hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-02-14 10:37:38

H.Peti.
Örülök. Akkor amikor Szikszai úr minden egyes hengerfúrás előtt elmondja, hogy 6 századra lesz hónolva a henger, és ha kisebbre akarom, akkor vigyem máshová, nem mond hülyeséget.
Sajnos sok motorostól hallottam, hogy 3 meg 4 századokra fúratják az MZ-iket meg Jawaikat, "mert csak az a tuti", mintha attól remélnék a megfelelő kompressziót.
A valóság az, hogy aki a 6-7 századra hiszi, hogy gyenge lesz tőle a motorja, és ezért 3-4-re fúratja, a magával tol ki, hiszen a szűkre fúrt henger folyton megszorul, a dugattyúpalást a hirtelen koncentrált hőterhelés miatt egy pillanat alatt megedződik (főleg a csapszeg környékén), és az így keletkezett üvegkemény réteg akár néhány száz km alatt tönreteszi a hengerfalat és a kompresszió attól tűnik el.
Ha a dugó illesztése megfelelő, akkor bátran be lehet járatni, figyelve arra, hogy tényleg egyre nagyobb terhelést adjunk neki, és ha a hengerfal és a gyűrűk úgy kopnak össze, hogy ebbe a folyamatba közben nem rondít bele egy (vagy több) megszorulás akkor lesz jó a tömítettség és a kompresszió.
Egy 350-es Jawa pedig legalább 3500-4000 km után van teljesen bejáratva, ekkora éri el teljesítménye maximumát, úgyhogy türelmesnek kell vele lenni.
Velem is előfordult, hogy vettem egy lepukkadt ETZ-t, aztán felútás előtt még nyélgázon huzattuk a környéken, és meg kell mondanom, hogy jól ment, sokkal jobban, mint a teljes felújítás után közvetenül. Aztán eltelt 10000 km és már ugyanúgy húzott, mint előtte szétesés előtt, a hatalmas különbség ott jelentkezett, hogy kisebb fordulaton is megvolt a kellő nyomatéka, bírta az emelkedőt, az ellenszelet, nem lassult vissza, nem fordulatból ment, hanem nyomatékból.

a gépműhelyek általában századra dolgoznak, elég az.
Nem okoskodni akartam, csak elmondtam, én hogy gondolom és mik a tapasztalataim.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu