hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 01. vasárnap 
Elza

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-15 21:54:34

Kacsás.
Amikor utoljára beszéltünk telefonon, odáig jutottunk, hogy az MZ dinamód öngerjesztésre kötve (amikor a DF és D+ össze van kötve) max fordulat környékén lead olyan 25 V-ot. Ez jó hír, mert a dinamó jó.
Második lépésként legalább 60, de inákbb 80 wattos teljesítményű fogyasztóval (praktikusan két 6V/40W-os, párhuzamosan kötött izzóval) kéne terhelni. Ha ilyen terhelés melett is eljut kb. 8V-ig az öngerjesztett dinamó, akkor képes leadni a névleges teljesítményét, tehát valószinűleg az összes tekercs összes vezetéke részt vesz a munkában.
Abban maradtunk, hogy a kisipari fesszabályzóddal nem stimmel valami, mert a lábkiosztása is más mint az elvárható lenne (pl. nem egymás melett vaz a 61 és D+) és nem hasonlít a motomen által lefényképezettre sem.

Erre ledobod az MZ dinamót, amihez már csak egy megbízható forrásból származó feszszab kéne. Kapkodsz, de minek.

A jawa dinamóval sincs gondom, csak azzal, hogy az 559-eseknek soha nem volt kétoszlopos fesszabályzója, mert azoknak az állórészre szerelt egyoszlopos szabályzója volt.

Ez az állórészre szerelt egyoszlopos szabályzó pedig szerintem - a semmire sem való mechanikus áramkapcsolójától eltekinteve - egy elég stabil és egyszerű szerkezet a maga nemében. Kb. 20 ampernyi dióda segítségével kb. 50W tökéletes töltés biztosítható vele, könnyen állítható ha elmászik, és bónuszként lesz egy akksi nélkül is betolható 6V-os motorod (a trükk a diódák nyitófeszültsége miatt megemelt feszültségben keresendő).

Kétoszlopos szabályzó (ami alapból szintén egy hulladák, a mechanikus áramkapcsoló miatt) a 634-eseken volt, elvileg valami 75W-os teljesítménnyel, de ez ne tévesszen meg, állízom több baj van vele, mint a 45W-osokkal.

Döntsd el, hogy mit szeretnél, csak ne kapkodj.

A jawa dinamódra rá van írva egy kis táblán, hogy 6V 45 W ? Van rajta fesszabályzó ? Előtétellenállás van rajta, nincs megégve ?

Ha itt lennél a környéken, már mondtam volna hogy, hozd át a motort. De a viharsarok ehhez kissé messze van.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu