hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 20. szombat 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motorátépítés, felújítás -
Utolsó simítások, és néhány lóerő története
(Daniel Pea - 2006-06-30)

Belekerült végül az akkumulátor is. Ekkor jött a csalódás. Az eddigiekhez képest semmi változás sem történt, így szembesültünk a ténnyel, hogy újra kell vezetékelni az egészet. A problémát a vezetékek hajlott kora, és motor építőjének a már fentiekben is említett hozzá nem értése mellett a töltő tekercs, és, mint utólag kiderült, a gyújtáskapcsoló elszenesedése okozta.

Úgy gondoltuk, ha már nekiálltunk, akkor ne végezzünk félmunkát, így kicseréltük mindhárom tekercset, a gyertyakábelt, és a pipát is. A gyújtótekercs, és a gyertyakábel közti kontaktus hiánya okozott némi fejtörést, mert amikor először összeraktuk, nem adott szikrát. Persze egyből valami komplikált problémára gondoltunk, és a gyújtáskapcsoló, illetve az oda tartó vezetékek környékén kezdtük a keresni a hibát. Mondanom sem kell, hogy eredménytelenül. A probléma pont a túlvégen, a gyújtótekercs és a gyertyakábel toldásánál volt. Jól nézzétek meg milyen gyertyakábelt vesztek, mert amilyet először sikerült, abban olyan kevés volt a bél, és olyan sok a teflon szerű szigetelőanyag, hogy egyszerűen lehetetlen volt, úgy összedugni a kettőt, hogy érintkezzenek. Végül egy autósboltban kaptunk megfelelőt.

A vezetékelés folyamán fény derült arra is, hogy nem a gyári, a klub weblapján is megtalálható kapcsolási rajz alapján kötötték be a dolgokat (apróbb módosításokat, azért mi is eszközöltünk, például állandó világítás, feledékenységemből kifolyólag). Így hiába vártam, hogy a gyújtás ráadásával működni kezdene az üresvisszajelző, az indexek, a duda és megfelelő pozícióban a parkfény, mert a vezeték, amire rákötöttük az akkumulátort, nem ért el a gyújtáskapcsolóig, hanem valahol a tank alatt egy csomó szigetelőszalagban végződött.

Mivel a vezetékelés igényelte a lámpaburkolat, a tank, és a kormány eltávolítását, így utóbbit is újra cseréltük az eddigi görbe helyett. Sikerült vásárolnom Star-hoz való indexeket, relét, és indexkapcsolót, így ezek installálásával, teljessé vált seregélyem elektromos rendszere. Végső simításként, mivel nem kaptam sehol megfelelő méretű fekete gumicsíkot a tank, és a lámpaburkolat közé, így az eddigi szürkét lefújtuk feketére, és kapott új gyújtáskapcsoló fedelet, galvanizált hengerfej-lefogató anyákat, és bár szabályellenes, de hogy teljes legyen a kép, felhajtható hátsó lábtartókat is.

A motor eredeti állapotában sajnos már nem képes lépést tartani a forgalom ritmusával (még a vidéki utakon sem), így a henger át lett alakítva négy felömlősre (köszönet Kondrák Péternek), és a szétvagdosott légszűrőház problémáját megoldandó, kapott egy sportlégszűrőt is. Teljesítménye így már megfelelő („Mi az hogy, nagyon is!” :-D), de mivel a bejáratás még tart, így erre vonatkozó, számszerű adatokkal még nem rendelkezem.

   









Most már tényleg olyan, mint amilyennek mindig is lennie kellett volna…

 
 
 
:: Fórumok ::
Motoros túra (17651)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu