:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Szerviz -
Tegyük el télire!
(HyGy & PeetAir & Levlista - 2002-10-30)
Bár mindenki tudja, hogy mit kell csinálni, mikor télire elrakja a motort (már aki elrakja), de azért nézzük át:
(ezek alapjául a levelezési listán beszéltek szolgálnak, köszi a hozzászólást mindenkinek.)
Sziasztok! Az elsõ dolog az idõtartam, vagyis nem mindegy, hogy kinek mikor kezdõdik a tél, és mikor végzõdik. Ha valaki október közepén teszi el, és csak április közepén veszi elõ, az fél év. Ha december elején teszi le, és február végén már elõveszi, az alig 3 hónap.
- Tank teletöltése
Mivel így a tank belseje nem érintkezik a levegõvel. Sajna valamennyit így is korrodál, mert a benzinben is vannak minden féle összetevõk, amik ezt elõsegítik.
Léteznek folyadékok amiket a benzinbe öntve állítólag ezek a hatások csökkennek, de szerintem nem érdemes ilyenre költeni. |
- Kerekek megóvása.
Két módszer van. Az egyik, hogy felbakolod a motort, a kerekekbõl picit leengedsz, ez a legjobb csak a szilárd felbakolást kell megoldani, mert ha eldől a motor akkor esetleg több a kár mint a haszon.
A másik módszer, hogy nem bakolod fel, viszont kb 20%-al többet fújsz a kerekekbe.
- A motort szépen lemosod, megszárítod.
Az érzékeny felületeket, krómokat festéseket szépen átfújod szilikon spray-vel, van aki szerint ez nem jo, de annal minden képpen jobb, mintha nem csinálnál semmit.
Van aki inkább a patikákban kapható savmentes vazelinnel történő kezelést javasolja, mert a szilikonban is van valami ami állítólag nem jó. |
- Az akkumlátort kiszeded, megnézed az elektrolitszintet, ha kell pótolod, majd feltöltöd az akkumlátort, és szépen elrakod egy aránylag meleg helyre. Ha zselés aksid van (mindenkinek ajánlom nekem nagyon bejött és nem is sokkal drágább mint a savas) akkor persze elektrolitszintet nem kell nézned.
- Ha teheted tedd fűtött helyre a motort. Ha nem, akkor legalább fedett helyre, de lehetõleg ne párásra. Ha ez sem, akkor marad az utca. Ha az utcára szorultál, takard le a motort, de nehogy úgy mint egy dunsztos üveget! Úgy kell letakarni, hogy lehetõleg ne keletkezzen pára a takaró alatt, és ami keletkezik ki tudjon jutni, tehát tudjon szellõzni. Talán egy ponyvával érdemes letakarni, amire egy mûanyagfóliát teszel. |
- Ha hosszab idõre teszed le, önts be egy kis olajat a gyertyanyílásokon, és pár rúgással forgasd át a dugókat.
Hozzászólások:
Én a téli elrakáshoz szeretnék hozzászólni. Annyit szoktam csinálni, hogy felfújom a gumikat, kiveszem az aksit feltöltöm és ennyi. A motort letakarom a garázsban egy rossz lepedõvel. Idõnként ránézek és fújok a gumikon ha kell. Én nyolc éve így csinálom és semmi gond nem volt a motorral, tavasszal minden gond nélkül indul és megy mint a zsebóra. Egyébként nekem egy ETZ-251-esem van.
Norbi
Én a Norbi-féle hozzászólást annyiban egészíteném ki, hogy kb. úgy havonta 2-3 percre nem árt elindítani a gépet, átmozgatni az olajat, henger fala is kapjon kenõanyagot, majd a leállításkor a szivatót ráhúzni. Egyébként én mindig így állítom le, ha tudom hogy aznap már nem megyek vele. A csapágyak kapnak egy kis + olajat. Ami a következõ indításkor nem rossz.
Rrobi
A temat annyival egeszitenem ki, hogy az a legroszabb modszer, ha 2-3 percig jaratod a motort, mert ekkor a bentlevo kis nedvesseg a langyi henger falan kicsapodik, ami nem jo!!! Ha beinditod, akkor legalabb egy oracskat motorozz vele!
Kustib
Amennyiben van hozzáfűznivalótok a témához, irjátok meg IDE és kibővítjük a cikket.
|
|
|
|