hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


pdaranyi - 2006-05-16 23:26:46

Én még ilyen módszert nem hallottam. Szerintem így több hibalehetőség is van. Te azt írod, "A csapágyakat tövig rákocogtatod a főtengelyre". Ez már csak azért sem jó, mert ott van egy kis hézag, nem fekszik fel mindkét csapágy egészen tövig, így összerakás után nem lesz benne az egész csapágy a fészekben. A másik probléma maga a kocogtatás munkafolyamata. Ezzel egyrészt kicsit megsérted a csapágyat, ennek még nem kell számottevő élettertamcsökkenést okoznia, de ami ennél sokkal fontosabb, a főtengely nagyon nem szereti az ütögetést.

Én így csinálom:
- A csapágyakat előző este berakom külön-külön zacskóban a fagyasztóba.
- A blokkfelet felmelegítem annyira, hogy a folyadék serceg ha hozzáér.
- Elmegyek az egyik csapágyért, amit a zacskónál fogva hozok a motorhoz (ezért kell zacskóba tenni, mert így nem melegszik fel a kezemtől).
- Ha egy-két percig tart elhozni a csapágyat, akkor még melegítem egy kicsit a blokkfelet, aztán kiveszem a csapágyat a zacskóból letörlöm róla a ráfagyott párát és beejtem a helyére.
- Aztán melegítés, irány a következő csapágyért, stb.

És egy-két megjegyzés:
- Ne rakj egy melegítés után két csapágyat ugyanabba a blokkfélbe, mert a fagypont körüli hőmérsékletű csapágy nagyon gyorsan lehűti a blokkfelet, és a második csapágy megszorul, szóval melegítés, csapágyberakás, melegítés, csapágyberakás, és így tovább.
- A 638-asnál csak az egyik blokkfélben van külön zéger a csapágynak (ezt természetesen előszer be kell tenni, csak aztán a csapágyat), a másik oldalon csak a szimeringet tartja zéger. Ezen az oldalon be kell tenni a zégert, aztán a régi(!) szimeringet (tehát ami ki lett véve a blokkból), és aztán a csapágyat. Majd ha a csapágy már biztosan ül a helyén, ki lehet venni a zégert és a szimeringet.
- Én a melegítéshez hőlégfúvót használtam, amivel eltartott egy darabig felmelegíteni a blokkot, szóval kell hozzá egy kis türelem.
- Nem szabad semmit sem elsietni. Mindig háromszor át kell gondolni, mi is a következő lépés, és hogy hogy fog arra sor kerülni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu