hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-24 10:43:53

Szia.

A forgórész felszabályozást nem értem miért kellett, én soha nem találkoztam még olyannal ami üt (ha mégis, akkor rosszul van felrakva). Mindegy, ártani nem árt, ha nem szedtek le belőle túl sokat.
Ha új szénkefék kelletek, akkor a régiek igencsak elkophattak (talán mégis ütött a forgórész).
A mechanikus szabályzót ne akard visszatenni, főleg ha ezt csinálta. Persze be lehet lőni, de mindig problémaforrás marad. A elektronius szabályzók jobbak.
A jawa dinamókat be lehet kötni az MZ elektronikus szabályzókkal is, de ahhoz a forgórész vezetékeinek kicsit másképp kell bekötni, ti. a jawa szabályzási elve különbözik az MZ-től. Igazból a PAL rendszer különbözik a többitől, mint ahogy a csehek sok kis apróságban eltértek a megszokottól (pl. skoda).
Azt sejtem, hogy az a "lengyel" elektronikus szabályzó sem a PAL szerinti bekötéssel fog működni, hanem az MZ-s elv szerint.
Ha oda jutsz, keress meg és összehozzuk.

És onnantól kezdve, hogy a motor töltése rendbe van téve, már érdemes feltenni egy megszakítók nélküli 6V-os elektronikus gyújtást. Először is századra pontosan be lehet állítani egyformára mind a két hengert, ami a jawanal sokat számít, kis vibráció, egyforma erők ébrednek a két hajtókaron, élettartam javul, és persze nincs több szívás az állítgatással. Bejáratás alatt szerintem különösen javsolt a pontos és szimmetrikus gyújtás. Nincs annál roszabb, mint amikor a pontosabb gyújtású henger belehajszolja a megszorulásba a pontatlan gyújtású hengert.
Másrészt a szikraenergia lényegesen nagyobb minden fordulaton, a motor nemhagy ki ütemeket, egyenletesebben húz, a fogyasztása csökken.
Az elektronikus gyújtás nem tuning, csak m"megadja a motornak ami jár", de mégis sokszor lesz "erősebb" a gép a régi állapothoz képest.

Ha Bp.-i vagy akkor hozd el ha kész a felújítás. Ha nagyon messze vagy, akkor el tudom küldeni postán, van sablonom 634-eshez. Beszerelni be fogod tudni, a beállítást pedig bízd olyanra, aki állított már kétütemű trabant e-gyújtást és legalább egy indikátorórája van. Indikátoróra nélkül hall jeladós gyújtást állítani nem érdemes, hiszen nem lehet kihasználni a rendszerbe rejlő pontosságot.

:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu