fickó - 2008-06-27 12:14:36
A 350-es 638 asom lehet, hogy generáléret ?
Nem ez az első motor amit felujítanék, és rengeteg blokot hordtak már mások is hozzám felujításra, de ezzel most úgy vagyok, hogy nem tudok dönteni. Eszembe jut, hogy úgy 4 ével ezelőt, amikor még javítottam a környéknek, számtalanegy reklamáció volt és sok év után ezért is hagytam abba. Kifejezetten csak a régi jawákat szereltem, és az volt nekem is.
A reklamációk nagy része általában azt igazolta, hogy az utángyártott illetve megmunkált alkatrészek anyaga nem volt megfelelő.. Tisztelet a kivétel.
A motoromon azért gondolkodom a felujításon mert csörög. Amikor megvettem volt rajta 5400 kilométer, és a gazda esküdözöt is hogy nem járt vele sokat. A kilométerszámláló viszont mint rájöttem nem működik, mert ma is 5400-at mutat. Fogalmam sincs hány kilométeres a blok. Amúgy minden eredeti rajta és érintetlen. A megszakítóhézagot Kellet is állítanom, meg gyertyacsere és filtercsere meg a láncokat cseréltem újra. Ami leginkább agaszt a kilométerek szempontjából, az a szénkefék állapota, ugyanis alig érik túl a forgórészt. Vettem is egy újjat mert a töltéssel voltak gondok bár nem a szénkefék voltak a ludassak. Szerintetek hány kilométer kellet, hogy a szénkefék így elkopjanak.
Most leszedtem a hengereket és az első benyomásom az, hogy nem olyan rossz az állapotuk. A gyári megmunkállás nyomait még mindíg látni körbe végig. A hengerek tetején van egy pici ugrás de tényleg csak pici. A dugatyúk azok már csúnyábbak, és bólogatnak is egy kicsit a hengerben, a jobb oldali az egy kicsivel erősebben. A gyűrűk hézaga 0,9 mm . A hajtókarok felső szemeiben nincsen lógás, a csapszeg inkább csak mozdul , valamicskével többet mint az új. Lejjebb a hajtókarok alsó szemeire sem lehet panaszkodnom,
Mert oldalirányú lógásuk az közel gyári.
Most tudnék szerezni eredeti új gyári csech dugókat, de csak alapméretest, igaz fél áron. Ha a mostani alapméretes „ A „ jelölésű dugóim lecserélném új alapméretes „ B „ jelölésűekre, és venék új gyűrűket csapszeg és tűgörgőkel együt, akkor ez kijönne 700 szlovák koronába.
Csináltatnék én túlméretest, denem hiányzik az nekem, hogy az első 50 méter után leblokkoljon a motor, mert a dugók már betágultak de a hengerek még hidegek.
Vagy tudtok valami biztossan jó minőségű dugókat. Hallotam a BERTA dugókról, hogy nagyon jók. Igaz lehet ???
Azelőt én egy németországban működő csech gyártól rendeltem mindíg. ALMET volt akkor a nevük és azok piszokul jó dugókat csináltak. Azt nagyon megkellet kínozni hogy megragadjon még ha szorosra is lett munkálva a henger. Szinte sosem fordult meg bennük a csapszeg és csendesen jártak. Aztán megszüntek gyártani ilyen motorokba, és azóta nem sikerült olyan jó dugókra akadnom.
Szerintetek?
|