Öregapó - 2006-07-27 15:05:38
Meglehet oldani természetesen. Sőt többféle módon is, ízlésnek megfelelően. Amit én teszek fel, mihelyst lessz lelkierőm a mechanikus dolgokat megcsinálni az nekem került 1400 forintba.:) Ez a két db darlington tranyó ára. Halcellám van elfekvőben olyan, ami megtudja ezeket a tranyókat közvetlenül hajtani. Két darabb ellenálásom is akad még. Ennyi az én verzióm alkatrész igénye: két hal ic(de nem mindegy ilyen!) két db ellánállás, két tranyó. De legyárthatod a trabi gyújtást is. Ha nincs még hozzá nyákod és te csinálod, azt, akkor az utolso kétszer két tranyó helyett célszerű egy -egy megfelelő darlington tranyót használni, az jócskán egyszerűsíti még az eredetileg is elég egyszerű kapcsolást.De én a másmilyen hal icre és és még egyszerűbb csak két tranyóból álló kapcsolásra szavaznék(hengerenként egy-egy).. Igaz, nekem egyszerűbb a helyzetem, nekem még van vagy tíz darab megfelelő hal icm.Ha látsz egy megfelelőnek tűnő, de 12 voltos kapcsolást, azt álltalában át lehet méretezni 6 voltra, nem is nehezen.De azt is megteheted, hogy megkeresed Peti hetven akárhányat, régen nem járt errefelé(azért a régebben írt hozzászólások között megtalálhatod a mail címét, de lehet, hogy nekem is megvan), neki lehet, hogy van késszen eladó 6 voltos gyújtása olcsón.És jók is a visszajelzések szerint.Egyébbként nekem is volt hengerek között vándorló hibám a 634 esemen.Valamennyire még most is fennáll, de nem annyira vészes. Nekem szimering hiba okozza a generátor oldalon.Ha az egyik oldalon jó a keverék, a másikon nem jó. Lehetett állítgatni, hol az egyik oldal lett beteg, hol a másik, de mind a kettőt nem lehetett jóra beállítani. Most tökéletes a karbim, gyári új, tökéletesek gyújtó trafók, kondik megszakítók, így be tudtam állítani egy olyan helyzetet, amikor jól megy a motor. Valszeg nem tökéletesen, mert az egyik henger egy kicsivel dúsabb keverékkel megy, a másik egy kicsivel szegényebbel, de így, hogy minden más tökéletes nem számottevő a dolog. Persze, ha valamelyik gyertya, vagy kondi , trafó, gyújtó kábel romlani fog, akár olyan kicsit, hogy más moci észre se venné, itt azonnal ki fog jönni újra a hiba. Megpróbálom télig kihúzni így, aztán télen főtengely felújítás. A mostani állapotában a főtengelyemnek nincs igazán értelme szimeringeket cserélgetni, valószínüleg villámgyorsan hazavágná az újakat is. |