hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Szerviz -
Fékrendszer légtelenítése
(ismeretlen - 2002-10-04)

Fék mindig van, ha jól müködik akkor nincs is semmi gond. De ha nem mûködik akkor gáz van. Ezen az állapoton próbál segíteni a cikk.

A fékrendszer légtelenítése:

A fékrendszer légtelenítésének több ismert technikája is van, 
viszont az összes egyetlen végcélt szolgál, hogy a fékrendszer teljesen
légbuborékmentes legyen. Én most egy jól bevált, és általam is használt
technikát írok le, mellyel gyorsan és hatékonyan lehet teljesen levegőmentessé
tenni a rendszert.

Hozzávalók:
-kb 0,5 liter fékfolyadék,
-1 méter átlátszó (!) gumicső, olyan méretben, ami szorosan illeszkedik a fékmunkahenger légtelenítőcsavarjára,
-és egy a légtelenítőcsavar meglazításához szükséges csillag, villás, vagy csillag-villás kulcs.

A légtelenítés menete a következő:

először is a főfékhenger tartályát teljesen fel kell tölteni fékfolyadékkal, és nem visszazárni, nehogy vákuum keletkezzen a tartályban.
Utána a gumicsövet szorosan rádugni a légtelenítőcsavarra, a végét bevenni a szádba, megnyitni a légtelenítőcsavart, és teljes erőből szívni a cső végét.
A lényeg, hogy a vákuumképzés folyamatos legyen, ha már nem bírod tüdővel, akkor zárd el a légtelenítőcsavart, szusszanj egyet, és utána folytasd.
A lényeg, hogy a fékrendszerben vákuum keletkezzen, minek hatására a fékfolyadék a tartályból a rendszerbe áramlik.
A pihenő időkben mindig ellenőrizd, hogy a féktartályban legyen elegendő mennyiségu folyadék!

Először nagy valószínűséggel csak levegő jön a rendszerből, de nem szabad csüggedni, előbb-utóbb megjelenik a csőben a folyadék. Azért kell megfelelő hosszúságú csövet alkalmaznod, hogy még véletlenül se kerüljön a szádba ez a finom nedü. Mikor folyadékkal telítődik a cső, zárd el a légtelenítőt és ürítsd ki a csövet. A műveletet addig kell folytatnod, amíg tiszta, buborékmentes folyadékot látsz a csőben.

Ezután zárd el a légtelenítőcsavart, és mint egy utolsó ellenőrzésként végezd el egyszer a klasszikus formulát, miszerint a fékkarral addig pumpálsz,
amíg felkeményedik a fék, ekkor a fékkar behúzott állapota mellett rövid (1-2 másodperc) időre megnyitod a légtelenítőcsavart, és kiengeded az esetleg még ottrekedt légbuborékokat. Ezután nincs más hátra, mint ellenőrizni a tartályban a fékfolyadék szintjét.

A leírás szerzője ismeretlen.
Amennyiben valaki felismerné művét kérjük jelezze, hogy szerzőként feltüntethessük.
Amennyiben zavarja, hogy kint van az általa készített leírás oldalunkon, amint szól azonnal leszedjük.

:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu