hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Elek_Sanyi - 2008-01-06 15:31:39

Szia,

Nekem is 350-es Jawa-m volt, 350/638-sa, 91-es. Nagyon szerettem, én közlekedési eszköznek és hobbynak használtam. Mindig volt valami kis baja, ami megmétejezte, ezért szerelgetni is megtanultam. Mire minden baját kijavítottam, addigra kénytelen voltam felismerni, hogy tartósan 100-al nem tudok menni vele, mert remeg, és 100-ról nem tudok megálni, pedig a fék tudta azt amit ez a konstrukció maximálisan tud. Ez sajnos ilyen, az igényeim nőttek, de a mocit nem tudtam hozzá fejleszteni.
Ezért rizskályha után néztem, lehet, hogy itt köpködik ezeket a mocikat, de olyan motorozás élményt adnak, amit a szoci nem tud. Jó fékezhetőség (elől dupla tárcsa 296-os),jó úttartás, jó irányíthatóság, jól gyorsul és keveset fogyaszt ugyanannál a tempónál. 100-as tempónál a Jawa iszonyatosan zabált, és akkor haladtam az autósok tempójával, a VFR lazán megy 100-at alapjáraton.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem ülnék vissza a Jawa-ra, mert jól esne egy kis nosztalgia. Igy hogy van egy olyan motorom, amivel tudok kényelmesen túrázni szivesen vennék egyet csak és kizárólag az érzésért(kár hogy eladtam).
De most szereztem egy 250-es ETZ-t, annó a JAWA-s korszakban ebben a mociban láttam mindent ami a Jawaból hiányzott (tárcsafék, könnyú,stb...).
Ha valakinek kevés amit a szoci fizikailag tud, azért nem kell leszólni, nekem is kevés volt. Egyszerűen egy jó vázzal, fékkel és úttartással rendelkező mocival teljesen más élményei vannak az embernek. A Jawaval 100 fölött halálfélelmem volt, ezen olyan, mintha álnék 100-nál. Simán le tudok nyomni vele párszáz Km-et annélkül, hogy elfáradnék. Nem kell harcolni vele az úton maradáshoz.

Ha valaki VFR-t akar venni, azt csak ajánlani tudom neki. De inkább 750-est vegyél, mert nem sokkal drágábbak (RC24, RC36), de a blokkja örökéletű.
Ha egy japánnal valami baj van, akkor az nem olyan mint a Jawa, hogy féltérden is elcsörömpőlsz vele még egy évet, hanem KUKA. Az alkatrész megfizethetetlen hozzá. :(
A 750-est nehéz kinyírni a 400-assal elentétben, és ha nincs összetörve, akkor könnyebben találsz belőle jót.
Tudásra pegig mindegyik 750-es ugyanannyit tud mint a 800-as. Ugyanúgy gyorsul, és jól adagolható. Én Jawaról ültam át, egyik ismerősöm pedig Simsinról. A Simson úgy 3,5Le, a 750-es pedig 108 Le, de nem kell megijedni tőle, olyan kezes mint az MZ.

Hali
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu