hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motortervezés -
 
 
 
 
 
Mottó: „Soha ne kételkedj abban, hogy gondolkodó,
elkötelezett polgárok kicsiny csoportja megváltoztat-
hatja a világot. Valójában semmi más nem volt még
erre képes.”
 
 
 
 
 
 

 
Motortervezés
(Pool - 2005-06-12)

Szeretnék egy egyedi motorkerékpárt tervezni és legyártani. Egyedül azonban szinte lehetetlen egy ilyen vállalkozás. Ha úgy érzi valaki, hogy a tervezés, vagy a gyártás valamelyik részébe segíteni tudna, és szívesen közreműködne, akkor jelezze szándékát.

Mottó: „Soha ne kételkedj abban, hogy gondolkodó, elkötelezett polgárok kicsiny csoportja megváltoztathatja a világot. Valójában semmi más nem volt még erre képes.”

 

A kezdeményezés 2004. decemberében indult útjának, de a gondolata már több mint 10 évvel ezelőtt megfogalmazódott bennem. Most HyGy jóvoltából a www.szocimotoros.hu weboldalba ágyazódott, így nagyobb lesz a terv nyilvánossága.

A nagy terv lényege röviden a következő: szeretnék egy egyedi motorkerékpárt tervezni és legyártani. Egyedül azonban szinte lehetetlen egy ilyen vállalkozás. Egy motorkerékpár eléggé összetett szerkezet. A sikeres tervezéshez és gyártáshoz különböző szakmákban jártas szakemberek közreműködésére, és tapasztalt motorosokra is szükség van, hogy a jármű ne csak működőképes, hanem használható is legyen. Ha a terv véghezviteléhez mindenki hozza a saját tudását, akkor esélyt látok arra, hogy közös motorunk egyszer kigördüljön a műhelyből.

Két tény bátorított fel, hogy előálltam a motortervezős ötletemmel. Az egyik, hogy már az 1800-as évek végén is készítettek motorkerékpárt, a technika pedig azóta sokat fejlődött, ha nekik akkor sikerült, nekünk száz évvel később miért ne sikerülne? A másik bátorító tényező az volt, hogy a szocimotoros oldalt sok tapasztalt szakember és motoros látogatja.

Korábbi fórumos eszmecserék révén nagyon sok minden kikristályosodott bennem. Megismertem különböző véleményeket, sokszor megvilágították más oldalról a dolgokat. Néhány olyan fontos tényezőre is felhívták a figyelmemet, amire én nem is gondoltam.

 

 


 

Félreértések elkerülése végett, amit az elején tisztázni szeretnék:

1. A motorból csak kb. 6 darab készülne, tehát nem nagy szériában akarom gyártani

2. A tervezésnél nem replikára vagy valamelyik motor átalakítására gondoltam. Tehát az erőforrás is egyedi, saját tervezésű lesz.

3. Az egész terv véghezvitelétől pénzt sem várok. Ez a vállalkozás nem üzleti jellegű, senki ne csatlakozzon kizárólag anyagi jövedelem reményében.

4. Az is világos, hogy a motor megtervezése és legyártása drágább lesz, mintha vennék egy új motort. Főleg úgy, ha beleszámolnánk a tervezési órákat.

5. A modellel nem az a célom, hogy híres legyek.

 

 

 
 
Hát akkor mégis miért csinálom? A tervezés, alkotás öröméért, és azért az élményért, amit majd egy saját tervezésű motorkerékpáron való utazás jelent.

Kommunikációra a „tuning fejlesztés” fórumot használjuk.

Minden észrevételt, tanácsot, kritikát örömmel veszek. Ha úgy érzi valaki, hogy a tervezés, vagy a gyártás valamelyik részébe segíteni tudna, és szívesen közreműködne, akkor küldjön e-mailt a bartalpkukacfreemailponthu címre, vagy írjon a „tuning-fejlesztés” fórumra.

 

 

Köszönettel: Pool

:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu