hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-07-15 18:19:01

Az a 8 liter valóban sok, nem is tudom, hogy csinálod. Nekem nem akart még a 634es országúton 4.5 liternél többet enni, városban 5.5. Az ETZm ha megfeszültem se érte be országúton 5.5, városban 7! liternél kevesbbel. Pedig teljes és megbízható szerelővel történő felújításon is átesett.De még a gyári adat is több a TZre, pedig az vagy négy lóerővel, és vagy húsz kilóval és 100 köbcentivel kissebb.
A gyorsulása, a két motornak közel egyforma, ha mind a kettő tökéletesen műxik. A jawa érzékenyebb az apróbb hibákra, előbb veszít a gyorsulásából. Viszont sokkal erőssebb.Amit én észrevettem, az nem is annyira a gyorsulások közötti különbség volt, hanem a megálásoké. Bizony, az elején, amíg megszoktam, sokszor megizzasztott a jawa fékezéskor. És ez nem a tárcsafék-dobfék miatt van, hanem azért szerintem, mert súlyához képest talán keskenyek a gumik.Igaz, elég szar minőségüek is voltak, most talán jobb valamivel a helyzet. Ami még a jawa mellett szól, az a sokkal símább, rázkodás mentesebb futás. A TZ a lengő blokjával igencsak zsibbasztota a csuklóm... A másik hátránya az ETZnek a váza.nagyon sokan tapasztalják, hogy bizonyos sebességnél, fordulatszámnál szitálni kezd kissé a gép. Mindent kipróbálnak, de nem szűnik meg a jelenség. Nos, azt hiszem, ez a zártszelvény váz berezgésétől van, nem orvosolható.Ezenkívül, néha ugyanaz a jószágnak, amivel már hatalmasakat buktunk, egy síma parkolás közbeni felborítástól is elgörbül a váza, mert rosszul esik. Ezt a TZsek tagadják, de sajnos létezik. A jawának talán az első telója hajlamossabb a görbülésre, de az azért könnyebben javítható eset. Ha mégis görbülne a jawa váza, azt ki lehet huzatni valamennyire, mig a TZ görbülését veszélyes egyegyengetni állítólag, mert elengedheti magát a vázon a heggesztés. Mindent összevetve én nem cserélném vissza MZre a jawámat, mert ez stabilabb, erőssebb, nyugodtabb motor, és jóval gazdaságossabb.Alkatrészt talán valóban nehezebb szerezni hozzá, de nem kivitelezhetlen a dolog. Egyébbként bár azt nem nagyon szoktam kihasználni, a jawa nálam tartóssan képes 115, 120 km/ó val menni. A TZ nemigen, főleg akkor nem, ha pici szellő, vagy emelkedő is van.Tudom, ez csak az én izlésemet, tapasztalataimat tükrözi, De hivatalos, teljeskörű tesztet nem olvastam még a dologról.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu