:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Motorátépítés, felújítás -
IZS Planéta 3
(PeetAir - HyGy - 2002-12-23)
Meghatározó élmény volt. Nem tudom ti, hogy vagytok vele de mi csak álltunk és bámultunk. A nagy hideg ellenére elég sokáig nézegettük a motort, de végül a hideg győzőtt és eljöttünk.
- Mennyi idős a motor?
Papírjai szerint 29 éves, de szerintem 30. Ugyanis az orosz úgy adta a gyári számot annak idején, hogy 1-től szépen egyesével elkezdte növelni. Az IZS Planéta-3 gyártása `72 februárjában kezdődőtt. Ő pedig a 984-es sorozatszámú. Viszont szerintem ennél több motort gyártottak egy évben, ezért gondolom, hogy 30 éves lehet.
Eredete a DKV, onnan bugázták az oroszok egy az egybe a blokkot. A súja 176kg. |
Most lesz egy éve, hogy megvan a motor. Augusztus vége óta saját érvényes műszaki vizsgával rendelkezik. Mikor megvettem, nem egészen így nézett ki. Az, hogy így néz ki, nyolc hónap összes szabadidejének, egy csomó kemény munkának, meg egy rahedli pénznek az eredménye.
Akkor hoztam el az előző tulajtól, mikor leesett az első hó. Utána villa-lakó lett a lelkem, mert a középső szobában felkerült egy asztal tetejére, a bútorok pedig a falakhoz kerültek. Nyolc hónap múlva azon az asztalon ilyen állapotú lett, mint ahogy a képeken látszik. Mikor fél órám volt, fél órát dolgoztam rajta. De volt olyan is, hogy este hatkor elkezdtem, hogy fél órát dolgozzak rajta, és reggel háromkor hagytam abba. |
- Alkatrészeket mennyire lehet beszerezni hozzá?
Ukrajnában jószerével minden beszerezhető hozzá, állítólag ott még gyártják is. Van az Ukrán határ környékén egy srác, aki ezzel foglalkozik. Ha őt megtaláltad, onnantól már nem olyan nehéz. Meg persze bontott, törött, udvarokon elhagyatottan álló motorokból is össze lehet szedni hozzá alkatrészeket.
Két dolgot nem bírtam még beszerezni a motorhoz, a gépkönyvét, úgyhogy nagyjából-egészéből ki kellett találnom a dolgokat. A bolti kezelési útmutató fénymásolatát sikerült megszereznem, de az messze nem elég részletes. A másik pedig az index, ezeket még meg kellene szerezni hozzá. |
Az ülést át kellett alakítanom, mert a hátsó kapaszkodó pont a hátsóm alatt volt. Egy kárpitos barátom húzta be bőrrel, és csinált rá hátrébb egy kapaszkodót a műszaki miatt. Haveri alapon 3500 forint volt anyaggal, mindennel együtt. Még két dolgot kellett kényszerűségből átalakítanom. A berúgókar és sebváltókar a Jupiter tartozéka, mivel nem fért el a lábam, ugyanis kis lábon élek :). De ezek is márka azonosak. A fényezést szintén egy barátom csinálta, "ilyen rosz minőségben".
Most, hogy ez kész van, egy Thropy-t meg egy csepptankos Jawa-t szeretnék még majd.
- Mióta motorozol?
Harminc éve van jogosítványom, és 40 éve motorozok, de most egy kis időt kihagytam. |
A többi kép a galériában található meg "Létra" név alatt.
|
|
|
|