hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


magush - 2008-03-04 21:39:08

Én vagyok az a vape tulajdonos. Azt hiszem az első Magyarországon, aki alatt befosott ez a remek gyújtás. Higgyétek el, én se akartam, nem csinálom a cirkuszt, meg lehet nézni az elmúlt hozzászólásaimat, mindig azt írtam, hogy ez egy állati jó dolog, hisz egyszerű mint a faék, még én, elektronikai antitálentum is fel tudtam tenni, elállítódni nem tud, gond nem lehet vele (eddig...), és egyik legjobb döntésem volt.


Íme a kórtörténet:


Szóval adott egy remek jawa 638 350 (1986) távolságleküzdő berendezés. Blokkfelújítás 8e km-rel ezelőtt, azóta minden remek, blokk szuper, leszámítva egy kis falslevegőt (mert rosszul tömítettem a hengertalpat), amit javítottam.
Elektronikailag eddig minden OK volt, leszámítva, hogy az egyenirányító rossz csatlakozás miatt 2x kiolvadt (azóta csináltam másik, Graetz-hidas egyenirányítóhidat, ez atombiztos.). Másfél éve tökéletesen üzemel rajta egy 30w-os markolatfűtés, és most egy voltmérőt is rátettem.
Gyújtás a felújítás óta (2 éve, 8000km) gyári vape mz-04-es gyújtás, atombiztos, bolondbiztos, állítási lehetőség nincs, fix előgyújtás.

Ehhez képest tavaly ősszel elkezdte, hogy 3000 felett, tompított és index közben elkezdett bakkecskézni, kihagyogatni a gyújtás. Ez a tardosi túrán volt, Furfarag meg is mondta a frankót, megcsiszolni a nyereg alatti központi testet, és akkor fajint lesz. Akkor meg is csiszoltam, kicsit jobb lett, de aztán hazafelé megint előjött a téma.
Aztán ez az egész feledésbe merült, mert ugye a főbb gondom a télen ez a falslevegő volt, ezt megcsináltam most február közepére, és akkor rájöttem, hogy nem fasza a rendszer, mert bár a motor szuper, és 3000alatt semmi gáz, afölött bizony erősen, már index nélkül is kihagyogat a bal henger. Ezer féle ötlet, javaslat, tipp érkezett, amennyire lehet kipróbáltam mindent. Úgyhogy leírom, hogy miket ellenőriztem.

- Generátor forgórész (még nem ellenőriztem), a kommutátor rézgyűrűjének hibátlanságát kell megnézni, de nem valószínű, mert nyáron ezzel jöttem haza pécsről, és akkor ez a hiba még nem volt.
- szénkefe (cserélve vadonat újra, hiba nem ugyanúgy fennáll)
- csúszósaruk ellenőrizve az egész motoron, összenyomva, erősen kapcsolódnak, a hiba ettől függetlenül fennáll.
- akkum 1 éves, ráadva a gyújtást 13 V-t mutat, indítás után alapjárat fölött picivel, 1200 körül már bőven 14.4-et tölt a generátor, a gyújtás akadozásánál sem esik a mutató
- gyári egyenirányítóhídnál és az általam készített graetz-hidasnál ugyanúgy fennáll a hibajelenség
- közvetlen testet csináltam a trafónak, és próbáltam közvetlenül akkuról adni neki tápot, a hiba ugyanúgy fennáll
- benzint kap, mert amikor kihagy a gyújtás nagyobb fordulaton vannak öngyulladásos durranások a könyökben, és a gyertya is lucskos jól
- ha tompított és index nélkül pörgetem 3000 fölé, akkor alig, vagy talán egyáltalán nem hagy ki a gyújtás
- gyertya csere volt, azzal is hiba van
- pipa csere volt, eredmény semmi
- gyertyakábel csere volt, semmi eredmény szintén.
- ha a két keresztezem a két gyújtáskábelt pipástul (lehet, mert ugyanazt a jelet adja), akkor nem a bal, hanem a jobb henger hagy ki.
Ennek magyarázata lehet hogy kimérve a pipákat, jobbos 1475-ös ellenállást, a balos pedig 1505-ös ellenállást mutat (bár ez elhanyagolható).
- akkuhiba kizárására kocsi akkumulátort rákötöttem, azzal is ugyanúgy produkálta
- volt olyan tipp, hogy a zavarszűrés ment el a jeladóban, ezért aztán kipróbáltam gerjesztés nélkül, csak akkuról a motort, hiba ugyanúgy megvolt.
- kimértem a két pipa közti ellenállást, 12kOhm volt (ez állítólag jó).

Ez az igazán durva, hogy alapjáraton, tompítottal, távfénnyel, bármivel, indexszel, szépen ment, pöfögött, semmi gáz, semmi megtorpanás, aztán ha elérte a 2800-3000-es fordulatot, utána jött csak elő ez a kihagyogatás.

Minden jel arra mutatott, hogy a trafóban van vmi rezgésérzékeny szálszakadás, vagy vmi hasonló.

Úgyhogy ma elkapott a pulykaméreg, leb@sztam róla a vape gyújtást, némi macerával visszatettem a két éve bedobozolt megszakítós gyújtást, és kéremszépem, megy mint a kisangyal. Egyszerre távfény, index, féklámpa, mikrosütő, bármi, mindegy, vidáman felpörög ameddig akarom.

Szóval - a vape összefosta magát.

Most megyek és verem a harci tamtamot a gyártónál, hogy gondolja végig az életét, én szívesen visszaküldöm neki, ha visszautalja a pénzemet. Persze valószínűleg garancia már nincs rá (nem vagyok tisztában a cseh joggal), de ettől függetlenül megpróbálom, mert elég erősen nem üzemszerű, hogy 2 év és 8ezer km után elhalálozik a trafó.

Megjegyzem az egész kalandhoz, hogy nem vagyok műszaki ember, innen a fórumról, jó barátok segítségével, és magamtól tanultam szerelni a jáwát, és az elektronika még mindig az egyik legmisztikusabb dolog számomra a motoron. Úgyhogy szakszerű válaszokat nem tudok adni, én azokat a tippeket játszottam végig, amiket kaptam, szakemberektől, jáwásoktól, aki értenek hozzá. Ha valakinek vmi kérdése van, szívesen megpróbálok rá válaszolni, de nem ígérem, hogy értelmes választ tudok adni.

Bízom benne, hogy egyedi és elszigetelt eset vagyok, kifogtam egy gyári hibás trafót, ami ennyit bírt.

Szebbet, jobbat mindenkinek!
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu