:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Szerviz -
Fékrendszer légtelenítése
(ismeretlen - 2002-10-04)
Fék mindig van, ha jól müködik akkor nincs is semmi gond. De ha nem mûködik akkor gáz van. Ezen az állapoton próbál segíteni a cikk.
A fékrendszer légtelenítése:
A fékrendszer légtelenítésének több ismert technikája is van, viszont az összes egyetlen végcélt szolgál, hogy a fékrendszer teljesen légbuborékmentes legyen. Én most egy jól bevált, és általam is használt technikát írok le, mellyel gyorsan és hatékonyan lehet teljesen levegőmentessé tenni a rendszert.
Hozzávalók: -kb 0,5 liter
fékfolyadék, -1 méter átlátszó (!) gumicső, olyan
méretben, ami szorosan illeszkedik a fékmunkahenger légtelenítőcsavarjára, -és egy a légtelenítőcsavar meglazításához szükséges
csillag, villás, vagy csillag-villás kulcs.
A légtelenítés menete a következő:
először is a főfékhenger tartályát teljesen
fel kell tölteni fékfolyadékkal, és nem visszazárni, nehogy vákuum keletkezzen a
tartályban. Utána a gumicsövet szorosan rádugni a
légtelenítőcsavarra, a végét bevenni a szádba, megnyitni a légtelenítőcsavart,
és teljes erőből szívni a cső végét. A lényeg, hogy a
vákuumképzés folyamatos legyen, ha már nem bírod tüdővel, akkor zárd el a
légtelenítőcsavart, szusszanj egyet, és utána folytasd. A lényeg, hogy a fékrendszerben vákuum keletkezzen, minek
hatására a fékfolyadék a tartályból a rendszerbe áramlik. A pihenő időkben mindig ellenőrizd, hogy a féktartályban
legyen elegendő mennyiségu folyadék!
Először nagy valószínűséggel csak levegő jön a rendszerből,
de nem szabad csüggedni, előbb-utóbb megjelenik a csőben a folyadék. Azért kell
megfelelő hosszúságú csövet alkalmaznod, hogy még véletlenül se kerüljön a
szádba ez a finom nedü. Mikor folyadékkal telítődik a cső, zárd el a
légtelenítőt és ürítsd ki a csövet. A műveletet addig kell folytatnod, amíg
tiszta, buborékmentes folyadékot látsz a csőben.
Ezután zárd el a légtelenítőcsavart, és mint egy utolsó
ellenőrzésként végezd el egyszer a klasszikus formulát, miszerint a fékkarral
addig pumpálsz, amíg felkeményedik a fék, ekkor a fékkar
behúzott állapota mellett rövid (1-2 másodperc) időre megnyitod a légtelenítőcsavart, és kiengeded az esetleg még ottrekedt légbuborékokat. Ezután nincs más
hátra, mint ellenőrizni a tartályban a fékfolyadék szintjét.
A leírás szerzője
ismeretlen. Amennyiben valaki felismerné
művét kérjük jelezze, hogy szerzőként feltüntethessük. Amennyiben zavarja, hogy kint van az általa készített leírás
oldalunkon, amint szól azonnal leszedjük.
|
|
|
|