magush - 2008-05-22 09:31:08
Tény, hogy én vagyok az egyetlen akiről tudok, hogy beszart nála a vape. De hálistennek a gyár befogadta, ellenőrizte, és kiokosított, hogy hülye vagyok, mert a gyújtás tökéletes. Úgyhogy ezzel az igazolással, sikerült veszteségmentesen, és ráadásul nyugodt szívvel továbbadnom rajta, hisz be van vizsgálva, valószínűleg az én motoromon van vmi olyan kontakt, ami beteszi a vape-nak a kiskertajtót.
Viszont nem bánom, hogy rákerült a trabi. Ugyanis, ha elszáll, van tartalék az elektronikából (de amúgy nem akar elszállni), meg lehet mérni az előgyújtást, be lehet állítani az előgyújtást, és bevallom most elég nyugodt vagyok. Különösen úgy, hogy kiderült, hogy az én hengereim között felső holtpontban, valamint a hajtókarok között is van szögben egy minimális eltérés, ami azt eredményezi, hogy a tökéletesen szimmetrikus, hengerenként külön gyújtásállítást lehetővé nem tevő VAPE gyújtásnál NEM LESZ tökéletesen pontos a gyújtásom. Jelenleg a trabinál mérőórával belőttem a bal hengert 2.99mm-re, a jobb hengert meg 2.98mm-re, ennél jobbat nem kívánok.
Csupán azon gondolkoztam el, hogy valószínűleg minden jáwánál, pláne az itthon felújítottaknál, van ekkora eltérés a két henger között, és vajon jó-e az a motornak, hogy úgy működik, hogy van mondjuk 0,5-0,8 mm eltérés a két előgyújtásod között. Mert qrvára nem veszed észre! Első felrakásnál a trabit nem sikerült belőni tökélyre, így a két hengerem között 2 mm (!) eltérés volt előgyújtásban, és a meglepetés az volt, hogy húzott mint az állat, teljesítményben nem lehetett észrevenni. Csak épp csapszeges lett a jobb dugóm.
Tehát lehet most rám azt a követ dobálni, hogy savanyú a szőlő, de ettől függetlenül a vapeval kicsit olyan érzésem van, mint a megszakítóhoz ami társul:
Úgyis elmászik a megszakító, lesz ott több tized eltérés, a vapenál alapból van több tized eltérés, be se lehet állítani, de legalább nem mászik el. Viszont ezek a gépek úgyis elmennek 20-30ezer km-t ilyen gyújtáseltéréssel is, akkor meg úgyis felfúrják/főtengelyezik őket, le van szarva.
Én abban bízok, hogy a jelenlegi 11ezer km-nek mondjuk 6szorosát el tudom közlekedni a géppel felújítás nélkül. És ahhoz úgy tűnik, ez el is érhető, lásd Bélafi Dávid, akinek a precízül összerakott 638-asa pontos villanygyújtással, jelenleg kb 80ezer km-nél karistol felújítás óta.
Összefoglalva, amíg fenn volt a vape, leszartam, hogy mivan a gyújtással ("hisz nem romolhat el!"), most hogy kicsit belemerültem, és van minimális rálátásom, valahogy úgy tűnik számomra, hogy a vape sem tökéletes konstrukciójában. De legalább ezt le se tudja az ember mérni, hiszen csak egy bizonyos fordulattól ad szikrát:)
Ez az én véleményem. De szívesen vitázok erről, sőt bárki meggyőző érveit elfogadom, hisz nem vagyok hozzáértő, csak lelkes amatőr. |