hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 19. kedd 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Motorátépítés, felújítás -
Öszvérmotor, avagy az alkotás szabadsága
(Hulyák Richárd - Kígyó - 2006-04-26)

Tíz évvel ezelőtt szereztem egy MZ TS-125 motorblokkot és vázat. Fiatalos hévvel vágtam neki megreparálásának. Alkatrészek és pénz híján, sok szerzett alkatrészből, egyedi megoldásokkal kellett építkezni. Aztán elkészült a csoda!

Azaz, csak félcsoda, mert bár jól nézett ki akkor is, de működni még nem akart. A gyújtással voltak problémák, ugyanis egyedül a trafón volt egy szál vezeték, máshol sehol. Óriási lépésekkel fogtam neki elektroműszerészeti ismereteim bővítéséhez, ami akkor majdhogynem egyenlő volt a 0-val. Néhány balul sikerült próba és lábon kihordott gutaütés után első rúgásra beindult a verda! Volt öröm vastagon. Ezen a motoron tanultam AZ MZ-t! Ezt követte még néhány kisebb átalakítás, több bukás, majd 2005. decemberében úgy döntöttem, darabokra szedem megint a Sárkányt - barátaim nevezték így a mocit. Elhatározásomat tett követte, de mivel csak hétvégén tudtam bütykölni - munkahelyem máshol van - csak márciusra lett kész. Azaz majdnem, mert a motorosok tudják, hogy mindig akad valami tennivaló a vason. Bővebben a motor alkatrészeiről: váz, blokk, első villa, hátsó teleszkóp, első kerék (MZ TS-125), első lámpák, tank (Riga-10), levegőszűrő (Csepel), kormány, hővédő rács (Simson Enduro), ülés (Verhovina), hátsó lámpa (MTZ pótkocsi), kapcsolók (Wartburg), hátsó kerék (Jawa 350), hátsó fogaskerék (Yamaha DT), szívató kar (mountain bike váltó), oldaldekli, hátsó lámpa tartó, kipufogócső és még sokminden egyedi. A teljesség igénye nélkül kb. ennyi. Ezeket fűszerezi még egy kis házituning (én a motort szinte csak terepen, hegyi utakon használom, ezért kell, hogy pörögjön): első fogaskerék 14 fogas, a hátsó 55, így az áttétel 3,92 (a szériában 3,2), 1,15-ös főfúvóka, fúrt henger, egy kicsit reszelt beömlőnyílás, zsír terepgumik. Azt hiszem, amit lehet kihoztam belőle anélkül, hogy nagyon nyírnám a motort. Szépen pörög, felmegy bárhová, persze szocimocis keretek között. Azóta vettem még egy MZ-t, egy TS-150-t papírral, rendszámmal, törzskönyvvel cakk-pakk, ami eredeti állapotában nagyon szépen néz ki, mivel az első gazdája nagy becsben tartotta és az MZ szerelmesévé váltam. A feleségem szokta kérdezni, hogy ő a motorok után a második, vagy még van előtte valami? Persze ez nem igaz, de a nők hajlamosak "tárgyakkal" szembeni féltékenységre is. Végezetül még annyit, hogy ez a jelenlegi szép külső ne tévesszen meg senkit, mert egy-két éven belül megint úgy fog kinézni, mint a felújítás előtt - amit sajna nem örökítettem meg - leamortizálva, behorpadva, mocskosan, esetleg részleges töréssel, zúzódással, szakadással - ami vonatkozik a gazdájára is! Akkor pedig újult erővel fogok hozzálátni a következő nagygenerálnak!!!
 

:: Fórumok ::
Motoros túra (17576)
Jawa (27028)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu