hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motor versenyzés -
Motorversenyzés kevés pénzből
(Kéri Laci - 2006-02-17)

A MotoGP futamokat nézve sokunk ábrándozik motorversenyzői pályafutásról. Tépni a gázt egy finoman hangolt gép nyergében, karistolni a pálya betonját a térdkoptatóval, féktávon beszúrni valamelyik nagymenőnek, nemes küzdelemben megszerezni egy jobb pozíciót. Legtöbbünk megmarad az álmodozás szintjén, hiszen az átlag Szocimotoros nem a versenyzéshez elengedhetetlen sok pénzéről ismeretes. Most azonban a végre lehetőség nyílt a lelkes kezdők számára is tehetségük bemutatására.

Nem kell drága, pályára alkalmas sportmotort vásárolni, drága fejlesztésekre és gumikra költeni. Hála Bambi mesternek aki az MZ kupa versenyzői szakosztályának elnöke. 2005-ben megrendezték az évezred első magyarországi MZ kupáját. A versenyen széria állapotú ETZ 250 és 251-es motorokkal lehet nevezni. A versenykiírást a szűk zsebekre méretezték, ezért szinte minden tuning tiltott. A közel egyforma tudású motoroknak köszönhetően, ezen a versenysorozaton végre nem a pénzen, hanem inkább a pilóta képességein múlik az elért eredmény. Aki volt már pályanapon, az nagyon értékeli ezt, hiszen nincs is bosszantóbb annál, mint a kanyarban rontani a köridőnket egy célegyenesben nálunk gyorsabb motor mögött.

Mivel én magam is teljesen kezdő vagyok a versenyzés területén, ezért remélem ez a 2006-os szezont magába foglaló cikksorozat, hasznos és érdekes olvasmány lesz, nem csak a hozzám hasonló, kezdő versenyzőjelölteknek, hanem a többi motoros számára is. Saját élményeimen és tapasztalataim alapján igyekszem leírni egy kezdő szemszögéből minden szükséges teendőt és tudnivalót a papírmunkával, valamint a motor műszaki felkészítésével kapcsolatban. Szeretnék ezen felül betekintést nyújtani a motorversenyzők viszonylag zárt de reményeim szerint adrenalinnal telített világába.

Első lépések
 
Még karácsony előtt HyGy felvett engem is a Szocimotoros oldal önkéntes szerkesztői közé. Át is adta nekem az időhiány miatt eddig elhanyagolt anyagokat és én lelkesen átbogarásztam. Találtam egy régi cikket az éppen akkor induló MZ kupasorozatról. Bár a konkrét beszámoló nem került ki, a versenyzői szakosztály indulásáról a Szocimotoros is beszámolt. Elolvastam és nagyon beindultam a témára, fel is vettem a kapcsolatot az MZ klubbal, ők pedig tovább növelték lelkesedésemet. Már láttam magam előtt, ahogy bravúros technikával mindenkit lehagyok és elsőként engem intenek le a kockás zászlóval.
 
Bár egyenlőre nincs az MZ kupa kiírásában szereplő 250-es ETZ motorom, szent elhatározásommá vált hogy szerzek egyet. Mivel van egy 125-os MZ TS-em ami teljesen jól bevált a napi közlekedésben és nem szeretném lecserélni egy drágábban adózó motorra, így leendő ETZ-m forgalomból kivont jármű lesz. Ez pedig lehetővé teszi, hogy felkészítése során kizárólag a versenykiírásnak és a versenyzéshez szükséges paramétereknek feleljen meg. Természetesen egy teljesen gyári kiépítésű, utcai ETZ-vel is neki lehet vágni a kalandnak, de úgy gondolom, ha már így alakult, akkor érdemes kihasználom, hogy ezt a motort csak pályán fogom használni, ezzel egyszerűsítve a gép szerkezetét és csökkentve a szerelésre fordított időt, valamint a meghibásodás lehetőségét.
 
De ne rohanjunk ennyire előre. Első lépésként szükségünk van egy MAMS veterán "C" típusú versenyzői licencre. Ilyet a MAMS-al együttműködő motoros klubbon keresztül igényelhetünk néhány nem túl bonyolult feltétel teljesülése esetén. Ha nem vagyunk egy klubnak sem a tagjai, akkor a Blue Scorpions Motoros Clubon keresztül intézhető 14000forintért, amely már magában foglalja a licenc díját, a klubtagsági díjat, az éves biztosítást, és a kártya árát is. Ez Bambin keresztül intézhető, telefonon: 06 20 342 0977
 
Összefoglalva a licenc beszerzéséhez az alábbi dolgokat kell tennünk:
1. Letöltjük és kitöltjük az űrlapot, vagy Bambi műhelyében is kérhetünk egyet.
2. Ehhez csatoljunk még egy igazolvány képet, vagy CD-n egy igazolványkép szerű fotót is beadhatunk.
3. Hozzá tűzzünk egy olvasható fénymásolatot a jogsiról, ha nincs akkor egy sportorvosi igazolást.
4. Felhívjuk Bambit a 0620 3420977-es számon, megbeszélünk vele egy találkozót.
5. Elmegyünk hozzá az említett papírokkal és 14000Forintal a zsebünkben, majd követve az instrukcióit egy kis lelkesítő beszélgetés után, Bambi mestert sikeresen feltartva a munkában, még nagyobb lelkesedéssel távozunk.

Mivel a papírmunka várható átfutási ideje 2-3 hét, ezért, ha elszántuk magunkat a versenyzésre, akkor sürgősen intézzük az engedélyt, mert az első verseny április 2-án lesz az Euro Ringen. Elvileg van lehetőség a helyszínen is kiváltani az engedélyt, de ez szerencse és térerő függő, ráadásul verseny előtt amúgy is megy a kapkodás, nem érdemes ezzel is bonyolítani az életünket.
 
A „C” licenc díján felül minket terhel még a nevezési díj. Mivel a verseny költségeit igyekeznek minimalizálni, a nevezési díj a résztvevők számától is függ, de ígéretek szerint 12000forintot nem haladja meg. Általában 6000-7000Forint környékére számíthatunk. Ez az összeg a pályabérlésre és rendezésre megy, ami figyelemre méltóan alacsony összeg, tekintve, hogy egy motoros nyílt napot minimum 10000forintunk bánja. Persze aki egyszer kipróbálta a kanyargós aszfaltcsíkot az, súlyosan pályafüggővé válik, hiszen a pályamotorozással lehet leghatékonyabban adrenalint gyártani benzinből.
 
További részletes információ, valamint a versenynaptár és a versenykiírások az MZ_kupa oldalán érhetők el. Javaslom mindenkinek az oldal böngészését, mert ennek tartalma az irányadó.


 
 
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu