hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-02-25 20:18:48

Így van.
Szóval ha trabi jeladóval használjuk, akkor a két henger primer körei 180 fokonkét zárnak és nyitnak, pont ellenütemben. Ez a 6V-os, egyenáramú dinamóval szerelt motor esetén azt jelenti, hogy az éppen szikrázó trafó, a szikraenergia egy részét mégnesesen átadja a vele egy (indukció)vonalban lévő másik trafónak, amiben az épp záródott primer körön keresztül egy 5-600V-os feszültségtüske jut vissza a tápfeszültségre, ami elég hamar átüti a trafók szigetelését.
A 12V-osnál ez azért nem gond, mert ott g3 fázisú generátor van, amit egyenirányítani kell, és ezek az egyenirányító diódák védődiódaként szolgálnak a táp és a csillagpont (test) között, így testre vezetik a feszültséglökéeket. Így a trafók nem tudják egymást tönkreteni.

Jawa350speed.
Adáig értettem, hogy az egyhengeres jawaba tettél egy 6V-os MZ dinamót, és hozzá egy 6V-os MZ elektronikus fesszabályzót, és ez működik is, ahogy kell.
Ha jól értettem, a 6V-os kéthengeres jawaba is tettél egy MZ dinamót, hozzá egy 6V-os MZ elektronikus fesszabályzót és mindehhez hozzáraktál még egy komlett 12V-os trabi gyújtást. Na, ha tényleg pont így van, akkor az MZ fesszabot ezek párhuzamos trafókon keletkező feszültségtüskék hülyítik meg. Ha érdekel, beindított motornél tegyél valami nagyobb érzékenységú (analóg) mutatós feszültésgmérőt az akksira, és ha a mutató fix 6V helyett lengedezik mondjuk 6-7 V között, akkor tényleg ez van.
Vegyél két új trafót, rakd őket párhuzamosan, és megoldódik.
A két régi trafót néhány hét múlva újra kipróbálhatod, addigra kimegy belőle a remanens mégnesesség, ha nem égett át bekül a szigetelés sehol, akkor megúszta.
A 6V-os MZ fesszab jawa dinamóval nem működik.

Az az elekronikus fesszab, amit amlítettem, 4-5ezer Ft közötti árat mondott rá a gyártó, talán 4ezerbe bent lehet tartani.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu