hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2003-11-13 13:28:01

Tekercselő
Na ez elég hosszú téma, és egy kicsit késve írom, mert ugye dolgozni is kell valamikor :-)

Mint már írtam a dinamó önmagát gerjeszti. A folyamat attól indul be, hogy a vasmagjában mindig van annyi mágnesesség, hogy azzal a tekercsben gyenge áramot lehet indukálni, amit visszavezetünk mint gerjesztést, és ezt addig csináljuk míg el nem érjük a megfelelő teljesítményt (7,2V)
Ezért akku nélkül is megy a dinamós szekér :-)
Ez az elv, de persze nem így működik, hanem a fesszabályzó az akkuról(ha van benne) vissza is ad neki gerjesztést.
Így hamarabb nekiáll tölteni.
(Jut eszembe ezért túlterhelésnél nem fogy el a zeus, tényleg leéghet a forgórész!!) Előző témám storno :-)

Ez a gyakorlatban (némi elméleti modellezéssel) úgy néz ki, hogy a fordulat ugye ugyanaz, a mágneses tér nek is ugyanannak kell lennie, így a forgórész tekercseket kell rávenni, hogy azonos fordulaton 14,4-et töltsön.
Ez úgy történik, hogy a tekercsszám nagyobb, és mivel az áramerősség fele akkora, ezért vékonyabb. És persze a szigetelés olyan ami nem húz át a dupla feszültség hatására.

Ha elég hozzá a vasmag mágnesessége (miért ne lenne az!) akkor ott elindul a folyamat, és elkezdi gerjeszteni önmagát, de a fesszab, miatt max 6V-al, ettől viszont nem jön létre a normális mágneses tér. De ettől a fesszab vissszafelé ráadja a gerjesztést, (mivel ő 6v-hoz szokott ):-) a mágneses tér csak kicsit nől. Így marha jól elvan önmagával, de minden energia a saját gerjesztésére megy, és kifelé nem produkál sok mindent.
Ha ráteszel egy 12V-os dinamó fesszabályzót akkor meg mikor beindul a folyamat akkor a fesszab érzákeli a dolgokat, leveszi a gerjesztést, és max körüli gerjesztéssel szépen fogja nyomni a szabályzatlan 6-8 V-ot! A maximumot amit a forgó bír.
Más kérdés, ha leterheled, akkor a 6-8v elkezd zuhanni, a fesszab pedig a feszültség megtartásának érdekében rányomja amít bír a gerjesztésre, és a forgó rész elfüstöl.
A megoldás az, hogy a forgórészt is hozzá kell méretezni!
Hogy töltsön csak a forgórészt kell átalakítanod. Viszont ember legyen a talpán aki azt áttekeri, ráadásul nem tudni milyen állórészhez.

Azt nem lehet megmondani hogy mi a külömbség a 12V-és a 6V-os állórész között, mert az álló/forgó rész egyensúlya a lényeg. Extrém esetben lehet az állórész ugyanolyan is, de a forgó van úgy tekerve, hogy a dupla akkora mágneses térben pont jól működik. Ezért én azt mondom, hogy szerintem átvertek a tekercselők, és ez a 12V-os tekerés csak a süket duma.

Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu