peti74 - 2006-12-14 13:30:08
Én meg úgy tudom, hogy a rohamsisakra hasonlító öblös, másik ismert nevén szoknyás első sárvédő a csepptankos 250-esek (az 559-es motorszámú sorozat) jellemzője volt. A csepptankos 350-esek (a 360-as motorszámú sorozat) első sárvédője szögletesebb, és lényegesen keskenyebb volt. Gondolom akkoriban az száímított a "type-R"-nek :)
Ettől függetlenül nekem is a szoknyás sárvédő tetszik jobban, az én 350-esemen is az van.
Egy 1969-es 350-es, csepptankos, üzemképtelen jawaért pedig simán adnék 40ezret, amennyiben a nyilvántartásban szereplő tulajdonostól tudom venni, és persze az eredetvizsgán nem köt bele semmibe valami laikus majom, mert akkor a papírjai elintézhetőek. Az összes többi igazából nem számít, ha fel kell újítani, akkor azt úgyis az utolsó csavarig kell.
Főtengely felujítás 12e, dugó-gyűrű-fúrás 18e, csapágyak 12e, szimmeringek 8e és 50-ből kész a blokk.
Elektronika (mert megérdemli) 15e és akkor még üzembiztos is lesz.
Egy pár új kipuff 30e, könyök króm 6e,
Felnik+küllők+fűzés 2x18e, komplett fényezés (váz is)40-45e. 2 gumi 10e.
220-nél járunk. Papírmunka 40e, szóval hozzávetőlegesen 260e-ből jön ki úgy, hogy tényleg minden részletében bagyon szép és üzembiztos is lesz.
A 40e-res vételárral ippen 300ezer Ft.
Hát ez van.
Attól nyílik a motoros-kategóriák közötti "olló", hogy az fent említett árak miatt, vagy marad a szocimotor szakadt,horpadt roszdás vagy a tapasztalatlan fiatalember úgy gondolja, hogy 250-300ezer Ft-ért már egy használt (valójában 20 éves) tip-top japán gépet tud venni, ami épp a japán volta miatt úgyis megbízható lesz, mintha az attól függne nem pedig a motor előző gazdáitól. Aztán amíg megy a rizskályha, addig irigylik az MZ-sek, amikor meg az öreg japán áll a garázsban éveket a drága alkatrész vagy egyéb hiba miatt, az úgysem látszik, mert mindig az utcán megy a színielőadás, a garászban mindenki egyedül pityereg. Az MZ-s/jawa-s meg mé mindig megy, igaz olajos lesz a keze időnként, de legalább hozzányúl othon, és a szoci fórumokon szerz hozzá alkatrészt meg ötleteket. Én ezért állok azon a párton, hogy inkább a szocira költsön az ember, agészen addig amíg nem engedhet meg magának egy relatíve új (vagy vadi új) motort.
A fényezők meg nem 1-2-x, nem csak fakezű, drága puccos és könyörgésre mozduló főnyeremén létezik.
Ahova én hordom a cuccot, ott puccos a műhely (ami hivatalosan Peugeot szervíz), nagyon szépen fényeznek 2-3 nap alatt, motorkarosszériát csak előkészítve vállalnak (és ezt legalább bele is mondják az arcodba) és nem olyan drágák mint amennyire puccoak.
És mit ad isten a főnök édesapja, aki maga is segítget a műhelyben, mikor meglátta az előkészített jawa karosszériát, majd könnybe lábadt a szeme a nosztalgiától, máris egy kis szimpátia. Hát ilyen is van.
A gittelés pedig egyáltalán nem bonyolult, nem értem mi ez dráma, össze kell keverni a gittet meg az edzőt, aztán rákenni a horpadásra, majd fél óra múlva fémreszelővel lenagyolni (olyan lesz mintha iskolai krétát reszelnél) utána pedig 100-120-as csiszolóvászonnal igazítani. Finomabbra nem kell, mert az alapozófesték majd úgyis kiszépíti. |