Rider - 2004-05-12 12:31:54
"Ne haragudj, nem vagyok köteles válaszolni,tehát ne kérj számon, de igazán nem tudom, mi a kérdésed, pedig ezek után kerestem, sőt , ha előzőleg látom, már válaszoltam volna."
Kicsit zavaros, hogy nem vagy köteles a nem észrevett kérdésre válaszolni...
Tudod, mint a viccben: Fiam, azt a leveledet, amiben pénzt kértél, nem kaptam meg. :-)
Nem mondtam, hogy köteles lennél, és nem kértelek számon. Kijelentő mondat volt, és arra utalt, hogy egy lényegi kérdés lóg a levegőben.
A keresés sem az erősséged.
715-ös h.sz. első harmada: Miért jobb, ha a túl korainál én direkt még korábban begyújtom?
Műszaki kérdésekben nem döntő, hogy ki mikor és hol himbálózott...
De ha ez Neked fontos, én is sokáig tizenforintokért tankoltam a 86-ost. Sőt, később kevertem az ezeröcsibe mosóból és 98-asból, mert olcsóbban jött ki, mint a gyári 92-es.
"Más téma : az oktánszám szabályzó. Maradjunk inkább az előgyújtásszabályzó előírás szerinti beállítása , annak RÖGZÍTÉSE utáni , a benzin minőségéhaz való kényszerű utánállításánál,.."
Melyet (ismétlem) a _gyári_ gépkönyv hív oktánszabályzónak, én csak lemásoltam.
"amely, az általad sugalltak ellenére sem teszik univerzálíssá , minden oktánszámú benzin befogadójává..."
Pont az ellenkezőjét írtam szintén a 715-ben: 98-as helyett 80-as mosónál már hiába állítgatjuk a gyújtást.
Úgy látszik el sem olvasod, amit írtam. Arról nem is beszélve, hogy nekem tulajdonítod, amit nem írtam.
Így nincs sok értelme a beszélgetésnek.
"Eredmény: két-három oktánszám korrekció, plusz, mínusz."
"a 86-os néha 83-as- vagy 89-es. Szóval, ezért a tapasztalatért nem kell szibériába menni. Pont ennyit korrigált az állítócsavar..."
Mivel a vevőnek erről fogalma sincs, pont nem ezért fog tekergetni. Csak akkor tudja megtenni, ha tisztában van vele, hogy kisebb oktánszámút tankolt. Ha meg a csörgésből jön rá, akkor tutti, hogy nem 2-3-mal volt kisebb az értéke.
Ne legyünk annyira naivak, hogy az akkori szovjet technikát olyan precizre tervezték, hogy a felhasználónak (ráadásul fülre) korrigálni kelljen 1-2-3 oktános eltérést. Pont ellenkezőleg, minden körülmények közt üzemeltethető autó kellett nekik.
A Szibériát pedig (megintcsak nyilván) nem azért írtam, mert itthon nincs ilyen, hanem mert a példaként hozott autót elsősorban a hazai piacra tervezték, és nem elsősorban minőségi, hanem ellátási problémák miatt. Arrafelé valószínűleg nincs 10km-enként kút, ill. ha épp nem volt jobb benzin, akkor a környéken sehol. Erre pont az öregebbeknek kellene jobban emlékezni...
Bocs, hogy már így is hosszú, de van itt még valami összefoglalásként:
A Lada szabályzóját azért említettem _példaként_, mert Bandi általános tilalomról beszélt a kisebb oktánszámnál. Akkor Te is csak az 1200-ast írtad tiltottként, most felsoroltál még 2-3 típust, ahol szintén van szabályzó, és nyilván nem azért, mert pont olyan benzin fog belekerülni, mint a gyári alap.
A szabályzási irányban eltérő a véleményünk, de az mindenképp kiderült, hogy a tekerentyű azért van, mert bizony belekerülhet gyengébb benzin is. (Még 1x : a gyengébb nem enyenlő a leggyengébbel.) |