hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-04-03 00:00:08

Kacsás.

Hagy sivítson, minden dinamó sivít.

Ha eddig nyomonkövetted itt és a motorelektronika fórumon a hozzászólásaimat, akkor abból kiderül, hogy:
1. az egyenáramú dinamók alapjárat közelében már nem töltenek annyit, mint amennyi a világításhoz kellene. Ez ilyen, ezzel együtt kell élni.
2. A mechanikus feszültségszabáylzók áramkapocsolója sok esetben "rendetlenkedik" és a beállítása a mechanikából eredően soha em is lesz tökéletes. Ha az áramkapcsoló nem old időben, akkor nem elég, hogy a dinamó nem tölt, de még az aksit is szabályosan "rövidrezárja" a mindössze néhány ohm belső ellenállású forgórészen keresztül (lásd Simi czetka gyújtáskihagyások)
3. Ezt a problémát vagy egy elektronikus feszültségszabályzó oldja meg, vagy elég jó kompromisszum köthetú úgy is, ha a fesszabályxzóból csak a "hibás részt" izoláljuk, vagyis a mechanikus szabályzó marad, de az áramkapcosló helyett diódát alkalmazunk.

A te PAL szabályzód esetén a dióda bekötése elég egyszerű. A dióda egyik felét a szabályzó D pontjára kötöd, a blokkba menő vezeték mellé. A dióda másik vége lesz az új B pont, tehát az aksira menő veztéket a szabályzó B ponjáról leveszed és ide, a dióda szabad végére teszed.
Mivel a szabályzó belül a D és B pontokat az áramkapcsló választja el egymástól, így mi most ezt a kapcsolót váltottuk ki. A dióda polaritását úgy állapítod meg, hogy előszőr próbalámpával sorbakötve kösd be, és ha álló motornál nem világít akkor jó (mert az aksiból nem folyhat áram a dinamó felé - épp ez a cél).
Ha a diódát jól közötted be, akkor már csak annyi van hátra, hogy a fesszabályzó szabáylzási szintjét feljebb kell állítani, mert a diódán esik kb. 0,7 V, ennyivel magasabbra kell állítani a szabáylzási szintet.
A dolog egyszerű, járó motornál mérsz feszültésget az aksi, és úgy állítod be a szabályzó nyelv rugóelőfeszítését, hogy az akksin lámpa nélkül kb. 7,3 V-ot, 35W-os lámpával kb. 6,8 V-ot mérjél.

A dinamó továbbra sem fog tölteni alapjáraton, de ha az áramkapcsoló nem szívatja a rendszert, akkor az aksiban tárolt energia elegendő lesz arra, hogy alapjáraton se álljon le, ha ég a lámpa.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu