzzuk a fékkart, hiszen a hidraulikus kapcsoló működésének feltétele a rendszerben megnövekvő nyomás! De úgy vélem, ez csekély hátrány a várható előnyökkel szemben (megbízhatóság, hosszú élettartam).


Fotók: Offner Tamás (tomi1)
Szöveg: Csorba Tamás (tomóka)

:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu