hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-02-13 10:50:26

Szia Garde !
Én a csepptankos 350-est ilyen időben járattam be és alapvetően nem volt ragadási hajlama.
Ha valaha ragadt meg motorom, akkor arról utólag mindig kiderült, hogy alul lett fúrva, vagyis nem kapta meg azt az illesztést, amit kíván (250-es Jawa-t és 250-es ETZ-t legalább 6 századra, 350-es vashengers jawat is legalább 5 századra, de az is inkább 6-ra hónoltattam. Nekem az a tapasztalatom, hogy ezek az illesztések is CSAK gyári dugattyúknál használhatóak biztonsággal, a kisipari termékek nagy hőtágulása miatt még 1 tizedes illesztés mellett is szorulnak.

Én itt keresném a motorod megszorulásána okát.

Amit tapasztaltam még a vashengeres 350-esek dugattyúival, hogy a néhány száz km megtétele után a motort szétszedve az eredetileg pontosan 6 századra illesztett hengerek közül az egyik 3 százados, a másik 8 százados illesztést mutatott. A túl kicsi illesztésű dugó hengerét újra hónoltuk 6 századra, ezek után az a motor soha többé nem mutatott szorulási hajlamot. Az egész jelenség oka, hogy a jawa gyár anno nem hőkezelte a dugattyúit, ezért a dugattyúk üzem közben érték el végleges méretüket, és olykor kisebb, olykor meg nagyobb lett az átmérője néhány századdal.
Nem tudom, hogy a 638-as dugattyúkkal mi a helyzet, de én levenném azokat a hengereket és dugattyúkat és mikrométerrel meg tapintóval megméretném őket, hogy biztosan megvan-e a legalább 5 százados illesztés.
Sajnos ez tényleg szarakodás így az első időkben, de hidd el meghálálja magát később.
Nincs rosszabb, mint egy jó kis nyári motorozáson folyamatosan attól félni, hogy mikor áll be a gépezet.

A Stihl olajról viszont rossz tapasztalataim vannak. Tavaly tavasszal kb 150 km alatt javíthatatlan állapotra amortizáltunk egy yamaha yz250-es krosszgépet, mert stihl márkájú, piros csónakmotor-olajat kevertünk a benzinbe 1:33-hoz. A motor úgy nézett ki utána, mintha nem is kapott volna semmilyen kenést. Minden összesült mindennel.
Kinek van más (pozitív) tapasztalata vele ?

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu