hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Kacsás - 2006-02-20 14:34:38

Sziasztok!

Van egy JAWA 559/250-em és szertném megérteni minden dolgának a működését, de eddig senkivel nem találkoztam, aki elmagyarázta volna mi mire való és ha azt nem is hogyan működik, de a vizsgálatát, ill. hogy mit érünk el vele ha állapotát változtatjuk, annak örülnék.

A feszszabályzóban járunk:

- Mire szolgálnak a rezgő nyelv csavarjai, hogyan tesztelem le, jól van-e beállítva?
- A dinamó motor felől lévő részén tlálunk egy különálló tekercset, ennek mi a szerepe?
- Hogyan lehet zárlatot ill. tekercszárlatot keresni?
- Hogyan tudjuk letesztelni a komponensek jóságát, ill. kizárni a jó komponenseket hibakeresés során?
- A dinamó belsejében levő 6 tekercsben folyó áram iránya lényeges-e?

Hogy miért is érdekes ez. Azért, mert a tavalyi évet végig kifizettem a kötelező biztosítást, volt műszaki a motoromon. Utána kiderült hogy valami zárlat volt valahol, ill. az áramkapcsoló a feszszab. tetjén nem működött üzemszerűen. Ettől tönkrement a forgórész, a motorom a szerelőtől egy sarokra megnyúvadt. Sehova tovább. Minden tök meleg volt. Eltoltam. Na ekkor ő megcsinálta, egy hónapig volt nála, mert hol nem volt kedve, hol sürgős munkája volt, hol a házán cserélt tetőt. Azután 2 egész hetet mentem vele (100-zal is mentem. motoron nem szoktam a gyorsaságot, ill. ruhám sincs úgy, amúgy szépen 70-nel jártam). Egy alakalommal majdnem ottmaradtam valahol 50 km-re otthontól. Ezután ha lámpát kapcsoltam leállt, lámpa nélkül ment rendesen. Szerelő. Egy hónap. Nyárnak vége, motoroztam két hetet. Jött az ősz, kellett az autómat csinálni, beborult, esett, hideg lett. Motort eltettem, autó szétszedve. Karácsony, Újév, viszketés, de hurrá itt a tavasz! 2 hete megpezsgettem az akksit, minden műk. Beindítottam, 3. rúgásra szólt. Örültem. (Tömmm-tömmm-tömmm, remeg a garázs) Vasárnap kitoltam, minden műk. megyek vele egy kört. Ment. Fújok a gumiba, veszek tiszta ruhát, és megyek vele du. - mondom én. De a motor mondja: Nem! Nem indul. Akksi pezsget. Tiszta ruha szekréybe, sisak polcra, asszony beküld, nem megyünk sehova. (Morgás) Este kiopróbál, beindul, lámpa kapcsol leáll. Lámpa nélkül próba. Nem indul. Anyád Bohumil Vlacek úr!(A motor) Szóval szertném mostmár átlátni mi is játszódik a kis dimankójában és a vezetékeiben, ehhez kérnék segítséget. Fennebb említett mester úr nagyon érti a szakmát és volt neki is mindig JAWA-ja, de most valahogy nem szeretném egy hónapra megint letenni nála. Szóval nem szeretném elejéről kezdeni a tavalyi évet. Mostmár motorozni akarok. Ha a vége az lesz hogy beszerelek valami elktronikus szir-szart is, csak ragaszkodnék a saját, mechanikus alkatrészeihez csak ahhoz az kell hogy átlássam őket. 2004-12-03 20:36:45-kor ebben a fórumban kelt hozzászólás első körben jó volt, hálával tartozom érte, csak mostmár még mélyebbre szeretnék látni. (Tudjátok, mennél jobban átlát valamit az ember, annál jobban rájön nem látok én semmit ebből.)
Hát bízva válaszaitokban köszi előre is: A Kacsás
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu