hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-12 13:01:49

Hi Kacsás.

Jó lesz az, két dolog miatt. Egyrészt mert azt írod, hogy amikor az állórész szabad végét testre tetted (öngerjesztés), akkor elég rendesen lefékezte a fúrót, ami azt jelenti, hogy komoly áram indult benne, és hatás-ellenhatás ugye.
Másrészt ha a fúró üresben forog 2800-at, terhelve valamivel kevesebbet, ott meg van 10-12 V, mivel öngerjesztésen a fordulatszámmal négyzetesen nő a dinamó feszültsége így 4500-5000-en simán megvan az a 25 V.
Szóval eddig megvagyunk.
Amúgy hadd kérdezzem meg, hova volt felszerelve a dinamó, miközben a fúróval forgattad ? Gondolom nem a motorra, mert azért egy fúrógéppel átforgatni egy 250-est még gyertya nélkül sem mehet.

Azért kérdezem, mert a következő lépcső beállítani azt, hogy a dinamó pozitív feszültséget adjon le(átpolarizálás). Itt minden bekötés marad úgy, mint a fúrógépes próbánál, az egész csak attól függ, hogy az elején az állórész milyen polaritást "jegyzett meg" uoljára.
Szóval, ha a dinamó fúrógéppel forgatva pozitív feszültséget adott le, akkor minden oké, nem kell külön polarizálni.

Ha negatívat adott le eddig, akkor egy akkut (lehet nyugodtan egy 12V-os autóakku is) köss rá néhány másodpercre úgy, hogy az akku negatívot letesteled a motoron, a pozitívot meg hozzáérinted ahhoz a ponthoz, ami az áramtermelő szénkefe és az állórész egyik végének közös pontja.
- Ha egy rögtönzött, csapágyazott próbpadon van a dinamó (mint pl. nálam otthon) akkor a 12V meg kell forgassa a dinamót másodpercenként akár 3-4 fordulattal is. Ekkor akár mehet neki a 12V 10-15 másodpercig is, mert a forgórész vezetékein eloszlik az áram.
- Ha a motorban van a dinamó, akkor kivett gyertyával lehet hogy mozdít is majd a főtengelyen, de mivel nem tud forogni, csak max mozdul egy kicsit és megáll, akkor a 12V-ot csak 3-4 másodpercig hagyd rajta, mert a forgórészben csak néhány vezeték kapja meg a teljes áramot, és akkor hamar megéghet.

Ezután jön majd a fesszabályzó bekötése. Ha MZ e-szabályzót akarsz belettenni, akkor már csak annyit kell tenned, hogy az állórész eddig testelt vége testen is marad fixen. Az állórész másik vége, ami eddig a szénkefén volt, az kell onnan leválasztani és az lesz a DF (vagyis gerjesztés vezérlése).
Az áramtermelő szénkefét pedig kivezeted, az lesz a D+.
De már nem emlékszem pontosan, hogy mit is beszéltünk telefonon, milyen szabályzót.

Üdv,
Peti
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu