hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motorátépítés, felújítás -
Szocreál Trike Prototípus
(Kovács Ferenc - 2002-10-09)

Csináltatok már Polskiból trikeot? Ha még nem itt egy kis ízelítõ.

Szocreál trike prototípus

Hosszas tervezés és alkatrészgyűjtés után, 2000 szeptemberében végre elkezdődhetett a munka. Az alapot egy 1958-as Pannónia 250 TLF adta, amihez kerekek és blokk nélkül sikerült hozzájutnom. A váz teljes lecsupaszítása után tisztítás, alapozás és festés következett (a hátsó-alsó váznyúlványokon keménységvizsgálat nyomait fedeztem fel!). A Pannónia egyébként valószínű eredeti összeszerelésű lehetett, mivel a csavarok mindenhol eredetiek voltak és nem látszott rajtuk kulcsnyom. Csak felületi revével találkoztam és azzal is csak ott, ahol a festék sérült (a lemez alkatrészeken is!). Az ép, festett felületeken polírozható állapotban volt a festék.

 

A váz hátsó része saját tervezésű, 120x60x3 és 60x60x3 zártszelvényekből épül fel. A két vázelem 2 M10x40 8.8 és 2 M8x35 8.8-as csavarokkal kapcsolódik egymáshoz.

Trike váz

A Pannónia váz és az első futómű vágatlan. Az első kerék 18"-os Jawa kerék Pannónia tengellyel, a hátsó futómű Polski Fiat 126-ból való, csak a rugókon kellett rövidíteni. A hátsó felni 13"-os és egy Zsiguliról származik.

Futómű

 

2000. decemberének első hétvégéjén, tavaszias időben került sor a próbaútra. A motor és a váltó szintén Polski Fiat 126-ból való. A kuplung- bowden bekötési pontját sikerült úgy megválasztani, hogy az, az ETZ kuplungkarral kézzel kiemelhető. A Pannónia gázkar és a Polski Fiat porlasztó szintén összeházasítható. A Polski Fiat eredetileg két  benzinvezetékkel van szerelve, ezt egy szűkítős "T" csatlakozóval sikerült átalakítani egy csövesre, és így alkalmazkodik a Pannónia benzincsaphoz. A motor eredeti hűtőventillátorát és annak burkolatát eltávolítottam, amit 2db 12V-os hűtőventillátor fog helyettesíteni.

PróbakészMotortér

 

A hűtésre vonatkozó elképzeléseim kudarcot vallottak, így visszakerült az eredeti hűtőrendszer. Elkészültek a sárvédők gyantából, már csak le kell őket festeni. A bukókeret harmadik hajtásra sikerült úgy, ahogy elképzeltem. Az elektromos hálózat látszólag egyszerűnek tűnt, de amikor elkezdtem kirajzolni derült ki, hogy speciális kapcsolókra, biztosítéktartókra és sorkapcsokra van szükségem, ha bele akarok férni az oldaldobozokba. Igy is került az első lámpafejbe egy-két kötés és az index relé. Vezetékkötegből csak fehéret és szürkét kaptam, de a szürke legalább 7x0.5-ös. Az üléskérdést sikerült két Csepel tányérüléssel megoldanom némi átalakítással. A két ülést kb. fél évi keresgélés után tudtam beszerezni. Időközben a hátsó kerekeket 15" méretűre cseréltem, amit csak közdarab segítségével lehetett felszerelni.

Alakul!Motortér

 

Sikeres műszaki vizsga után:
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu