hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-26 18:21:29

iglice.
Töltés: Lehet, hogy az állórész veszítette el azt a visszamaradó mágnesességét, ami kell ahhoz, hogy meginduljon a töltési folyamat. Ehhez elég újramágnesezni, ami a gyakorlatban annyi, hogy az áramkapcsolót össze kell nyomni néhány másodpercre. Ha perceg a dinamó, akkor valszeg folyik benne áram és épp mágneseződik. Az áramkapcsolónak utána oldania kell. Biztosíték ne legyen az akksin, met az biztos egyből kimegy, egy ilyen művelettől.
Aztán lehet, hogy azért nincs töltés, mert a szabályzó rugója elgyengült, és túl kis feszülségre szabályoz. A megoldás, hogy a rugóelőfeszítést adó kis (kb 5-6 mm-es kulcsnyílású) hatlapfejű fekete anyát picit jobban meg kell húzni (sokszor elég egy negyed fordulat). Ehhez kell egy egyszerű voltmérő és üzem közben kell csinálni, mert akkor lehet beállítani a kb, 7,5V-ot, Figyelem, túlhúzni se szabad, mert könnyen túltöltés lehet belőle, attól meg leég a forgórész.
Aztán az is lehet, hogy az áramkapcsoló nem húz be, ez sok minden miatt lehet, talán legvalószinűbb az alacsony szabályzási szint, lásd előbb.
Igazság szerint, ezekből a mechanikus szerkezetkeből a szabályzó részét egész jól be lehet lőni, de az áramkapcsoló szokott gondot okozni, nehéz pontoan beállítani, ha túl későn kapcsol, akkor alapjárat közelében nem lesz töltés (kisebbik rossz, vagy egyáltalán nem az, ha inkább közepes fordulaton és attól feljebb használod), ha túl korán kapcsol vagy összeragad, amikor már oldania kéne (ez baj, mert akkor meríti az aksit alapjáraton, és a forgórész is leéghet.
Én azt szoktam ezekkel csinálni, hogy a fesszab rész megmarad, az áramkapcsolót meg kivátom egy diódával, és akkor a legnagyobb kockázatot jelentő probléma negszűnik, onnantól ha a fesszab részét beállítod a kis anyával, egész stabil töltés lesz majd.
Elektronikus fesszabot is lehet hozzá illeszteni (pl. 6V-os MZ-jét), de azt nem tudom így írásban elmagyarázni.
Kipufogó dob miatt meg keress vissza a jawa fórumon, kulcsszavak: jarovce, sahy, megyeri út.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu