fickó - 2008-08-03 11:49:49
Szerintem a motorod dús keveréket kap.
A szivató talán nem zár teljessen.
Lehet túl magas a benzinszinted is.
Ehez a benzinszinthez még annyit, hogy lehet jól beállítva a benzinszint ha a szintszabályzó tűszelep átenged. A rezgésekre egyébként mindegyik szelep átenged, de nem mindegy hogy mennyit.
Az enyémen ez volt a hiba, és úgy jelentkezet mint a tiéden. Amikor kicseréltem a tűszelepet egy újra, akkor mégrosszabb lett, de rájöttem hogy az új szeleppel már alapjáraton is folyni kezd a karburátor. Amikor bedöglött, a szelep elzárt, és megált folyni a karburátor. Aztán rájöttem hogy az új tűszelep az selejtes amit a boltban vissza is vettek mivel szemel is látható volt a megmunkálás pontatlansága ( tűnek a hegye nem simán kónuszos volt, de ovál kónuszos egy kicsit meggörbülve. Hihetetlen, hogy a selepnek többi része szépen jól kivan dolgozva, csak pont a lényeget cseszték el. A boltban további tűszelepeket vizsgálgattam, ami nem volt könnyű, mert ezt készletezve árulják a fúvókákkal együt kevesebb mint 200 sk -ért és ugye bevan csomagolva. Utángyártott sz.. Ja az eredeti fúvókák nélkül valami 380 sk. Ezért én fogtammagam és a helyi MÉH telepen szétnyitottam pár skodás jikov karburátort. Na ebben pont olyan van mint a jawámban. Begyüjtöttem hát egy párat, gondossan külön csomagoltam minden szelepet a saját fészkével, aztán fizettem 5 koronát. Othon aztán próbák sorozatát hajtottam végre. A rezgéseket rezgősciszolóval imitáltam, de ehez még kellettek különböző keménységű és vastagságú szivacs közbetétek. Ezt amúgy ne próbáljátok ki, mert egy lefejeltartott rezgőcsiszoló szénkeféi örülnek ha jut nekik is a benzínből. Meg amúgy is marhaság az egész. Megkell venni az újat, az eredetit. Hogy miért nem jó a skodás azt sokáig nem akartam elhinni. A jawás az 2,5 mm- es, a skodás az 2 mm- es furaton engedi a benzint. Érdekesnek tűnt mondjuk az, hogy miért a skodás a kisseb. A skoda 1500 as TAZ motorjain is ilyen tűszelep szolgál, és az négy hengernek szolgáltat. Igaz, hogy csak minden második főtengelyfordulaton eteti a hengereket, de akkor is. Fogyasztásukban hasonlítva a jawa 350 és skoda 120 hasonlóak. Csakhát a skodának van AC pumpája. Az úszóház alapterülete is nagyobb a skodán, ami szintén hagy némi vita teret, és a gázlengésekről nem is beszélve ami egészen más egy négyüteműnél. Igazából nem lehet hasolítani egyiket a másikhoz, mert mások.
A lényeg az hogy skodába leht venni akár vadonatúj gyári tűszelepet is 120 koronáért, ami szintén nem jó a már említett 0,5 mm- es eltérés végett.
Nekem már lassan egy éve van ilyen, és csak akkor van gond ha hosszasan, kb 5 kilométert megyek teligázon anélkül, hogy csak egyszeris visszavennék a gázból, akkor elkezd kihagyni a motor. Ilyenkor leveszem a gázt amíg négyet számolok,( 4 - 5 másodperc ) és mehetek tovább. Mivel ilyen tempóban nem nagyon járok, nem nagyon zavar. Amire viszont már volt példa, az autópályán az autókat flegmán sorozatban előztem és úgy 15- ödik utan az egyik BMW melett a motor elkezdet lefuladozni, az elég rosszul eset. Hát és mivel csak ennyi a bajom a skodás tűszeleppel, szerintem még sokáig nem veszek belevalót ami jó is. |