peti74 - 2007-04-22 12:16:36
Egyszertörtént szerencsés esetekből ne induljatok ki.
Valaki Bácsi a sok kacatjával együtt kivitte a börzére a két trabi jeladóját, ami még véletlenül jó is volt, fingja nem volt hogy mennyit kérjen érte, így Janka Peti igen olcsón vehette meg.
Jawa350speed pedig nem bontóból, hanem méh-telepről -ha jól emléxem- szerezte a jeladót, a színesfémkereskedő arcoknak az semmit se számít, így odaadták 400-ért. Olyan méh-telep, ahol autót bontanak már nem sok van, az autóbontás már egy ideje veszélyes anyagokkal való munkavégzésnek minősül.
Szóval ezek mind egyedi esetek, de nem érdemes legendát gyártani belőle.
Én kb. két hete az autobonto.lap.hu-ról kiindulva, kb 35 bontót hívtam fel telefonon (mert sok gyújtásmegrendelésem volt), abból talán 15-ben bontanak keletit, abból 5-ben 2T trabantot, és abból 2 bontó montdta, hogy valószinű van nekik jeladó. Az egyik helyen ráadásul egy hatalmas konténerben kellett 1 órát túrnom az olajos szarokat mire találtam egyet.
Az ára -jeladó+fekete doboz- mindkét helyen egységesen 5000 Ft volt. A bonci bontóbanideadták 4000-ért, de tőlük egy hónapja hoztam el az utolsót, azóta vagy hoztak nekik e-gyújtásos 2T trabit, vagy nem.
Na ennyit a 400 Ft-os jeladókról.
De aki mindenképpen olcsón akarja, az telefonáljon, rohangáljon, szenvedjen és persze töltsön el a projektel egy hónapot.
Amúgy mostanában beraktam jónéhány motorba ilyen trabi rendszerű e-gyújtást, mindenki meg volt elégedve, ami alapvetően az elektronika érdeme, én csak egyszerűen jól szerelem be.
Tényleg 15-öt szoktam kérni a komplett e-gyújtás beszerelésért. Ez az ár azonban tartalmazza:
- az bontott alkatrészek (6V-os esetén az beépítendő elektronikai alkatrészek+nyáklap+hűtőbordák+bakelitlap+kis csavarok, stb.) beszerzését, az utánarohangálást,
- egy új alaplapot (2mm-es rozsdamentes acél, elég prcíz darab, mivel cnc vízvágóval készült) és utánajárás költségeit,
- egy esztergált közoktosító távtartót és az esztergályoshoz jövés-menés költésgeit,
- magát a jeladót: a trabi mágnes központosan kiszúrva 10-esre, a pontosabb beállíthatóság kedvéért, és a trabi ic egy új, egyoldalas nyáklapban, hogy felfeküdjön az alaplapra. (Persze lehet ezt "egyszerűbben" is, de én így csinálom, mert így látom a legprecízebnek).
-az elektronika beszerelését, ami tartalmazza a szükséges kábelek behúzását, és a régi kábelek hosszabítását, saruzását.
-a gyújtás beállítását, a gyájtás beállításának megmutatását, elmagyarázását. Az egész gyújtás működésének, hibalehetőségeinek, a hibakeresés, hibabehatárolás módzsereinek ismertetését. Néhány egyszerű módszer a hiba behatárolására egy út széli lerobbanás alkalmával, az idegbaj és a sírőgörgcs helyett. Mostanában nap mint nap találkozoz, mentek olyan MZ-ket, Jawakat, amiket a gazdáik idegroham közepette épp felgyújtani készültek, miközben 5 perc alatt behatárolható az a hiba, amit aztán 1 perc alatt orvosolni lehetett.
Csak az hozza el hozzám a motorját elektronikus gyújtás beszerelésre, akinek mindez megér ennyit.
Aki ért hozzá, akik nem szán rá ennyit, aki maga is barkácsolós kedvű és vonzza az alkotás öröme az csinálja meg maga.
Természetesen, aki maga áll neki, és a gyújtásbeszerélés közepén keres meg, mert valami kérdése van, valahol elakadt, annak is nagyon szívesen segítek, ha tudok. |