hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-12-09 17:06:52

Természetesen.
De nem érdemes magad fáradnod, meg otthon házilag erőlködnöd, mert egy magyar elektromérnök gyárt és árul is ilyet. IGC-60 a neve. Itt szocimotoroson a Motor elektronika fórumban Sunesz vállalta el a terjesztését. Ha jól tudom, akkor most 13e Ft-os darabáron kínálja őket.
Ha megelégszel egy használttal is akkor Goldnadel is kínál egyet 11k-ért. Illetve én is kínáltam egyet szintén 11k-ért, de arra már jeletkezett egy konkrét vevő (ha állja a szavát).
A trabi vagy ETZ féle hall jeladós, tranzisztoros gyújtáshoz tökéletesen illeszkedik. A jeladó és a gyújtáselektronika (ami végül is egy sima kivezérelt erősítő) közé kell tenni, persze megfelelően zavarvédett kábelekkel.
Létezik 6 és 12V-os verzióban, illetve egy és kéthengeres (soros, 180-fokkal elékelt) motorhoz is.
Nekem ez utóbbi működött sokáig a trabantomban, a középső és felső fordulatszámtartományban érezhetően erősebb lett a motor, főként a végsebességet növelte illetve érte el könnyebben, mert az előgyújtás növekedett a fordulatszámmal egy kikísérletezett görbe (kb. egy kiflialak) szerint. A fogyasztás főként a végsebesség közeli etapokon lényegesen csökkent (kb. 15%).
A trabi 26LE/56Nm/600kg önsúly adatokkal rendelkezik. Feltételezem, hogy egy ennél lényegesen jobb lóerő/nyomaték/súly arányokkal rendelkező MZ vagy Jawa esetén még látványosabb változsá érhető el.
Szóval van ilyen, véleményem szerint elérető áron.
Az IGC-60 elterjedésének két komoly korlátja van itt a szocomotoroson, annak ellenére, hogy a szociknak hasznára válna.
Az egyik, hogy tisztán megszakítós motorhoz nem illeszthető, mert legalább az erősítőfokozat kell hozzá, az pedig még mindig elég sok motorban nincs, csak abban, amelyikben eleve e-gyújtás van, még ha fix is.
A másik ok, hogy az IGC-vel "üres" ic-t kapsz, tehát magadnak kell felprogramozni, ami alapvetően nem lenne nehéz, még beszerelt állapotban sem, de azért kell hozzá legalább egy kísérletezésre szánt fél nap, egy fél tank benzin a próbautakhoz, illetve egy számítógép a motor közelében (a garázsban, teraszon vagy az udvaron -tehát egy laptop a legjobb) és egy nagy adag odafigyelés, jegyzetelés.
A trabit én is úgy programoztam be anno, hogy beraktam a laptopot a kocsiba és minden egyes görbe letöltés/változtatás után mentem psztlőrinc és vecsés között, mint a mérgezett egér. Azt hiszem kb. a 10-ik módosítás már egész jó lett.
Szóval sajnos jelenleg nem állnak rendelkezésre motorspecifikus görbék, pedig biztos jobban fogyna, ha az IGC-sek megosztanák egymással a tapasztalataikat.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu