hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-07-24 20:01:17

A magyarázat azt hiszem a fordulatszámokban, és a pontatlanságokban keresendő. A japcsik magas fordulaton mennek, még sokkal jobb ötvözetek esetén is hamarabb szétkopnak.Egy kívétel van csak talán, az RD 125 ös. Az nagyon megbízható, üzembiztos darab. A második a pontatlanságok. A szoci motorokat eleve nagyobb alkatrész tűrésüre tervezték, így kevésbé veszi észre az ugyanakkora kopást. A javíthatóságról pedig elmondható, hogy új alkatrészt mindegyikhez nehéz kapni, de pl az ETZhez a törökök gyártanak, és forgalmaznak nálunk is, mert érdemes a darabszám miatt. A japcsikból kevesebb fut, így alkatrészt se nagyon gyártanak hozzájuk.Bontott alkatrész pedig sokkal több a szocikhoz.Ha le kell valamit mégis gyártani kisipari módon, a szoci alkatrészek általában egyszerűbbek, könnyebben legyárthatók. A kisipari cuccokkal az a baj, hogy rossz helyen gyártatja néhány ember.NC esztergán le lehet gyártani mikron pontossággal.Itt van pl a ragadós dugó. első és második tulméretest bontott gyári nagyobból lehet jót csinálni állítólag. Az nem fog ragadni....Szóval ne a kisipari cuccokat szidjuk, hanem a kontárokat.
Egyébbként az ETZ is pont olyan jól áll meg, mint egy jap. Töltés gondja sincs.
A jawámnak se lessz töltés gondja, mihelyst szerzek végre egy TS dinamót, és elviszem áttekertetni 12 voltosra.Az jobb, mint a jappok álandó mágnesű alternátora. A jawa is meg fog állni nagyon rövid úton, ha lecserélem szélesebbre a gumikat, olyanokra, amelyek egy közel 200 kilós motornak dukál. Bár épp ma csodálkoztam rá. Essőben sikerült teljesen elfogadható távon megálni, úgy látszik, már az is segített, hogy normális gumikat tettem rá.Ennnél rövidebb távon még RD vel sem sikerült megálnom.Van még egy indok a szoci motork mellett. Nekem érdekes módon még a TS 125 ös is tetszik. Olyan csúnya, hogy az már szép. A régi jawák pedig tényleg szépek szerintem, de a Csepelek is. Tudom, én már öregszem....
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu