peti74 - 2006-12-09 12:15:59
Na ja. Szerintem tökmindegy hogy egy jeladó felszerelése 2 óra vagy 10 óra, ha ahhoz viszonyítjuk, hogy cserébe sok-sok órát spórolunk a megszakítók elhagyásával és sok-sok időt (esetleg benzint és így pénzt) nyerünk a kevesebbet fogyasztó, jobban menő motorunkkal.
Azért ennyira nem rövid az élet.
Egyébiránt, a képken látható 638-as tulajdonosát egyáltalán nem zavarta a túlzott precízség, mert egy igen hiden februári este vitte el a motorját (saját kerekein) és másnap reggeli indult is vele az Elefánt-treffen-re, ki németországba (az őrült :).
(az elefánt-treffen egy kb 30 éve tradicionális február első hétvégéjén rendezett, nemzetközi téli motorostalálkozó Németországban, egy, a Sirok-kútvölgyhöz hasonló, de méreteiben sokkal nagyobb völgyben, az Alpokban.)
Nem vettem volna a szívemre, ha -10 fokban bármi is megáll azon a motoron, ami az én kezem munkája.
Mint ahogy a barátnőmet sem zavarta, amikor az indulásnál még csak allatomosan mosolygó cimborák ("Mi van, ezzel a klozettal jöttök ? Úgyis mentek a levesbe, amikor megáll.") a túra végén kivétel nélkül gratuláltak a motornak és a vezetőjénel is, hogy a a 10 nap, kb. 4000 km és több ezer m szintkülönbség alatt semmilyen komplikáció nem törént.
Aki magyarországon belül motorozik, ahol egyetlen telefonhívással szinte bármilyen motormentés megoldható, annak könnyűkockáztatni. De ami azt illeti pl. Bp.-től 1500 km-re keletre, a Román-Moldáv határ közelében motorozva (ahol még tankoltunk olyan benzinkútból, amit a kutas előtte kézzel "felpumpált") amikor úgy mész egy órán keresztül, hogy csak egy lovaskocsi jön szembe, és benzinmotoros járművet alig látsz, az is egy szakadt dacia vagy romandizel, akkor tényleg baj van, ha lerobban a jawa.
Úgy kerültünk oda, hogy a cimboráim még 2000-ben a fejükbe vették, hogy ha már a Fekete tenger parján úgyis végimegyünk Konstancától a duna-deltáig, akkor keressük meg a Tvrutko könyvében leírt Isaccea-i Román lepratelepet - persze, hogy nem lett meg mert egy szigeten van a Duna közepén. Azóta jártunk jónéhány tényleg isten háta mögötti helyen, ahol csak magadra, a motorodra, és hiba esetén a nálad levő tartalék alkatrészekre és szerszámokra támaszkodhatsz, külső segítség gyakorlatilag nincs.
A lényeg, a lényeg, mindenki azzal motorozik, amivel akar, én megbízhatóra szeretem csinálni a motorjaimat és kész. |