hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-07-02 15:05:23

Nos, nem tud segíteni, mert amit leírtál enyhén szólva ellentmondásos. Ha generátorod hatvoltos, akkor nem tud leadni 18 voltot, ha megszakad se. Talán kilencezres fordulaton...Ha valaki átekerte 12 voltosra, ki és mikor pakolta vissza bele a hatvoltos cuccokat? Akkor viszont rossz a hatvoltos szabályzó, mert ha jó lenne, 7 egész valamennyit kellene mérned.Amit viszont el lehet mondani, az a következő: A fesszabok nem előállítják a feszültséget, hanem szabályozzák a gerjesztő áramot tehát nem tudnak többet kihozni a rendszerből, mint amit a generátor tud(tekercselt állórész és forgórész esetében. Álllandó mágnes esetében egyszerűen levágják a felesleges fesz szintet.). Az egyik képen látható szabályzó jawa valszeg. Vagy pozitív testelésű rendszerekhez való, vagy olyan mint a 634 esé, a testelés negatív, de a gerjesztő tekercset földfelé húzogatja, ezért nem csereszabatos az egyébb rendszerek szabályzójával egy az egyben. Az első szabályzó valszeg dinamóhoz készült, tehát a másodikat, ami nem, azt iránycsatoló diódával kiegészítve kellene bekötni.ha meg lenne a 12 voltos generátor. Szóval ne haragudj, de azt kell mondanaom, valaki vagy tisztában van alapszinten a generátorok, szabályzók elvi működésével, vagy utánanéz ezekneknek a dolgoknak, még itt a szocimotoros lapon is többször leírták már ezeket a dolgokat, vissza lehet olvasni, vagy jobb ha nem nyúl a cuchoz, mert jókora károkat okozhat, egy csomó bosszúságban lessz része. Jobb ha szerelőhöz viszi a motort, vagy megkér valakít hogy segítsen neki. De nem így táv orvoslással, mert így nem látjuk, amikor félredugsz valamit, vagy valami kimarad, amit azért nem írtunk le, mert evidensnek vettünk.. Ehhez a helyszínen kell lenni.Ez így keményen hangzik, de nevedd lecseszésnek, csak olyan érzésem van, hogy nagy hülyeségre készülsz... Ami leírtál 2600 forint nem egészen igaz. Amit veszthetsz egy aku, egy generátor, öszes izzó, szélsőséges esetbe a motor kábelezése, gyújtótrafók, kondik,a fesszab.Meg egy csomó elfecsérelt idő.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu