hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 13. hétfö 
Veronika

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-12-14 13:30:08

Én meg úgy tudom, hogy a rohamsisakra hasonlító öblös, másik ismert nevén szoknyás első sárvédő a csepptankos 250-esek (az 559-es motorszámú sorozat) jellemzője volt. A csepptankos 350-esek (a 360-as motorszámú sorozat) első sárvédője szögletesebb, és lényegesen keskenyebb volt. Gondolom akkoriban az száímított a "type-R"-nek :)
Ettől függetlenül nekem is a szoknyás sárvédő tetszik jobban, az én 350-esemen is az van.

Egy 1969-es 350-es, csepptankos, üzemképtelen jawaért pedig simán adnék 40ezret, amennyiben a nyilvántartásban szereplő tulajdonostól tudom venni, és persze az eredetvizsgán nem köt bele semmibe valami laikus majom, mert akkor a papírjai elintézhetőek. Az összes többi igazából nem számít, ha fel kell újítani, akkor azt úgyis az utolsó csavarig kell.
Főtengely felujítás 12e, dugó-gyűrű-fúrás 18e, csapágyak 12e, szimmeringek 8e és 50-ből kész a blokk.
Elektronika (mert megérdemli) 15e és akkor még üzembiztos is lesz.
Egy pár új kipuff 30e, könyök króm 6e,
Felnik+küllők+fűzés 2x18e, komplett fényezés (váz is)40-45e. 2 gumi 10e.
220-nél járunk. Papírmunka 40e, szóval hozzávetőlegesen 260e-ből jön ki úgy, hogy tényleg minden részletében bagyon szép és üzembiztos is lesz.
A 40e-res vételárral ippen 300ezer Ft.
Hát ez van.
Attól nyílik a motoros-kategóriák közötti "olló", hogy az fent említett árak miatt, vagy marad a szocimotor szakadt,horpadt roszdás vagy a tapasztalatlan fiatalember úgy gondolja, hogy 250-300ezer Ft-ért már egy használt (valójában 20 éves) tip-top japán gépet tud venni, ami épp a japán volta miatt úgyis megbízható lesz, mintha az attól függne nem pedig a motor előző gazdáitól. Aztán amíg megy a rizskályha, addig irigylik az MZ-sek, amikor meg az öreg japán áll a garázsban éveket a drága alkatrész vagy egyéb hiba miatt, az úgysem látszik, mert mindig az utcán megy a színielőadás, a garászban mindenki egyedül pityereg. Az MZ-s/jawa-s meg mé mindig megy, igaz olajos lesz a keze időnként, de legalább hozzányúl othon, és a szoci fórumokon szerz hozzá alkatrészt meg ötleteket. Én ezért állok azon a párton, hogy inkább a szocira költsön az ember, agészen addig amíg nem engedhet meg magának egy relatíve új (vagy vadi új) motort.

A fényezők meg nem 1-2-x, nem csak fakezű, drága puccos és könyörgésre mozduló főnyeremén létezik.
Ahova én hordom a cuccot, ott puccos a műhely (ami hivatalosan Peugeot szervíz), nagyon szépen fényeznek 2-3 nap alatt, motorkarosszériát csak előkészítve vállalnak (és ezt legalább bele is mondják az arcodba) és nem olyan drágák mint amennyire puccoak.
És mit ad isten a főnök édesapja, aki maga is segítget a műhelyben, mikor meglátta az előkészített jawa karosszériát, majd könnybe lábadt a szeme a nosztalgiától, máris egy kis szimpátia. Hát ilyen is van.

A gittelés pedig egyáltalán nem bonyolult, nem értem mi ez dráma, össze kell keverni a gittet meg az edzőt, aztán rákenni a horpadásra, majd fél óra múlva fémreszelővel lenagyolni (olyan lesz mintha iskolai krétát reszelnél) utána pedig 100-120-as csiszolóvászonnal igazítani. Finomabbra nem kell, mert az alapozófesték majd úgyis kiszépíti.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu