hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


pdaranyi - 2003-12-05 00:36:30

HyGy,

A művelet nem olyan nehéz. Én képes voltam elvégezni szinte zéró tapasztalattal rögtön az első télen azután, hogy június közepén megvettem a motort.

Kell venni egy komplett fékrendszert - fékkar, az a kis dobozka amiben a fékolaj van, fékcső, féknyereg, fékpofák és még kell venni egy új első kereket féktárcsával, kell még a jobb villakar alsó része is (ha jól tudom ezt rugóstagnak hívják), mert a 638-asén nincsenek azok a fülek, amikhez oda kell fogni a féknyerget.
Ezután egyszerűen kiveszed az első kereket, sárhányót és a rugóstagokat.
A bal villakarra visszakerül az eredetileg jobb rugóstag, mert az eredeti bal oldalin van az a bütyök, ami gátolja a fékdobot hogy ne forogjon, és ez hozzáérhet az új kerékagyhoz.
A jobb villakarra meg az új rugóstag kerül a fülekkel.
Aztán felszereled a féknyerget és a fékkart. Nálam az eredeti fékkar rá volt heggesztve, ezért le kellett törnöm.
Most jön a legnehezebb rész.
Vissza kell tenni a sárhányót és az új első kereket. A gond csak az, hogy a kerékagy és a jobb villakar között van egy hézag, amire létezik egy gyári alátét hogy kitöltse. A boltban, ahol én vásároltam a cuccokat azt mondták, hogy ilyet szinte lehetetlen kapni. Ezért azt a hézagot egy pár klasszikus alátéttel kellet kitöltenem.
Aztán jöhet a harc a tengellyel, amivel bele kell találni a kerékagyba, minden egyes alátétbe és végül a jobb villakarba. Lehet hogy ez neked sokkal ügyesebben fog menni - én nagyon megszenvedtem vele.
Amúgy a féknyereg nálam hozzá ért a sárhányóhoz, de ezt nem gond megoldani.
Ha ezen túl vagy és elmész kipróbálni hogy milyen, ne ilyedj (nem vagyok benne biztos hogy ezt a szót ly-al írjak) meg ha a fékpofák és a féktárcsa összeérnek. Én azt hittem, hogy rosszul csináltam valamit egészen addig, amíg nem láttam egy 639-est ugyanígy viselkedni. Nem is volt soha semmi bajom vele, azóta is gyönyörűen fékez.

Elnézést kérek, ha valamit nem szakszerűen fogalmaztam meg. Nekem főleg cseh nyelvű irodalmam van, szlovák havilapot olvasok és minden boltban szlovákul kérek alkatrészeket. Ennél fogva a magyar "szakszókincsem" nem igazán gazdag, amit nagyon sajnálok.

Remélem segítettem.

Üdv!
pdaranyi
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu