hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2006-07-24 20:48:51

Nem minden japó pörgős, pl. egy Honda VT-250 vagy egy Yamaha SR-500 egyáltalán nem jobban, mint bármi. És nem igaz, hogy hamarabb szétkopnak, egyrészt mert nagyon brutális ötvözetekből csinálják, másrészt meg mert egy soha egyetlen kétüteműnek sem lesz olyan kenése, mint egy direkt olajozásos négyütemű japónak.
A kopást minden ugyanúgy észreveszi, az alkatrész tűrés az nem tervezés kérdése, hanem a rendelkezésre álló gyártástechnológiáé. Amúgy remek jó utángyártott japó alkatrészek vannak a Pinkmotorsnál vagy a Motoroázisban, de speciel én a 18 éves gixxerhez vettem már a Suzuki Hollosban is "suzuki geniue parts" zacsiba csomagolt alkatrészt, simán meghozták japánból a korabeli alkatrészkatalógus rendelési száma alapján. Magam is csodálkozam rajta, de úgy látszik, a TQM-be ez is beletartozik náluk.
Nyilván egy japó motor sem él örökké, és "meggenerálozni" nem is igen lehet, mert olyan a konstrukció (az enyimben pl. a vezműtengelyeknek nicns csapágycsészéjük, hanem a speci ötvözetből való hengerfej van vonalba fúrva, és abban futnak. ha egyszer kikopik, vége van), de normális kezelés mellett nem is kell generálgatni. Sokáig. Jóval tovább, mintsem amennyi idő alatt okádék undormánnyá amortizálod az egész rizskályhát. Az én motoromban még óra szerint is 30e km van, és még nincs semmi válla a hengereknek, rendben van az olajnyomás, jár, mint a svájci óra.
Az állandó mágneses alternátor kicsit valóban fura elgondolás, de működik, és azok olyan mágnesek, amik nem vesztik el a delejt, mint a simson meg a csepel. A 12V-osra áttekert TS dinamó viszont egyelőre csak fikció. Megj. magánvéleményem szerint ha el is készül valaha, egy fikarcnyival sem lesz jobb, mert nem a feszültség a kevés, hanem a teljesítmény, és hát a dinamónak olyan a természete, hogy a leadott teljesítmény a fordulatszámnak közel lineáris függvénye, a névleges teljesítményt csak max fordulaton pörögve adja le, márpedig a jawa nem túl pörgős. Generátor kéne arra, ami már 2000-3000-es fordulaton is biztonságosan tölt, nem áttekert dinamó.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu