peti74 - 2006-01-20 21:51:34Szia Joseph251.
Visszanéztem a fórumon, de nem sikerült teljes bizonyossággal kiderítenem, hogy milyen Jawad van. 350-es az biztos, csak az nem derült ki, hogy 634 vagy 638.
Azért kérdezem, mert merném javasolni az állandó gyújtásállítások végleges orvoslására egy elektronikus gyújtás felszerelését. Első látásra nem tűnik egyszerűnek, de bőven megéri a fáradtságot.
Ezeket már nézted :
e-gyujtas 6V-ra
jeladó 638-ra
jelado egy 360-asban MZ dinamón
Nyáklapom vagy akár komplett gyújtómodulom van még néhány darab.
Nekem évek óta működik a csepptankosban, de 634-be, 638-ba is tettük már be, még senki nem panaszkodott, hogy hiányzik neki a megszakítóval való bajlódás.
Az egészet nálam is ugyanaz generálta, ami nálad.
A problémát egyébkánt több összetevő okozza. A megszakítóbütyök átmérője túl kicsi, a megszakítók túl hosszúak, a rugók meg túl gyengék. Ez utóbbi kettő egyébként még jól beállított megszakítók esetén is nagyfordulaton (4000 fölött) a megszakítók lebegését okozza, ami a trafők rövid töltődési ideje (szépmagyarul a túl kicsi zárásszög) miatt gyenge szikrát okoz.
Két megszakítós esetben pedig a kenőfilcből is kettő kellene, mert amelyik megszakító bütykére nem jut elég olaj, az igen hamar nullára kopik. Az egészhez hozzájön még a könnyen görbíthető , sokszor lötyögős alaplap, ami egy csavar erősebb meghúzásával már el is állította az előgyújtást. Keserves, no.
Fullkopy.
Nem olyan nagy ördőngősség, hogy az egyik trafó hibája, kihat a másik henger szikrájára is. Igazából tök egyszerű. A 634-esben és 638-asban az egymás tengelyvonalába helyezett trafók mágnesesn nincsenek leválasztva egymástól (értsd: nincs közöttük egy félcenti vastag vaslemez) ezért az egyik trafó indukcióvonalai a másik trafóban folytatódnak, a nem jókor keletkező szikra energiájának egy részét a másik trafóba küldik, a gyertya helyett. Ezt úgy kell érteni, hogy ha az egyik trafóban a mágneses mező épp akkor omlik össze (a megszakítója épp akkor nyit), amikor a másik trafón keresztül még folyik áram (a megszakítója még zárva van), akkor a közös indukcióvonalakon keresztül a szikraenergia egy része a másik trafón landol, és szembefordított trafók esetében ellentétesen mégnesezia azt. Ilyen eset alapból nem fordul elő, mert egyszerre csak egy megszakító van zárva, de egy hibás szigetelésű trafóban a kellő gyújtási időpont előtt, még a mágneses mező felépülési szakaszában spontán átüt, ezáltal a mágnesen mező összeomlik, a gyertya esetleg szikrázik is, csak nem jókor, az emergia egy része pedig ellentétesen mégnesezi a másik trafót, amiben emiatt még megfelő töltési idő (zárási szög) esetén sem bír a kielégítő szikrához elegendő mágneses mező felépülni.
Egymás mellé helyezett trafók esetén ez a kölcsönhatás nem érvényesül.
Te is nézd meg a középső linket. Trabi gyújtáshoz (fekete dobozhoz) simán illeszthető. Egy oldalkocsisnak amúgy is csak tükörből lehet gyújtást állítani, az meg már majdnem olyan, mint végbélen keresztül szemfenékvizsgálatot végezni.
Üdv,
Peti74