hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 19. kedd 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motortervezés -
 
 
 
 
 
Mottó: „Soha ne kételkedj abban, hogy gondolkodó,
elkötelezett polgárok kicsiny csoportja megváltoztat-
hatja a világot. Valójában semmi más nem volt még
erre képes.”
 
 
 
 
 
 

 
Motortervezés - design
(Pool - 2005-08-01)

Egy motorkerékpárról első benyomásunk a külleme alapján alakul ki. Sőt, egyes felmérések szerint ez az a tényező, amely a leginkább befolyásolja véleményünket az adott gépjárműről. Éppen ezért, egyedi motorunk küllemét sem lehet elhanyagolni. Néhányan papírra vetették elképzelésüket, amelyet most közszemlére teszünk. Túl sok idő nem volt a feladatra és az alapparaméterek is hiányoztak, így nem volt könnyű bármit is alkotni. Sokkal könnyebb lesz motorunkat felöltöztetni, ha a futómű és a motor is elkészül és egyben lesz.

Első képsorozaton Vén Zoltán munkáját láthatjuk, ő küldte be elsőként motordesign alkotását. Nekem egy picit hasonlít az Aprilia 6.5 re, valószínűleg az íves bölcsőváz miatt. Ahogy a képen látszik is, a Kecel becenévre hallgató Vén Zoli számítógépen dolgozott.

Vén Zoltán

Vén Zoltán

Vén Zoltán

Második beküldő Lukács Péter volt. Ő grafitceruzával véste papírra elképzelését. Elmondása szerint több motort rajzolt nagyon rövid idő alatt, és ez az ami legjobban sikerült. Részletesebb kidolgozásra még nem volt ideje.

Lukács Péter

Végül Merétei Balázs rajzait nézhetjük meg. Ő külön megszerkesztette a vázrendszert is. Egyébként Balázs lesz az, aki a papíron megtervezett motorunk 3D modelljét megrajzolja, ha a tervezést befejeztük. Így majd még a gyártás előtt láthatjuk valósághű közeli ábrázolásban a kész tervünket, és az esetleges hibákat kijavíthatjuk. Most mutatóba egy első kerék modellt küldött és megbeszéltük, hogy mivel egy teljes 3D modell megalkotása meglehetősen időigényes munka, így csak egy, esetleg kettő modellt fog készíteni, ha eljön az idő.

 

Merétei Balázs

Merétei Balázs

Merétei Balázs

Minden beküldőnek köszönet a rajzokba fektetett energiáért és ezennel szeretnék bátorítani másokat is, hogy ha kedvük van, akkor ragadjanak papírt ceruzát és lássanak munkához ők is. Néhány hónap múlva, ha összejön pár újabb terv, akkor ismét kirakjuk.

A saját tervezésű motorunk elképzelésem szerint a BMW F650-es motorkerékpárhoz áll a legközelebb. Tehát egy hétköznapi, egyszerű, utcai kis endúró. Az ilyen motoroknak sajátossága, hogy a szabad magassága (talaj és a motor távolsága) és a rugóútjai az átlagostól nagyobbak. Ettől függetlenül természetesen bármilyen stílusú motorkerékpár design-t örömmel fogadok. Sőt, szerintem az a legjobb, ha mindenki olyan stílusú gépet rajzol és küld be, ami hozzá a legközelebb áll.

:: Fórumok ::
Motoros túra (17576)
Jawa (27028)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu