hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-28 16:23:38

Micsoda hétdanos hülyeség ez ?
Méghogy a szikra áthúzott a gyertya és a felső holtpont felé közeledő dugattyú közötti közel 5 cm-es távolságon és ott olyan hőhatást fejtett ki, hogy átégette a dugattyút ?
Az 160A-res hegesztőtrafóm tudna ilyet csinálni, de az is csak cm-es távolságon belül.

A kéthengeres jawa dugattyúja egyszerűen azért lukad ki, mert olyan mértékű hőhatás éri, amitől elovad az aluminium.
A hőhatás (az adott henger lassú túlmelegedése) pedig több tényezőből adódik, de mindig a nem optimális égés eredménye. Elsősorban a túl szegény benzin levegő keverék okozza, az 1:16-os súlyaránynál szegényebb keverék égésekor az energiából több lesz hő, és kevesebb a kinetikus energia. Jellemzően rossz karburálás okozza. (okozhatja fals levegő is, de akkor a jobb oldali henger lenne az érintett, de a bal henger átégése a gyakoribb).

A túlmelegedés másik oka a pontatlan gyújtás. Minden motorszerlő könyvben benne van, hogy a túl nagy előgyújtás csörgő hangot és az alaktrészek nagymértékű igáénybevételét okozza; a túl kicsi előgyújtás ennél alattomosabb, ő teljesítménycsökkenést és nagymértékű túlmelegedést okoz.

Az pedig, hogy a 350-esekben jellemzően a bal henger ég át, a megszakítós gyújtásra, azon belül is a "két megszakító- egy kenőfilc" konfigurációra vezethető vissza. A jawakban a filcről a bütyökre kerülő olaj jelentős részét a jobb henger megszkítója használja el, a bal henger megszakítója lényegesen nagyobb mértékben / gyorsabban kopik. Kis gondolkodás után pedig belátható, hogyha a megszakító kopása az előgyújtás csökkenését és okozza, és ezzel együtt az bal henger túlmelegedését is.
Az átégést tehát főként a rossz gyújtás, másodsorban a szegény karburálás vagy a kettő kombinációja okozza.

Az pedig, hogy szinte csak a kéthengereseken fordul elő a dugattyú átégése, az azért van mert, az egyhengeres a tejesítményével már jó előre jelzi, hogy baj van, leginkább úgy hogy nagyon nem megy. A kéthengeresnél pedig az optimálisabban működő henger mintegy "belehajszolja" a másik hengert a halálba.

350-esek! Karbantartásmentes, soha el nem állítódó elektronikus gyújtást mindenkinek! Nem ok nélkül erőltetem.

Uff, én beszéltem.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu