Gala - 2006-02-19 19:28:43
Hello Cs. dani!
Elnézést a késésért,de csak most tudtam időt szakítaniaz írásra.Bevezetésként leszögezhetjük,hogy ma Magyarországon nincs olyangalavanizáló,aki minőségi végezne gyorsan és szépen.Ez azért van így,mert ugyanabban a betegségben szenvednek,mint a többi vállalkozó.Kevés az idejük,mert többet vállalnak,mint amennyit meg tudnak csinálni,gyorsan szeretnének kaszálni stb. stb.
De lássuk a te problémádat. Ha egy ilyen kráteres,rozsdarágta telóval vagy kipufogóval megközelítesz egy galvanizálót annak nem lesz ideje órákat,napokat szarakodnia a csiszolással esetleg a kráterek kitöltésével. Ha mégis kicsiszolja akkor az az anyagvastagság, a geomatria rovására megy.Tévhit,hogy a nem megfelelően előkészített felületen maradó hibákat a rezezés,nikkelezés eltünteti,sőt inkább jobban kihozza!Ezért az a legjobb,ha amit tudsz megcsinálod magad!
Akkor lássuk,hogy hogyan! Először távolítsd el a krómot.Ehhez tömény sósavval kend be a felületet és 15-20 perc múlva eltűnik a króm és nikkel réteg.
Kipufogónál előbb égesd ki PB pisztollyal (jó hosszú lánggal) az olajos kokszot. Akkor jó,ha függőlegere állítva és megütögetve porszerűen lehullik az elégett olajkoksz.A krómozók nem szeretik és nem vállalják,ha nem tiszta,mivel tönkereteheti a galvánfürdőt.
A nikkelréteget sajnos vegyi úton,házilag nem tudod eltávolítani.Vagy elviszed egy galavanizálóhoz,aki le tudja szedni (idő,pénz) vagy egyszerűen lecsiszolod.Mivel úgyis sokat kell csiszolni az utóbbit ajánlom.
A telóba esztergáltass egy kemény fahengert,amit üss bele és fogd be egy esztergapad tokmányába.Kezd el csiszolni jó minőségű papírral (túl durva ne legyen,én 180-assal kezdtem).Csináld addig,amíg le nem jön a nikkel és a réz réteg,amjd előtűnik az alapfém. Egyenletesen csiszolj mindenhol!A sárvédő füleknél sajnos kézzel kell.Csiszold tovább,hogy az alapfémből a kisebb karcokat,nem mély krátereket,berágódásokat kiszedd.A mély berágódásokat (több tized vagy mm-es) ki kell tölteni rézzel,ezért a csiszolás után drótkoronggal tisztítsd ki fémtisztára. Kipufogónál kézi szalagcsiszolót használj a csiszoláshoz!
Ha kész vagy keress fel egy hegesztőt,akinek van acetilén-oxigén apparátja.(PB-t ne használj keméynforrasztáshoz,mert lassú).Rézzel töltsd ki a mély krátereket,berágódásokat,majd ismét a csiszolás következik.A felesleges rezet finom reszelővel,majd vászonnal csiszold le aadig,amíg az alapfémmel össze nem simul.Ezután szemrevételezd és az esetleges elmaradt,hiányos berágódásokat ismét töltsd ki rézzel. Csiszolás...stb. Ezt addig csináld,amíg tökéletes felületet nem kapsz.Majd ezután jöhetnek a finomabb vásznak végül a krómozó.
Kipufogónál a rezezés után először tengelyirányban csiszolj,majd erre rá merőlegesen,hintáztatva,amíg a réz egybe nem simul az alapfémmel (kézi csiszolóval).Telónál természetesen esztergapad + csiszolóvászon.
Ha szétszedhető kipufogót javítasz nem árt egy fém dugót illeszteni a kipufogó azon végébe,amelyikben nincs megfelelő merevítés a hő okozta deformációk elkerülése végett.
Nagyjából ennyi,remélem nem vettem el a kedved,de nálam bevált.
Üdv: Gala |