hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 12. kedd 
Jónás, Renátó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Tuning, fejlesztés -
ETZ250 könnyített kuplung készítése
(Csorba Tamás - 2003-06-18)

A nagy motorkerékpárgyártók tudatosan törekednek arra,hogy gépeik blokkjába beépítésre kerülő alkatrészek minnél könnyebbek legyenek. Ennek oka, hogy a nehéz, tehetetlen forgó tömeg lerontja az irányíthatóságot (pörgettyű hatás) és a teljesítményt. Engem ez utóbbi érdekelt mivel az ETZ nem egy erőgép.

2001 telén eljött a cselekvés ideje!Kiszereltem a kuplungot,majd darabjaira szedtem. Kezdetnek megszabadultam egy parafás és egy acéllamellától. Ezek együttes új vastagsága 4,5mm. Magától értetődik, hogy minden kapcsolódó alkatrész méretéből le kell venni 4,5mm-t:
-nyomólap távtartócsappal (6)
-fogaskoszorú (7)

A nyomólapról lecsavartam a távtartócsapokat. A menetből és a hengeres részből leesztergáltattam 4,5mm-t. A menetet is utánna kellmetszeni. A fogaskoszorú átmérője 140mm. Némi esztergálás után 120mm-re módosult. A tengelykapcsolótest is áldozatául esett az esztergakésnek (D=120mm). A tengelykapcsolótest legkisebb vastagsága 3mm (a főtengelyhez legközelebb), a legnagyobb 7mm. Ezt úgy módosítottam, hogy a test lamellák felőli kontúrját figyelembevéve az anyagvastagság mindehol 3mm. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy fogaskoszorútés a tengelykapcsolótestet össze kell hegeszteni. Ezt bízza mindenki szakemberre! Nagyfigyelmet kell fordítani a kész kuplung beszerelésére, mert ha lepörög kárba veszik a sokmeló, a cucc meg mehet a szemétbe!

A nyomólapot kézbe véve jól látszik a parafalamella felfekvési helye. A külső átmérő irányába a kopásnak ki nem tett részek bizonságosan eltávolíthatók sarokköszörűvel. Majd jöhet az össze és beszerelés. Az én esetemben a kész kuplung súlya 1,68kg, bár hallottam 1,30kg-osról is. A kuplung eredeti súlya 2.5kg volt.
Az átalakítás végeredménye:
- hevesebb felpörgés
- élénkebb gázreakció
ű - már kétezertől húz a gép
A 2002-es szezont könnyített kuplungal nyomtam végig gond nélkül.

Mindenkinek jó barkácsolást kivánok! Persze a szerencsétlenkedésből eredő károkért FELELŐSSÉGET NEM VÁLLALOK!!

Ha valami nem tiszta írjatok e-mailt a MERLIN@C2.HU-ra

Csorba Tamás (Tomóka)

A fenti átalakítást mindenki a saját felelőségére végezheti el. A szerkesztőség semmilyen felelőséget nem vállal az átalakítás kapcsán fellépő esetleges károkért.
:: Fórumok ::
MZ (49047)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu