:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Motorátépítés, felújítás -
Ravasz chopper
(HyGy & PeetAir - 2003-07-02)
Igen! Találtunk egy motorépítőt aki akar és tud is a semmiből egy tökéletes choppert összehozni. Ez a pannónia blokkos járgány nekem nagyon tetszett. Az elején még a szavam is elakadt, később pedig mindenféle hajjaj, apám és ehhez hasonló hangok törtek elő belőlem a motor láttán. Persze nem én bámultam egyedül, a legtöbb járókelő is a fejét visszafordítva csodálta a motort!
Mikor kiértünk bevallom, az első gondolatom rögtön az volt, Jézusom mennyi munka lehetett ezzel, majd elismerően gondoltam a készítőjére.
A kölcsönös bemutatkozás után elkezdtünk beszélgetni.
- Mennyi időt dolgoztál körülbelül a motoron?
Nagyjából 500 munkaóra és közben 100e körül költöttem rá. |
- Ez az első alkotásod?
Nem ez már a 6. motorom amit így építek. Általában minden évben összerakok egyet és utána megy a piacra. De ez már egy éve megvan. A többit hamar elvitték.
- A váz milyen motoré volt?
Én hajtottam a vázat, sőt a sárvédőt is. A hátsó kerék egy skoda felniből van csak kiszélesítettem (7.5 col jelenleg) most 185/65x14-es gumi van rajta, csináltam egy agyat hozzá, majd MZ küllőket tettem bele. A tankot is én csináltam elég pici lett, de mivel a vázban is van benzin ezért így belefér 7 liter. |
- A kipufogó csak egy sima üreges cső?
Nem. A kipufogó is saját készítésű. Vannak benne terelő lemezek és üveggyapot.
- A blokk eredeti?
A blokk eredeti állapotú, a forgattyús ház és a hengerek T5-ös Pannóniáról valók. A deknit szét kellett fűrészelni a széles kerék miatt mert kijjebb kellett hozni a lánckereket. |
- Hogy sikerült ilyen szépen megcsavarnod azt a kormánynál látható zárt szelvényt?
Úgy, hogy az nem zárt szelvény. Fogtam lemezcsíkokat megcsavartam öket, majd összehegesztettem mintha egy zárt szelvény lenne. Persze ezzel még messze nem volt kész. Le kellett csiszolni majd felpolírozni, hogy úgy nézzen ki mintha egy darabból lenne. Ezután ment a krómozóhoz. Az első villaszár pedig saválló csőből van. Én készítettem hozzá a fék és kuplung kart is, de a kormány fogantyú is egyedi készítésű. A bovdeneket pedig a kormány belsejében vittem el. |
- És jól látom, hogy nincs a motoron hátsó világitás?
Nem. A hátsó lámpa egy 6/4-es patentívből van. Abba van beépítve a fék, és a rendszámtábla világítás is. Az első lámpa pedig MTZ traktorról való.
- Ha már az elektromosságnál tartunk, hol vannak a műszerek?
Semmi visszajelző műszer nincs rajta most. Km órát majd akarok rá ha használva lesz.
- Mennyi a végsebessége a motornak?
Kicsit nehezebb mint a széria Pannónia, ezért kevesebb a végsebessége. |
- Nagyon tetszik ez a hátsófék megoldás. Hol sikerült ráakadni?
Az első fék egy robogóé lehetett, a méhtelepen találtam, a hátsó is onnan van. Az első kerék pedig állítólag egy Yamaháról származik az is onnan van.
- A bőrmunkákat ki csinálta?
Én csináltam az ülést, és az összes bőrmunkát rajta. |
Többet nem nagyon tudtunk kérdezni, mert az egész egy nagyon egyszerű de mégis átgondolt szerkezet, ami úgy egyben van. Nekem nagyon tetszik. Csak 1 dolgot nem értettem, szerintem ha nem egy Pannónia blokk lenne benne hanem valami nyugati gépé, az sokat dobna az értékén, amit jelenleg 350000.- forintra tart és ennyiért szeretné is eladni.
Végül külön örülök, hogy sikerült találni valakit aki még a szerény anyagi körülmények ellenére is képes egy gyönyörű járgányt összehozni, sok munkával szinte a semmiből.
Gratulálunk a motorodhoz!
HyGy és PeetAir
A többi kép remélhetőleg nemsokára látható lesz a galériában.
|
|
|
|