hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rider - 2004-05-11 03:46:17

"Bizony ezt nem találtad el."

Én nem találgatok. :-)
Persze lehet, hogy tévedek.

"...lehetőleg szabályozott körülmények között,inkább korábban ..."

Miért jobb, ha a túl korainál én direkt még korábban begyújtom?

"...minek akarod hátba döfni egy bazi nagy szikrával?"

Nem akarom. :-) Amiről még nem volt szó, hogy a kisebb oktánszámú anyag gyorsabban ég. Ezért azonos előgyújtás mellett már a FH előtt kialakul a teljes nyomás. Ilyenkor fog eleinte kopogni, aztán amikor ettől felizzik a gyertya, a korom, v. a dugattyú (később akár mindhárom), akkor jön az, hogy leveszem a gyújtást, és megy tovább.
Ezért ha kisebbre állítom az előgyújtást, nem lesz ilyen gond.
Eleinte nincs rögtön kopogás, persze ésszerű határok közt. 98-as helyett 80-as mosónál már hiába állítgatjuk a gyújtást. :-)
A motorok nincsenek úgy kihegyezve, hogy pl. 95-ös helyett 91-essel egyből öngyulladna, ez csak a túl gyors égés miatti fenti folyamat eredménye lesz.

A motorokban egyébként is különböző hőviszonyok vannak, a gyári oktánszámnak hegyre felfelé versenytempóban sem szabad kopognia. Ezért normál használatnál ha gyengébb benzin kerül bele, lehet állítani a gyújtáson, és menni, de nem lehet kihasználni a maximumot, mert akkor már a magas hőtől magától robban, és hiába állítjuk akárhova.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu