hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rider - 2004-05-12 12:31:54

"Ne haragudj, nem vagyok köteles válaszolni,tehát ne kérj számon, de igazán nem tudom, mi a kérdésed, pedig ezek után kerestem, sőt , ha előzőleg látom, már válaszoltam volna."

Kicsit zavaros, hogy nem vagy köteles a nem észrevett kérdésre válaszolni...
Tudod, mint a viccben: Fiam, azt a leveledet, amiben pénzt kértél, nem kaptam meg. :-)

Nem mondtam, hogy köteles lennél, és nem kértelek számon. Kijelentő mondat volt, és arra utalt, hogy egy lényegi kérdés lóg a levegőben.
A keresés sem az erősséged.
715-ös h.sz. első harmada: Miért jobb, ha a túl korainál én direkt még korábban begyújtom?

Műszaki kérdésekben nem döntő, hogy ki mikor és hol himbálózott...
De ha ez Neked fontos, én is sokáig tizenforintokért tankoltam a 86-ost. Sőt, később kevertem az ezeröcsibe mosóból és 98-asból, mert olcsóbban jött ki, mint a gyári 92-es.


"Más téma : az oktánszám szabályzó. Maradjunk inkább az előgyújtásszabályzó előírás szerinti beállítása , annak RÖGZÍTÉSE utáni , a benzin minőségéhaz való kényszerű utánállításánál,.."

Melyet (ismétlem) a _gyári_ gépkönyv hív oktánszabályzónak, én csak lemásoltam.

"amely, az általad sugalltak ellenére sem teszik univerzálíssá , minden oktánszámú benzin befogadójává..."

Pont az ellenkezőjét írtam szintén a 715-ben: 98-as helyett 80-as mosónál már hiába állítgatjuk a gyújtást.

Úgy látszik el sem olvasod, amit írtam. Arról nem is beszélve, hogy nekem tulajdonítod, amit nem írtam.
Így nincs sok értelme a beszélgetésnek.

"Eredmény: két-három oktánszám korrekció, plusz, mínusz."
"a 86-os néha 83-as- vagy 89-es. Szóval, ezért a tapasztalatért nem kell szibériába menni. Pont ennyit korrigált az állítócsavar..."

Mivel a vevőnek erről fogalma sincs, pont nem ezért fog tekergetni. Csak akkor tudja megtenni, ha tisztában van vele, hogy kisebb oktánszámút tankolt. Ha meg a csörgésből jön rá, akkor tutti, hogy nem 2-3-mal volt kisebb az értéke.
Ne legyünk annyira naivak, hogy az akkori szovjet technikát olyan precizre tervezték, hogy a felhasználónak (ráadásul fülre) korrigálni kelljen 1-2-3 oktános eltérést. Pont ellenkezőleg, minden körülmények közt üzemeltethető autó kellett nekik.
A Szibériát pedig (megintcsak nyilván) nem azért írtam, mert itthon nincs ilyen, hanem mert a példaként hozott autót elsősorban a hazai piacra tervezték, és nem elsősorban minőségi, hanem ellátási problémák miatt. Arrafelé valószínűleg nincs 10km-enként kút, ill. ha épp nem volt jobb benzin, akkor a környéken sehol. Erre pont az öregebbeknek kellene jobban emlékezni...

Bocs, hogy már így is hosszú, de van itt még valami összefoglalásként:
A Lada szabályzóját azért említettem _példaként_, mert Bandi általános tilalomról beszélt a kisebb oktánszámnál. Akkor Te is csak az 1200-ast írtad tiltottként, most felsoroltál még 2-3 típust, ahol szintén van szabályzó, és nyilván nem azért, mert pont olyan benzin fog belekerülni, mint a gyári alap.
A szabályzási irányban eltérő a véleményünk, de az mindenképp kiderült, hogy a tekerentyű azért van, mert bizony belekerülhet gyengébb benzin is. (Még 1x : a gyengébb nem enyenlő a leggyengébbel.)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu